Mijn vriendje blijft in contact met zijn exen

• Ik ben 16 en mijn vriendje is 19. Ik houd heel veel van hem en hij ook van mij. We gaan altijd leuke dingen doen en we vinden elkaar heel erg leuk. Waar ik me aan stoor is dat hij contact blijft hebben met zijn exen en ook op momenten dat wij alleen zijn. Als een van zijn exen weet dat hij met mij iets gaat doen dan gaan ze hem expres lastig vallen waardoor hij mij minder tijd en aandacht geeft. Ik heb al een keer met hem erover gepraat en zijn mobiel verstopt voordat we weg gingen. Maar toen moest hij eerst zijn mobiel zoeken voordat we naar de bios gingen waardoor we een kwartier te laat waren en het begin van de film hebben gemist.

Wat kan ik doen om mijn vriendje dit duidelijk te maken? Ik heb al veel geprobeert en praten werkt niet en zijn mobiel verstoppen ook niet. Moet ik met zijn exen gaan praten of vind mijn vriend me dan hopeloos?

• Ik snap de beeldscherm generatie niet meer. Waarom ga je samen uit als je alleen maar op je scherm loopt te staren?

Als ik me in jouw situatie verplaats zou ik het gedrag van mijn vriendje niet accepteren. Ik zou hem een waarschuwing geven en daarna als hij het die avond nog een keer doet opstaan en weglopen. Als praten niet helpt, dan moet je het met daden duidelijk maken. Als hij het dan nog niet snapt moet je eens kijken of dit vriendje wel goed bij je past.

• Global Moderator

Als mijn vriendje op onze afspraak zijn ex tijd geeft, mag hij lekker naar haar terug.

• @Just ik heb hem al waarschuwingen gegeven maar hij snapt niet dat ik het niet fijn vind dat hij in onze tijd aan het appen is met zijn exen.

• Global Moderator

Ann456 zegt in Mijn vriendje blijft in contact met zijn exen:

@Just ik heb hem al waarschuwingen gegeven maar hij snapt niet dat ik het niet fijn vind dat hij in onze tijd aan het appen is met zijn exen.

Weg ermee dan.

• @bloemie maar ik houd van hem. Is er geen andere oplossing of advies?

• Global Moderator

Ann456 zegt in Mijn vriendje blijft in contact met zijn exen:

@bloemie maar ik houd van hem. Is er geen andere oplossing of advies?

Nee, als hij jouw grenzen niet respecteert is ie je niet waard. Want eerlijk waar, hoe kun je van iemand houden die regelmatig over JOUW grenzen heen gaat, JOUW waarden niet respecteert en de ander meer aandacht geeft dan jou? Het is jouw vriendje, niet die van je exen.

Betekent overigens niet dat je hem maar hopeloos moet claimen, maar als je hebt geprobeerd met hem te praten en hij luistert niet… tja. Ben je ook weleens flink boos op hem geworden?

• Admin

Vriendje dumpen en voor iemand gaan die niet met exen bezig is.

Ik spreek mijn exen nooit… ;)

• Als u niet niet om kan gaan dat uw vriend nog met zijn exen spreekt dan kunt u uzelf een hoop pijn besparen en op zoek gaan naar een partner welke wel tijd voor u heeft op een date.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.