”Het is niet uitgesloten dat gebouw van Gilde opleidingen in Venray een ‘Polenhotel’ wordt”

• Admin

Het is niet uitgesloten dat het voormalig gebouw van Gilde opleidingen in Venray een ‘Polenhotel’ wordt. Dat antwoordde wethouder Martijn van der Putten van Venray afgelopen dinsdag op raadsvragen van inVENtief en PP2.

NBUnOU4.png

Het betreft het gebouw aan de Westsingel waar Gilde Opleidingen lange tijd mbo-onderwijs gaf.
    Ook het Venrayse gemeentehuis is hier tijdelijk gevestigd geweest, toen het huidige gebouw gebouwd werd.

Verzoek ingediend
    Jan Lucassen, eigenaar van Lucassen Projecten uit Well, bevestigt dat hij het pand heeft gekocht. Hij vertelt dat hij bij de gemeente een principeverzoek heeft ingediend om de bestemming te wijzigen in hotel. “Maar wat het wordt, weet ik nog niet. Het kan zijn dat het gaat dienen voor de huisvesting van buitenlandse werknemers, maar zeker is het niet. Ik ben nu met vakantie. Als ik terug ben, wil ik een afspraak met de gemeente maken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.”

Verandering
    Van der Putten zegt dat Lucassen begin dit jaar, voordat de koop rond was al geïnformeerd heeft of de gemeente wil meewerken aan de verandering van de bestemming van het pand in logiesgebouw. In een gesprek met ambtenaren zou hij verklaard hebben dat er mogelijk ook arbeidsmigranten ondergebracht zouden worden.

Volgens wethouder Van der Putten vindt het college het belangrijk dat arbeidsmigranten fatsoenlijk gehuisvest worden, maar moet een initiatiefnemer wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het plan voor een Polenhotel in Leunen stuit op veel verzet in het dorp.

Bron de Limburger.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.