Algemeen vluchtelingen onderwerp

• Global Moderator

Dit is de plaats om het erover te hebben.

Omdat discrimineren volgens de wet ook mag, aub niet te uitgesproken reacties richting buitenlanders, hou het een beetje beschaafd.

Maar apart van dat, ga los. Wat vind je ervan?

Moeten de grenzen open blijven? Of juist helemaal dicht gooien?
    Heb je wel eens vluchtelingen ontmoet, en wat zijn je ervaringen hiermee?

• Global Moderator

Ik heb nog nooit vluchtelingen ontmoet, daar kan ik mijn mening ook niet op baseren.

Echter, er is een reden dat ze naar ons land komen, en dat is omdat zij het in hun thuisland niet veilig kunnen leven. Ik vind dat ze daarom gewoon naar Nederland mogen komen. Zit wel een maar aan, en dat is dat ze zich proberen aan te passen aan onze cultuur en gebruiken. En ik denk dat de meeste vluchtelingen dat er heus wel voor over hebben.

De mensen die zich misdragen en criminele feiten plegen mogen wat mij betreft uitgezet worden, je hebt je kansen verpest. De mensen die normaal doen/hun best doen, mogen wat mij betreft blijven.

• Global Moderator

@bloemie Wat vind je ervan van de volgende vluchtelingen stroom die verwacht word vanuit Afrika? (ivm met droogtes en overstromingen) zogeheten klimaat vluchtelingen.

• Global Moderator

@heey321 zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

@bloemie Wat vind je ervan van de volgende vluchtelingen stroom die verwacht word vanuit Afrika? (ivm met droogtes en overstromingen) zogeheten klimaat vluchtelingen.

Daar twijfel ik nog over. Aan de ene kant: Hier kun je zelf wel wat aan doen, door dijken aan te leggen tijdens overstromingen, voorraden opbouwen, voor het geval er een droogte komt. Maar aan de andere kant: Volgens mij zijn het vluchtelingen uit corrupte landen die niks tegen deze shit wil doen.

• Global Moderator

Hoe denk jij erover?

• Global Moderator

@bloemie Ik denk dat het op een gegeven moment wel moet ophouden, dan is het niet Syrië, dan wel Afrika, en dan is de volgende keer Indonesië aan de beurt ofzo. Denk dat we meer moeten doen aan opvang in de regio, is er ook veel minder gezeik met integratie enzo, en kunnen ze als het weer kalmeert terug naar hun oude woonplaats en het daar weer opbouwen.

Ook moeten we veeeeel meer doen met het klimaat, als we hier te lang mee wachten kan het al niet meer omgedraaid/beperkt worden, maar helaas gaan de oogklepjes te langzaam open voor het gemiddelde mede mens, en dan wel zeiken straks dat al die Afrikanen hierheen komen.

• Global Moderator

@heey321 zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

@bloemie Ik denk dat het op een gegeven moment wel moet ophouden, dan is het niet Syrië, dan wel Afrika, en dan is de volgende keer Indonesië aan de beurt ofzo. Denk dat we meer moeten doen aan opvang in de regio, is er ook veel minder gezeik met integratie enzo, en kunnen ze als het weer kalmeert terug naar hun oude woonplaats en het daar weer opbouwen.

Ook moeten we veeeeel meer doen met het klimaat, als we hier te lang mee wachten kan het al niet meer omgedraaid/beperkt worden, maar helaas gaan de oogklepjes te langzaam open voor het gemiddelde mede mens, en dan wel zeiken straks dat al die Afrikanen hierheen komen.

Heb je helemaal gelijk in. Er kan zoveel gedaan worden, zolang zij het maar niet hoeven te doen. Het welbekende ‘je geeft een koe voor de voortplanting, ze slachten de koe’-scenario.

Helaas wat het klimaat betreft zitten wij Westerse mensen in een bubbel, zolang wij maar 2 auto’s kunnen rijden en een koophuis hebben van 3 ton zit alles wel goed. Tot het fout gaat.

• @bloemie zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

Daar twijfel ik nog over. Aan de ene kant: Hier kun je zelf wel wat aan doen, door dijken aan te leggen tijdens overstromingen, voorraden opbouwen, voor het geval er een droogte komt. Maar aan de andere kant: Volgens mij zijn het vluchtelingen uit corrupte landen die niks tegen deze shit wil doen.

Laat de vluchtelingen uit oorlogsgebieden samen met de bevolking van Afrika dijken aan gaan leggen om samen een leefbaar gebied veilig te stellen zodat ze daar samen kunnen leven.

• Global Moderator

Wim zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

@bloemie zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

Laat de vluchtelingen uit oorlogsgebieden samen met de bevolking van Afrika dijken aan gaan leggen om samen een leefbaar gebied veilig te stellen zodat ze daar samen kunnen leven.

Waarom zou je vluchten naar een gebied dat nog slechter is dan waar je vandaan komt?

• @bloemie zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

Waarom zou je vluchten naar een gebied dat nog slechter is dan waar je vandaan komt?

Omdat je daar iets kan opbouwen samen met de mensen daar.

• Global Moderator

Gast zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

Omdat je daar iets kan opbouwen samen met de mensen daar.

Als hier nu spontaan oorlog uitbreekt en je hebt de keuze uit de USA, waar alles al goed is opgebouwd en je redelijk goed wordt opgevangen, of een willekeurig uitgedroogd land in Afrika, waar ook oorlog heerst, wat zou jij dan kiezen?

• @bloemie Ik zou hier blijven en trouw blijven aan mijn land.

• Global Moderator

Gast zegt in Algemeen vluchtelingen onderwerp:

@bloemie Ik zou hier blijven en trouw blijven aan mijn land.

Ook als je kapot wordt geschoten door een teringdebiel met een haatbaard?

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.