100% gemaakt door kinderen

• Ik heb het gevoel dat er veel geknipt en geplakt is.

• Global Moderator

De eerste reactie van die mensen is natuurlijk oh kijk wat schattig, maar het is inderdaad een ernstig probleem. Mensen hebben uit zich zelf de reactie dat zodra ze ook maar geconfronteerd worden met dat ze zelf bijdragen aan een erg probleem ze in de ontkenning schieten en hun hersenen automatisch excuses gaan verzinnen. Cognitieve dissonantie heet dat. Sinds ik er me van bewust ben dat eigenlijk iedereen dit wel doet vind ik het erg irritant :P Mensen ontkennen gewoon alles terwijl het bewijs ze gewoon in hun gezicht staart. Goed van deze mensen dat ze dit filmpje hebben gemaakt.

Je hebt ik NL gelukkig ook ketens die hier streng naar kijken, en het lijkt mij ook goed dat in elk kledingstuk staat door welke leeftijd+ uurtarief je kleding word gemaakt.

• Global Moderator

@heey321 zegt in 100% gemaakt door kinderen:

De eerste reactie van die mensen is natuurlijk oh kijk wat schattig, maar het is inderdaad een ernstig probleem. Mensen hebben uit zich zelf de reactie dat zodra ze ook maar geconfronteerd worden met dat ze zelf bijdragen aan een erg probleem ze in de ontkenning schieten en hun hersenen automatisch excuses gaan verzinnen. Cognitieve dissonantie heet dat. Sinds ik er me van bewust ben dat eigenlijk iedereen dit wel doet vind ik het erg irritant :P Mensen ontkennen gewoon alles terwijl het bewijs ze gewoon in hun gezicht staart. Goed van deze mensen dat ze dit filmpje hebben gemaakt.

Je hebt ik NL gelukkig ook ketens die hier streng naar kijken, en het lijkt mij ook goed dat in elk kledingstuk staat door welke leeftijd+ uurtarief je kleding word gemaakt.

Thanks voor die leuke term. Wist wel dat het bestond maar kon de naam er niet van vinden.

• Global Moderator

Ik was me er al langer bewust van, echt verschrikkelijk.

• Admin

@heey321 zegt in 100% gemaakt door kinderen:

oh kijk wat schattig, maar het is inderdaad een ernstig probleem.

Ik denk juist dat dit het probleem is. Wij maken er een item over en doen er lacherig over en zetten het als ‘schattig’ neer. Hierdoor zien we het in eerste instantie niet als probleem maar als (wat jij zegt) schattig.

Als je mensen van het ‘oh schattig’ idee af wilt helpen zul je de mensen het echte probleem moeten laten zien en dat gaat niet via een videootje op YouTube of een foto in de krant. Maar rechtstreeks live via je iris.

• Global Moderator

Waarom geven ze winkelketens die door kinderen gemaakte kleding verkopen geen torenhoge boetes?

• @Vink zegt in 100% gemaakt door kinderen:

Waarom geven ze winkelketens die door kinderen gemaakte kleding verkopen geen torenhoge boetes?

Mensen moeten die shit niet kopen

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.