3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries

• Global Moderator

s42MJ0E.jpg

3. Een stoel maken van je eigen huid

Toen een Perzische rechter genaamd Sisamnes opgepakt werd voor het accepteren van smeergeld, was koning Darius vast beraden om er een voorbeeld van te maken.
    Het rechtssysteem van Perzië moest rechtvaardig en onpartijdig zijn volgens hem. Hij wou er zeker van zijn dat de volgende rechter niet dezelfde fout zou maken.
    Sasimnes werd vermoord, maar dat was alleen maar het begin. Nadat zijn keel door was gesneden, liet Darius de beulen zijn huid eraf snijden en er menselijk leer van maken.
    Daarna werd het aan elkaar genaaid en werd er een stoel van gemaakt.

Zijn opvolgers, de nieuwe rechter moest toen zitten op een stoel gemaakt van menselijk vlees. Het word nog erger: Sisamnes vervanger was zijn eigen zoon.
    Pijnsend over andere zaken, moest hij nu elke dag zitten op een stoel gemaakt van zijn vaders huid.

Nu hadden ze eindelijk een rechter die nooit zal vergeten wat er zou gebeuren als hij smeergeld aanneemt.

gN88seS.jpg

2. Verdrinken in een zee van as

Een van de ergste doden die je in Perzië kon krijgen was stikken door as. Dit was een straf speciaal gereserveerd voor de ergste criminelen: zij die schuldig waren voor hoogverraad of misdaden tegen de goden.
    En het was beangstigend. De Perziers hadden een 23 meter hoge toren dat alleen maar gevuld was met as en wielen. Boven aan was een glij platform, en de crimineel werd erin gegooid. Vallend komt hij op de bodem terecht, breekt misschien wel een paar botten maar bleef lang genoeg levend om te lijden van al het as.
    Nu kreeg hij een gruwelijk langzame dood, hij bleef zo lang genoeg levend dat zelfs de beulen dit niet verwacht hadden. Zij draaiden de wielen buiten rond, zodat de assen in de toren bewogen en de gevangen geen andere keus had dan ze in te ademen. Zo bleef hij doorgaan, ademend op brandend as tot hij dood ging.

Dit was een straf die meer dan een paar mensen gekregen hebben, het staat zelfs in de Bijbel. Daarin word een corrupte Joodse priester gedood door de Perziers in een toren van as. Wanneer hij overleed mocht zijn familie niet eens zijn lichaam begraven. En dat, zegt de Bijbel, was precies wat hij verdiende.

gold.jpg

1. Gegoten goud door je keel

Toen de Romeinse keizer Valerian gevangen werd door de Perzische soldaten, kreeg hij een verschrikkelijk einde. Zo erg zelfs dat het klinkt alsof iets uit Game of Thrones. Het echte verhaal is allen veel, veel erger.

Perzische keizer Shapur hield Valerian als zijn persoonlijke slaaf. Hij moest zich vertonen voor zijn leger, handen en benen gebonden, en werd behandeld als een hond, vernederd in elke denkbare manier.

Voordat hij op zijn paard stapte, liet Shapur Valerian op zijn handen en knieën zitten als opstapje voor zijn paard.

Toen Shapur klaar was met zijn speeltje, vermoorde hij hem. Hij goot gesmolten goud in zijn keel. Toen liet hij de Romeinse keizer opzetten. Valerian werd gevild, volgepropt met strooi en zijn lichaam werd tentoon gesteld in een Perzische tempel. Een trofee van goud en menselijke lichaamsdelen.

Als jullie dit wat vonden, laat maar weten, ben wel benieuwd!

• 2e straf lijkt mij het ergste.

• Global Moderator

Wow vet artikel. Maar ik vraag me wel af of die gast dan niet helemaal van binnen kookt of smelt als je goud door je strot krijgt? Smeltpunt van goud is 1000 graden ongeveer, dat gaat dwars door een mens heen en die hitte gaat ook overal naartoe. Hoe kun je dan een mens opzetten?

• @bloemie het lichaam in een mal zetten en dan het goud erin gieten.

• Global Moderator

Dramaqueen zegt in 3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries:

@bloemie het lichaam in een mal zetten en dan het goud erin gieten.

Ik heb ff een random video opgezocht van gesmolten metaal + vlees maar dat is dan instant gekookt (eiwitten en shit die gaan stollen?) En vliegt een beetje in de fik.

0_1499434344141_plausibel.jpg

• @bloemie zegt in 3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries:

Ik heb ff een random video opgezocht van gesmolten metaal + vlees maar dat is dan instant gekookt (eiwitten en shit die gaan stollen?) En vliegt een beetje in de fik.

Waar staat de video?

• Global Moderator

@Dramaqueen zegt in 3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries:

@bloemie zegt in 3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries:

Waar staat de video?

• Global Moderator

@bloemie zegt in 3 oude Perzische straffen uit je ergste nachtmerries:

Wow vet artikel. Maar ik vraag me wel af of die gast dan niet helemaal van binnen kookt of smelt als je goud door je strot krijgt? Smeltpunt van goud is 1000 graden ongeveer, dat gaat dwars door een mens heen en die hitte gaat ook overal naartoe. Hoe kun je dan een mens opzetten?

Heb wel vaker gezien dat dit soort straffen uitgevoerd worden, vonden ze vaak ironisch ofzo wanneer je zilver/goud jat

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.