Wat doe jij voor het milieu?

• Global Moderator

De vraag is duidelijk: Wat doe jij voor het milieu? Wat zou jij nog kunnen doen? En hoe kunnen we samenwerken om de wereld weer gezonder te maken?

• Global Moderator

Laat ik maar eens beginnen:

• Ik scheid mijn afval. Voor mij is het sowieso goedkoper om te scheiden, maar het is ook beter, omdat je deze materialen nog kunt hergebruiken.
    • Ik reis enkel met de fiets en openbaar vervoer, met zo nu en dan een uitzondering dat ik meerij met mijn ouders of met een vriend. Maar dat is misschien eens per maand. Ben niet van plan om een auto te nemen.
    • Ik probeer mijn water- gas- en elektriciteitsverbruik tot een minimum te beperken. Als het kan wil ik helemaal van gas af. Heb amper elektrische apparaten in huis.
    • Mijn eten probeer ik de laatste tijd zo veel mogelijk biologisch te kopen.

• Ik doe zelf aardig wat aan het milieu. Ik koop nooit plastic tassen en ik breng mijn afval naar verzamelpunten bij de supermarkt. Oude apparaten laat ik ophalen en ijzerproducten laat ik ophalen door de plaatselijke oud-ijzerboer.

Mensen doen over het algemeen heel weinig voor het milieu. Er zijn overal bij elke supermarkt inzamel punten voor afval. Maar nog kiest de meerderheid ervoor om het afval thuis in een vuilniszak te doen of als men van asociale gronden komt word het vuil in de natuur gestort.

Je kunt mensen alleen veranderen door een beloning en straf-systeem erop te zetten. Dit is in Nederland heel makkelijk te realiseren door een statiegeldsysteem op plastic verpakkingen en blikjes drinken in te voeren. Op elk product met plastic verpakking een toeslag van 10 cent te zetten die je weer terugkrijgt als je je verpakking terugbrengt naar de winkel die verder zorg kan dragen voor het afval.

Dit werkt alleen als alle winkels en alle producten hiermee gaan werken.

Stroom en water verbruik zitten we in Nederland goed en zijn we een van de zuinigste landen. Ons grote probleem is het afval wat we met z’n allen produceren.

• Global Moderator

Wark zegt in Wat doe jij voor het milieu?:

Ik doe zelf aardig wat aan het milieu. Ik koop nooit plastic tassen en ik breng mijn afval naar verzamelpunten bij de supermarkt. Oude apparaten laat ik ophalen en ijzerproducten laat ik ophalen door de plaatselijke oud-ijzerboer.

Mensen doen over het algemeen heel weinig voor het milieu. Er zijn overal bij elke supermarkt inzamel punten voor afval. Maar nog kiest de meerderheid ervoor om het afval thuis in een vuilniszak te doen of als men van asociale gronden komt word het vuil in de natuur gestort.

Je kunt mensen alleen veranderen door een beloning en straf-systeem erop te zetten. Dit is in Nederland heel makkelijk te realiseren door een statiegeldsysteem op plastic verpakkingen en blikjes drinken in te voeren. Op elk product met plastic verpakking een toeslag van 10 cent te zetten die je weer terugkrijgt als je je verpakking terugbrengt naar de winkel die verder zorg kan dragen voor het afval.

Dit werkt alleen als alle winkels en alle producten hiermee gaan werken.

Stroom en water verbruik zitten we in Nederland goed en zijn we een van de zuinigste landen. Ons grote probleem is het afval wat we met z’n allen produceren.

Dat ook helaas, gelukkig zijn sommige gemeentes al heel goed op weg. Bijvoorbeeld de gemeente Nijmegen, daar kun je afvalzakken voor plastic, groen en verpakkingen gratis krijgen, en afvalzakken voor restafval moet je dik voor betalen. Als ze dit systeem nou zouden doorvoeren door het hele land…

• Global Moderator

Ik sorteer afval, zeker omdat alles behalve rest gratis is haha. Ook eet ik geen vlees, wat volgens mij het grootste ding is wat je voor het milleu kunt doen.

Rij daarnaast niet veel auto, meestal de bus. Ga geen kinderen nemen later dus dat scheelt ook weer. :P

• Ik gooi mijn kauwgom in de prullenbak
    En gooi geen blikjes op de grond
    Etc

• Global Moderator

Ik doe niet speciaal iets voor het milleu.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.