Moeder ten einde raad: 'Onze Emma wil dood'

• VaI1Bcg.jpg

Emma, de dochter van Claudia. © Facebook Claudia van Dooren-Hovers

De dochter van Claudia van Dooren-Hovers uit Rijen wil dood. Emma kampt met zware psychische problemen, maar kan volgens haar moeder niet op de juiste plek terecht door ondercapaciteit in de zorg. Mede dankzij de vele reacties die de moeder op Facebook kreeg, mag zij vanavond haar verhaal doen bij RTL Late Night.

Volgens de moeder lijkt de dood voor haar dochter de enige uitweg uit een psychische hel die ze dag na dag moet doorstaan. ,Het alternatief is, na een wanhopige zoektocht van 3,5 jaar, wachten tot ze aan de beurt is bij de enige Klinisch Intensieve Behandelkliniek voor jeugdigen die ons land rijk is.’’

'Onbegrijpelijk’
    De moeder vindt het onbegrijpelijk dat er slechts acht behandelplekken zijn voor al die jeugdigen die intensieve behandeling nodig hebben.

,Dat dit mogelijk is in een welvarend land als Nederland. Voor een knie-operatie wacht je hooguit 6 weken. Je bent zeker van een plek, weet dat je snel beter bent. Bij (ernstige) psychiatrische problemen, waarbij zicht op verbetering cruciaal is, laten ze je in de kou staan. Dan word je in Den Haag niet serieus genomen.’’

Geknokt
    ,We zijn ten einde raad. Hoeveel zelfmoordpogingen moeten we nog meemaken? Eén keer een geslaagde poging en we zijn ons meissie kwijt. Dan is alles voor niets geweest. Terwijl ze zo ongelooflijk hard heeft geknokt! Ze verdient de hulp die ze nodig heeft!’’, schrijft de moeder.

Claudia roept iedereen op het bericht te delen. ,Hopelijk kan het ons Em nog helpen.” Het bericht is inmiddels meer dan 16.000 keer gedeeld en ruim 3.000 mensen plaatsten een reactie.

https://www.facebook.com/claudia.vandooren.1/posts/1221852344607566

https://www.facebook.com/claudia.vandooren.1/posts/1222582637867870

De Stentor

• Global Moderator

Ik vind het nog steeds erg dat mensen mensen met psychische problemen niet serieus kunnen of willen nemen, puur omdat je het niet ziet. Of dat ze zich niet moeten aanstellen. En dat er dus ondercapaciteit is.

• Ik wil ook dood en ik krijg ook geen help

• Global Moderator

@Kwakkel zegt in Moeder ten einde raad: 'Onze Emma wil dood':

Ik wil ook dood en ik krijg ook geen help

So do I.

• @Kwakkel dan niet je hulp zoeken en niet zo lag doen dit meisje heeft ook genoeg meegemaakt respectloos iemand

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.