[Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1

• DE EMULATOR

Alvorens ik begin wil ik men er op attenderen dat de tijd niet stil gestaan heeft, vele van jullie zullen wellicht een tijdje de ROMS hebben laten liggen, net zoals ik, en dan zul je je nog verbazen wat voor emulators er bij zijn gekomen en welke het niet (goed) meer doen.

De meest bekende was waarschijnlijk VBA, ook wel bekend als Visual Boy Advance, deze is zover gegaan in versies dat het verschillende namen gekregen heeft, tot aan de uiteindelijke versie genaamd VBA-M, waar de M voor merge staat, omdat het andere versies gecombineerd heeft en het beste van het beste er van gepakt heeft.
    Echter helaas…had ik hierbij ook om de haverklap crashes als ik gebruik maakte van de save/load functie, os soms zelfs op willekeurige momenten zonder uberhaupt de speed up knop te gebruiken…in andere woorden, afgekeurd.

Ik heb No$GBA geprobeerd, echter hierbij ook geen prettige ervaring meer, en uiteindelijk ben ik op mGBA uitgekomen…
    http://www.mgba.io/downloads.html
    Simpel gezegd geweldig, vooral in vergelijkenis met hoe ik vroeger VBA gebruikt heb, het heeft zo goed als alle features die VBA toen ook had, plus de geweldige aanvulling die nieuw voor mij was is het feit dat je de A en B knoppen kon spammen…kortom als je gesprekken snel wilt skippen…spatiebalk ingedrukt houden en de sneltoetst hiervoor ingedrukt houden, spammen maar met die A!

EN DAN NU…HET SPEL!
    Genoeg chique gezwets zoals daarboven, Pokemon Adventure Red brengt een hele leuke twist aan het spel…hier zijn enkele dingen die mij sterk opvielen:

• Unieke Pokémons!
      Het brengt aan leuk aantal nieuwe Pokémons eerder in het spel, uiteraard is dit nog niet het leukste er van, maar voor de volgers van de anime zul je zien dat ze niet zomaar nieuwe Pokémons er in gezet hebben…nee het spel blijft nog goed luisteren naar wat mogelijk is in de Pokémon wereld en wat niet.
      Hier een paar voorbeelden:
      2 Geodudes die een team vormen.
      Ts8VR0U.png
      Het kind van Kangaskhan, welke met een moon stone evolueert in Cubone (een kind van Kangaskhan die de schedel van zijn moeder draagt), of na een paar levels in een Kangaskhan!
      0_1472936331870_upload-d2ac6ef6-5ad4-4e2e-b241-6be66c115539
      Jullie kunnen vast zien van welke Pokémon dit een onderdeel is!
      5QRY3M1.png
      En om voor dit stukje mee af te sluiten, raad maar van welke Gymleader dit is.
      JJQfXJW.png

• Interactie is daadwerkelijk leuk!
      In de originele spellen zul je vaak zien dat sommige NPC’s weinig nuttigs of leuks te vertellen hebben…PAR laat ze zien hoe het wel moet (met hier en daar wat perverse humor), door bij HEEL VEEL NPC’s een leuke mono/dialoog te creëren! Voorbeelden? Ja natuurlijk!
      fwmgZIe.jpg

• Verfrissend verhaal…
      Dit is wat ik het leukste vind, het verhaal is niets te vergelijken met de standaard verhalen, uiteraard zit Team Rocket er in en dat soort dingen…maar je start met een Poliwhirl bijvoorbeeld, en de lijn van het verhaal is ook veel anders dan het reguliere, het is een heel ander soort pad wat je op gaat, om het kort te houden, het spel heeft een compleet nieuw verhaal, met de elementen van de originele Pokémon spellen.

• Een Meester worden!
      Zodra je toegelaten wordt bij het Indigo platform dan is de hele formule van succesbeleving een heel stuk interessanter! Er zijn namelijk 4 ‘blokken’, en bij 1 daarvan wordt je ingedeeld, in dit blok moet je jou tegenstanders verslaan, deze tegenstanders zijn mensen die je eerder in het spel onderweg of in missies aangetroffen hebt, wat het gevoelsmatig een heel stuk leuker maakt, je moet ze allemaal verslaan, en dan pas kun je verder OP WEG naar waar het echt gaat beginnen…in de arena heb je een strijd tegen je ‘sportieve rivaal’, er zijn ook omstanders bij, in plaats van dat jij alleen bent met je rivaal, wat het meer laat lijken op hoe het in de Anime er aan toe ging, dus nogmaals, dikke pluspunten hiervoor!
      Het enige minpunt wat ik hier tegen kwam is het einde, ik vind het leuk om een Victory Hall in te lopen en om daar een klein stukje credits te zien naar de Pokémon die dit gevecht aangegaan zijn, als dit zo was geweest dan had ik ook een KEEN editie gehouden, waarbij ik Pokémon gebruikte gelinkt aan mensen die hier lid zijn…
      Nieuwsgierig welke? I HEAR YA
      @Pik-achu 0_1472938292853_upload-c311ec8f-d3d2-4e91-9ae2-a19f9c7a512d
      @Spook 0_1472938396428_upload-df1d764b-d90d-4bdb-824d-71667910d2d3
      @KEEN (<3) 0_1472938469781_upload-f579771f-f87b-4713-9ec8-351fe09c330c

FAQ:

• We lezen deel 1…hoezo?
      Nadat je ‘Meester’ bent geworden openen er een paar nieuwe mogelijkheden, en zodoende ook een soort van UBER League, in andere woorden je begint verhoudingstechnisch gezien weer op hetzelfde level als andere, en je gaat weer opnieuw Meester der Meesters worden.
    • Zijn er bugs?
      Ik denk het wel! Voor mijn idee heb ik de verhaallijn goed aangehouden, geen gekke dingen gedaan die het spel konden verneuken e.d. Maar toch crashte het enkele keren toen ik bij Saffron City aankwam (de stad die onder controle was van Sabrine, de psychisch control freak bitch (theoretisch gezien wel leuk dat het daar crasht van overal waar het kan crashen), ook had ik hier het gevoel dat naast de 2 crashes de verhalen een beetje gingen botsen qua chronologische volgorde, en juist daardoor weet ik niet zeker of dit mijn schuld is, dat ik een glitch gevonden heb zonder het te weten, of dat het daadwerkelijk een bug is in het spel. Al bij al, mocht je hier tegen aan lopen, laat het me weten, ik praat je er door heen.
    • Hoeveel tenen op de schaal van woensdag?
      Verse watermeloen!
    • Waar kan ik meer vinden?
      http://pokemonadventurered.com/
    • Ik heb een vraag die niet in deze FAQ staat.
      Is niet mogelijk.
    • Wel waar.
      …oké vraag maar.

Wil je graag een Pokémon zijn in de keen editie van deze reviews? Of misschien een andere? Stuur me een berichtje of reageer hier!
    Veel plezier :).

• Moderator

@Buffela zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1:

Is dat een Sheldder die zich vastgebeten heeft aan een Slowpoke?

LT Surge?

pCrAOS5.png
    De neus is onjuist :p

Leuke goedgeschreven review. Kan niet wachten op deel 2.

• @Pik-achu zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1:

Is dat een Sheldder die zich vastgebeten heeft aan een Slowpoke?

LT Surge?

pCrAOS5.png
    De neus is onjuist :p

Leuke goedgeschreven review. Kan niet wachten op deel 2.

Helemaal correct! En Pik-achu kwam net uit het water, dus het was ietsjes kleiner op dat moment!

• Global Moderator

Bedankt voor deze review :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervangende emulator voor VBA. Bij deze gevonden :)

nieuw voor mij was is het feit dat je de A en B knoppen kon spammen…kortom als je gesprekken snel wilt skippen…spatiebalk ingedrukt houden en de sneltoetst hiervoor ingedrukt houden, spammen maar met die A!

dit kon in VBA met de tab knop. (?)

Het kind van Kangaskhan, welke met een moon stone evolueert in Cubone (een kind van Kangaskhan die de schedel van zijn moeder draagt), of na een paar levels in een Kangaskhan!

Nice, al vroeg nadat Red/Blue uitkwamen gingen die verhalen al rond dat een Cubone een Kangaskahn baby is waarvan de moeder is overleden en haar schedel gebruikt als helm.

Is Shelder als die met Slowpoke in een Slowbro evolueert.

VRAAGJES

Hoe lang heb je erover gedaan om het spel uit te spelen?
    Waren er ook delen uit het originele verhaal geknipt?
    Is het spel een mod op Pokemon red/blue/firered/leafgreen of komen andere regio’s er ook in voor?
    Er is ook een rom-hack dat Ash (Red) geen shirt aan heeft. Heb deze paar jaar geleden gespeeld. Weet jij toevallig de naam van deze rom? (is wel gebaseerd op óf red/blue óf silver/gold).

Laat deel 2 maar komen :D

• @Tab knop
    Vroeger toen ik de VBA gebruikte was dit gewoonweg nog geen optie.

@Hoe lang om het uit te spelen.
    Ik ben geen speed runner e.d. Als ik een leuke Pokémon zie dan wil ik het onderdeel maken van mijn team e.d.
    Echter de optie voor mij om te saven + de spatie balk e.d. hebben mij HEEL wat tijd bespaard.
    Dus met dit spel ben ik tot nu toe nog steeds zoet, vooral gezien het feit dat het nog steeds niet uitgespeeld is (deel 2 komt dus nog).
    Overigens langs de hoofd verhaal lijn zijn er soms nog wat extratjes, zoals een van de huizen waar je op een gegeven moment in zult overnachten. Hier schuilt bijvoorbeeld een side quest die je pas veel later kan doen (erg leuk voor als je van drama houd)!

@Regio’s
    Ondanks dat je in Kanto begint en daarna naar Orange gaat, weet ik niet of de andere regio’s gedurende het spel beschikbaar gemaakt zullen worden of dat het op de ‘todo’ van de maker staat, maar het is tot nu toe een combinatie van 2 verschillende regio’s, en 3 Pokémon generaties.
    0_1472941977857_upload-4f069e03-a2fa-4627-843e-c034c91f0cbb

@Ash(Red)
    Deze hack ken ik nog niet, als ik 'm vind dan zal ik het een kijkje geven + reviewen en jou er van attenderen!

• Per ongeluk de belangrijkste save game overschreven…xD
    FML

• Moderator

Per ongeluk de belangrijkste save game overschreven…xD
    FML

Hoe veel data heb je verloren?

• @Pik-achu
    Toch wel een zeer hinderlijk gedeelte die ik nu opnieuw moet doen, maar ben nog wel steeds op het ‘nieuwe’ eiland, als ik op sla dan bezet ik het vaak op 3 slots op belangrijke stukken nu.

• Mag ik ook in het verhaal komen :)

• @Vink zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1:

Mag ik ook in het verhaal komen :)

Zal er met de volgende ROM rekening mee houden, qua naam link ik een vogel Pokémon aan jou, welke past het meeste bij jou vind je zelf?

• @Buffela zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1:

qua naam link ik een vogel Pokémon aan jou, welke past het meeste bij jou vind je zelf?

NIDOQUEEN

• Na heel lang vast te hebben gezeten op een plek ben ik nu eindelijk verder (het was nogal een chaotisch doolhof).
    Ik verwacht een volgende review snel!

Na heel lang vast te hebben gezeten op een plek ben ik nu eindelijk verder (het was nogal een chaotisch doolhof).
    Ik verwacht een volgende review snel!

Hoe gaat het hiermee @Buffela

• @Jenn

Toen ik aan 't spelen was duurde 't langer dan ik had verwacht, later een dipje gehad en even op pauze gezet.
    Ik zal binnenkort eens kijken of ik het weer een beetje in mijn routine kan verwerken :).

• Update, ik heb het proberen op te pakken, nadeel is dat het best ingewikkeld is (een behoorlijk doolhof) waar ik nu zit.
    Ik ga binnenkort een guide erbij pakken om te kijken waar ik gebleven ben (als ik het terug vind), lukt dit me niet dan doe ik een 2e review van hoe het tot nu toe is gegaan (ik heb genoeg stof).

En dan ga ik later een andere versie reviewen.

• Oké ik heb na veel moeite de weg weer (een beetje) gevonden…dus ik hoop dat jullie er nog zin in hebben xD.

Oké ik heb na veel moeite de weg weer (een beetje) gevonden…dus ik hoop dat jullie er nog zin in hebben xD.

JA

• Heb je een Nidequeen gevonden?

• @Vink zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 1:

Heb je een Nidequeen gevonden?

Nee helaas niet, de Nidokings en Queens die ik gevonden hebben waren of van een ander, of ze waren NPC’s.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.