Column: Die verrekte columns

• Global Moderator

Voor school moest ik een column schrijven. En ik besloot een column te schrijven over die verrekte columns die in de Metro staan. Wat vind je ervan?

Ach, kom op. Die lezerscolumns in de Metro komen me echt mijn strot uit. Elke dag hetzelfde riedeltje: Boehoe de wereld is naar de klote en het moet verbeterd worden. Na vier keer weten we het wel hoor, laat staan na weken!

Deal with it: Bepaalde dingen zul je nooit kunnen veranderen, zoals het zielige gejank over dat Charlie Hebdo meer aandacht krijgt dan de vermoorde Assyriërs in Verweggistan. Het is nou eenmaal zo dat incidenten die in onze, Westerse, maatschappij gebeuren, meer aandacht krijgen. Ja, het is een ver-van-mijn-bed-show, maar dat is niet voor niets. Dat is een psychologisch iets. Dat jij een Assyriër bent, dan is het wel voor te stellen dat je meeleeft met je eigen volk, maar je kunt nou eenmaal niet verwachten van mensen, die notabene geen Christen zijn of Assyriër, dat ze met je meeleven en er bewust van worden.

Daarbij, het meeste nieuws wordt aangevoerd door de media. De meeste mensen zijn kuddedieren en lezen derhalve alleen wat hun wordt voorgeschoteld. Dus als mensen het niet weten, of niet meeleven… wiens schuld is dat?

Ook kleine dingetjes, over dat we bewuster moeten zijn in het leven, meer aan onze medemens moeten denken, of wat dan ook, bloemetjes, bijtjes, ga maar door, dat het leven oh-zo-mooi is, helpt niks. Iedereen denkt hetzelfde, maar tegelijkertijd negeert men de ander.

In plaats van die verrekte columns te schrijven, kun je ook echt actie ondernemen. Doe wat met je gedachten. Deel ze met anderen. Met lotgenoten. Dan kun je echt de straten op en echt de mensen bewust maken. Begin een collectief, ga protesteren, wat dan ook! Maar ga alsjeblieft niet janken in een krant waar het allemaal draait om eigengeilerij, want dat zet geen zoden aan de dijk.

• Global Moderator

Netjes geschreven!

• Global Moderator

@Wicket zegt in Column: Die verrekte columns:

Netjes geschreven!

Dankjewel :) zal ik mn verhaal ook posten? die is wel iets langer

• Global Moderator

@bloemie ja graag, kan je alleen niet beloven dat ik dat vanavond nog ga lezen :)

• Global Moderator

@Wicket zegt in Column: Die verrekte columns:

@bloemie ja graag, kan je alleen niet beloven dat ik dat vanavond nog ga lezen :)

Nee dat is helemaal geen probleem! Je bent immers niks verplicht :P

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.