Recept: Vulling Kinder Bueno

• Global Moderator

De Kinder Bueno. Ik heb er al jaren een obsessie mee, vooral de witte variant kan ik blijven vreten. Een paar maanden geleden heb ik zo’n 75 euro uitgegeven per maand aan Kinder Bueno, kun je nagaan. En dat komt door die verdomde vulling die zo lekker is! Daarom besloot ik de ingrediënten te bekijken en wat bleek? Dat bestaat voornamelijk uit witte chocolade(pasta) en hazelnoot. Dat kan iedereen! Wat we gaan maken is een wittechocoladeganache met hazelnoten. Ongeveer hetzelfde als de vulling van een kinderbueno.

Wat heb je nodig?
    100-125 ml slagroom (ongeklopt, minimaal 35% room)
    200 gram witte chocolade
    Hazelnoten (zakje van dokter oetlul)

En dat was het. Om het mengsel zacht en romig te maken gebruiken we dus room, maar het eindresultaat komt er dicht in de buurt!

Stap 1. Rooster de hazelnoten. 8 minuten op 170 graden in de heteluchtoven. Je hebt er iets van 5 nodig. Haal ze eruit en maal ze fijn in een blender of met een staafmixer.
    Stap 2. Verwarm 100 ml room in een pannetje. Maak het goed warm, het mag best even koken!
    Stap 3. Haal de pan van het vuur. Breek de chocolade in stukken en voeg die toe aan de room. Roer het met een garde door de warme room heen. Zorg ervoor dat alles netjes gesmolten is.

Als je geen geduld hebt kun je de chocolade van tevoren smelten, dit kan au bain Marie maar ook in de magnetron, als je voorzichtig doet.

Stap 4. Voeg beetje bij beetje de hazelnootkruimels bij het mengsel. Doe dit voorzichtig: met een paar kruimels kun je al een sterke smaak krijgen. Doe dit dan ook op gevoel. Proef elke keer nadat je wat kruimels toegevoegd hebt. Vergeet niet te roeren/mixen nadat je die kruimels erbij hebt gedaan!

Zodra alles naar wens is zet je het in de koelkast. Eenmaal koud is het klaar en kunt je het voor van alles en nog wat gebruiken. Hier een aantal tips:

• Je kan het als chocopasta op brood doen
    • Als vulling in bonbons
    • Je kan ook wafeltjes en extra chocolade kopen om een kinder Bueno na te bootsen
    • Natuurlijk als vulling of glacé op taart
    • Of gewoon zo bloot, dat is ook echt heerlijk <3

Ik hoop dat het mysterie van de vulling van de kinder Bueno nu opgelost is. Eet smakelijk!

• Global Moderator

75€ aan bueno’s O-o Hoe ben jij niet dik. De wereld is oneerlijk verdeeld hahaha

• Global Moderator

@heey321 zegt in Recept: Vulling Kinder Bueno:

75€ aan bueno’s O-o Hoe ben jij niet dik. De wereld is oneerlijk verdeeld hahaha

Ik beweeg veel :p

• Global Moderator

@bloemie zegt in Recept: Vulling Kinder Bueno:

@heey321 zegt in Recept: Vulling Kinder Bueno:

Ik beweeg veel :p

Ssst laat me nou geloven dat de reden waarom ik stevig ben komt door dingen buiten mijn schuld P:

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.