KEEN

Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit

• @King kortzichtige lul

• Admin

@king ik had jou toch wat hoger ingeschat, sorry dat ik het zeg.

@heey321 ik weet precies wat je bedoelt met meer energie hebben als je alleen bent. Ik heb namelijk hetzelfde, en dat heeft niks met mijn conditie of lichamelijke gezondheid te maken. Het is iets waar ik mee moet en kan leven, het zou alleen een stuk makkelijker zijn als mensen er niet zo over zouden oordelen.

• @wicket zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

ik weet precies wat je bedoelt met meer energie hebben als je alleen bent. Ik heb namelijk hetzelfde, en dat heeft niks met mijn conditie of lichamelijke gezondheid te maken.

Jij sport en zit niet meer dan 2 uur achter de TV of PC?

Als je dat doet neem ik mijn woorden terug en heeft het niks met conditie en lichamelijke gezondheid te maken.

• @jenn zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

@king krijg jij net als @KEEN ook energie van kinderen? Ook als je er een hele dag mee hebt gewerkt?

Ik denk dat jij veel sneller door je energie heen bent dan @KEEN ga je dan ook meer sporten om net zo veel energie te krijgen?

Ik krijg geen energie van kinderen. Als ik een dag met kinderen werk ben ik gesloopt. Maar dat is omdat kinderen veel energie vragen en hij is dat gewend om te doen. En volgens mij heeft @KEEN ADHD dan krijg je van alles energie. Dat kun je niet met elkaar vergelijken ;’)

• Admin

@king Gast, ik ga deze discussie niet met jou, of mensen die denken als jij, voeren. Simpelweg te vermoeiend. Als jij niet verder wilt kijken dan je neus lang is en in die “veilige” bubbel wilt leven. De bubbel waarin niks mis is als je het niet met eigen ogen kan zien.

Is me de energie niet waard :)

• Global Moderators

@king Snap je dat er een verschil is met lichamelijke conditie en met kinderen om kunnen gaan?

• @wicket zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

@king Gast, ik ga deze discussie niet met jou, of mensen die denken als jij, voeren. Simpelweg te vermoeiend. Als jij niet verder wilt kijken dan je neus lang is en in die “veilige” bubbel wilt leven. De bubbel waarin niks mis is als je het niet met eigen ogen kan zien.

Is me de energie niet waard :)

Ik denk dat jij nu in een veilige bubbel leeft. Doordat je mijn vraag ontwijkt is het een bevestiging van mijn vermoedens.

Ik heb ook in die veilige bubbel gezeten waar jij nu in zit. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je meer energie krijgt als je meer gaat doen. De stoel is een energiekiller ook al lijkt het dat je daar energie van krijgt.

• Admin

@king zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

@jenn zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

@king krijg jij net als @KEEN ook energie van kinderen? Ook als je er een hele dag mee hebt gewerkt?

Ik denk dat jij veel sneller door je energie heen bent dan @KEEN ga je dan ook meer sporten om net zo veel energie te krijgen?

Ik krijg geen energie van kinderen. Als ik een dag met kinderen werk ben ik gesloopt. Maar dat is omdat kinderen veel energie vragen en hij is dat gewend om te doen. En volgens mij heeft @KEEN ADHD dan krijg je van alles energie. Dat kun je niet met elkaar vergelijken ;’)

Ik heb idd het ‘geluk’ dat ik ADHD heb. Een van de voordelen is inderdaad dat ik anders omga met mijn energie en dat ik meer energie kan verbruiken dan anderen.

Echter wil dit niet zeggen dat ik daarom wel sport. Want volgens jouw denkwijze zal iedereen die veel energie heeft wel aan sport doen. Maar bij mij is dat niet het geval. Ik sport niet, ik beweeg onvoldoende, heb overgewicht en toch zit ik niet de hele dag voor de TV of achter een PC. Sterker nog, ik heb niet eens een TV in huis.

A is een letter, maar niet elke letter is een A.

Ik ken @wicket persoonlijk. Van iedereen die hier op deze community ken ik @wicket het langste. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik haar daarom beter ken dan dat jij haar kent en ik kan je daarom zeggen dat je op een totaal verkeerde manier over haar denkt. @wicket heeft helaas geen ADHD, geen ‘oneindige’ bron van energie waar ze de dag mee kan doorkomen. Dat ‘geluk’ heeft ze helaas niet.

Jij hebt ook een andere basisenergie waarmee jij jou dag kan beginnen, en jij krijgt energie van totaal andere dingen dan dat ik die krijg, of dan dat @wicket die krijgt. Jij hebt ook het geluk dat jij voldoende energie krijgt om je dag mee door te komen. Tenminste daar ga ik vanuit, aangezien je praat alsof dat bij jou vanzelfsprekend is. Maar niet bij iedereen is dat vanzelfsprekend en ook niet iedereen start met dezelfde hoeveelheid energie, en dus ook iedereen gaat anders met zijn of haar energie om.

Het heeft mij ook even tijd gekost om dat stukje te kunnen snappen. Energie hebben is voor mij vanzelfsprekend. Daar hoef ik niet eens veel voor te slapen. Maar dankzij @Wicket (en vele anderen) weet ik dat de energie die ik heb, niet zo vanzelfsprekend is als dat ik denk dat ze is.

Probeer jij eens elke nacht 2 uurtjes minder te slapen dan dat je nu doet, en hou voor jezelf de veranderingen eens bij. Lees na 2 weken dat gedaan te hebben nog eens dit topic door. Misschien dat je dan anders zou reageren. Dan weet je namelijk dat je anders om moet gaan met minder energie en dus ook iets minder kan doen, terwijl de dag net zo lang duurt als iemand die wel voldoende energie heeft en zijn energie uit dingen kan halen waar jij dat niet uit kan halen.

• Admin

@keen dank je

• @king zegt in Maar hoe kan je zeggen dat je moe bent op een feest terwijl je thuis de hele dag achter de computer zit:

Ik vind het een makkelijk excuus om je af te zonderen van anderen. Ga feesten en stel je niet zo aan en laat je niks aanpraten.

Helaas krijg ik dit vaak te horen. Waarom moet ik mijn kostbare energie verspillen aan feestjes? Ik heb mijn energie harder nodig om mijn baan te behouden. Maar het is heel moeilijk om mensen dat te laten inzien.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.