ik heb honger

• maar ik moet vasten want ik heb ramadam

heeft iemand tips??

• Global Moderator

Dutje doen :)

• Global Moderator

@heey321 zegt in ik heb honger:

Dutje doen :)

Dat zou ik dus echt niet kunnen ;-;

Mag je wel kauwgom kauwen of dat ook niet?

• Nog 4 dagen volhouden. Probeer een dutje te doen en zo min mogelijk aan eten te denken.

5 gezondheidstips

Vermijd te veel suikers. Verbreek het vasten met een dadel en vermijd het eten van te veel suikerhoudende producten. Eet zo gezond mogelijk.

Houd het simpel. Bij de Iftaar zijn noten en dadels zeer aangeraden; de eiwitten in noten zorgen bijvoorbeeld voor een trage opname van suikers in je bloedbaan, waardoor je langer je energie behoud.

Eet met mate. In de periode van lang vasten moet het lichaam zich hierop instellen. Kleine en lichte gerechten passen hierbij het beste. Sla vooral de Sehri niet over!
    Drink voldoende. Drink na de Iftaar gedurende de avond in kleine hoeveelheden vocht en probeer om minstens 8 glazen vocht binnen te krijgen voordat je gaat slapen.

Zorg voor voldoende lichaamsbeweging. Probeer ondanks de warmte en lange dagen, toch wat lichaamsbeweging te krijgen. Ga bijvoorbeeld 15-20 minuten wandelen in de avond of vlak voor Iftaar.

• 5 praktische tips

Plan enkele rust momenten in gedurende de dag zodat je lichaam ondanks de onregelmatige slaaptijden toch nog voldoende rust krijgt.

Verricht ook alle Sunnah en Nafila gebeden en probeer je dag niet te verslapen maar je tijd nuttig door te brengen in deze gezegende maand.

Breng tijd door met mensen die samen met jou ernaar streven om de Ramadan zo goed mogelijk te beleven en probeer zuiver te zijn in je intenties. Je zult profijt hebben van je eigen spirituele beleving.

Wanneer je toch een ongewenste daad verricht, laat deze dan volgen door een goede daad en vraag om vergiffenis.

Begin ALLES met Bismillah.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.