Healthy May

• Global Moderator

Op het Ellegirlforum kwam iemand op het geniale idee om in de maand mei gezonder aan te doen.
    lees hier meer: http://www.ellegirltalk.nl/topic/healthy-may.701695/

In ieder geval, mij, als vetklep zijnde, leek het me leuk om er ook aan mee te doen. En ik vroeg me af of er nog anderen zijn die het ook leuk lijken om mee te doen.

Mijn doelen zijn:

• Minstens 4 keer per week thuis eten
    • Meer groenten, minder vlees
    • 2 stuks fruit per dag
    • Niet snoepen
    • Elke dag ontbijten en fatsoenlijk lunchen
    • Niet elke dag naar de supermarkt

Wat ik ermee wil bereiken? Over het algemeen energieker voelen. Dat zal toch wel lukken in een maand?

Heb jij nog doelen? of blijf je gewoon lekker doorvreten?

• Global Moderator

Maandag 1 mei

• Vandaag ga ik een boodschappenlijstje maken voor de hele week en dan in 1x boodschappen doen.
    • Zometeen ga ik ook nog even naar de supermarkt om lunch te kopen voor de hele week. Ik koop dan ook gelijk fruit, zodat ik aan mijn dagelijkse behoefte kom.
    • Ontbijten is me vandaag niet gelukt omdat ik niks in huis had :’) snoepen ook niet, want iemand heeft getrakteerd.
    • Niet elke dag naar de supermarkt gaat dus wel lukken als ik nu alles al haal.

Ontbijt:
    geen gvd

Lunch:
    witte boterhammen met light aardbeienjam
    2/3 mandarijnen
    kop soep
    huzarenslaatje

Avondeten:
    Waarschijnlijk iets van macaroni met saus. Extra veel groente erin flikkeren, wat minder vlees, klaar. Moet nog eerst een nieuwe kookplaat kopen… :x

• Global Moderator

Schijnbaar doe ik ook mee :$

Minder vlees, gaat niet lukken want je kunt niet minder dan 0% lijkt mij. Meer groente en fruit hoeft niet perse, eet ik al genoeg.

Snoepen daarin tegen… challenge accepted :P

Heb nu dit naast mijn pc gezet, dat als ik wil snoepen ik hiernaar moet kijken.

18197496_1385943701467597_1094270287_n.jpg

Origineel als jij het ook wilt doen. Misschien in je portemonnee?

Screen-Shot-2016-09-10-at-175938.png

Merk dat eenmaal per week boodschappen doen goed werkt, dan ook nog online want dan kom je niet langs de chips en raakt dus niet in verleiding.

• Global Moderator

@heey321 zegt in Healthy May:

Schijnbaar doe ik ook mee :$

Minder vlees, gaat niet lukken want je kunt niet minder dan 0% lijkt mij. Meer groente en fruit hoeft niet perse, eet ik al genoeg.

Snoepen daarin tegen… challenge accepted :P

Heb nu dit naast mijn pc gezet, dat als ik wil snoepen ik hiernaar moet kijken.

18197496_1385943701467597_1094270287_n.jpg

Origineel als jij het ook wilt doen. Misschien in je portemonnee?

Screen-Shot-2016-09-10-at-175938.png

Merk dat eenmaal per week boodschappen doen goed werkt, dan ook nog online want dan kom je niet langs de chips en raakt dus niet in verleiding.

Goed van je dat je de zoetigheid laat staan! Je kan de challenge immers invullen zoals je zelf wilt he!

Ik ga nog steeds stuk om je plaatje xDDD

• Global Moderator

Dinsdag 2 mei

• Ik heb netjes ontbeten
    • En een glas water gedronken voor en na het slapengaan
    • Lunch en fruit komt goed want ik heb voor meerdere dagen ingeslagen op het werk. Zelfde als gister.
    • Avondeten vraagteken. Denk dat ik weer voor pasta met veel groentjes ga.

Heb gisteren wel gecheat door een milkshake te drinken, gelukkig zat ik daar propvol van xD

• Global Moderator

@bloemie Ga door ga door. Denk dat het helpt als je het hierin zet, voel je misschien meer druk om het te doen.

Vandaag soepje op als ontbijt met stokbrood en kruidenboter, nu net twee boterhammen met schuddebuikjes. Banaan gepakt voor straks tussendoor.

• Global Moderator

@bloemie Ga door ga door. Denk dat het helpt als je het hierin zet, voel je misschien meer druk om het te doen.

Vandaag soepje op als ontbijt met stokbrood en kruidenboter, nu net twee boterhammen met schuddebuikjes. Banaan gepakt voor straks tussendoor.

Schuddebuikjes leven die nog? Hoe vet is dat!

Voor mij zijn die grenzen helemaal vervaagd. Heb nu ook een app geinstalleerd die zegt wat ik moet doen, nu zijn er 3 dingen waar ik me tegen moet ‘verantwoorden’.

• Global Moderator

@bloemie Hehe zeker dat die leven. Lekker dat ze zijn :P Niet heel gezond maarja, beetje vet moet kunnen, zolang ik niet een zak chips naar binnen snaai.

Heb ook my Fitness Pall, houdt alles netjes bij

• Global Moderator

@bloemie Hehe zeker dat die leven. Lekker dat ze zijn :P Niet heel gezond maarja, beetje vet moet kunnen, zolang ik niet een zak chips naar binnen snaai.

Heb ook my Fitness Pall, houdt alles netjes bij

Dat is fucking nice. Vroeger vrat ik zo een pak van die dingetjes leeg xD Ga ff kijken voor dat, is dat ook voor calorieenteller? Niet dat ik nou moet afvallen, maar het is gewoon interessant om te kijken hoeveel ik eet. De tijden van dat ik 4-5000kcal op een dag wegvrat zijn toch voorbij.

• Global Moderator

@bloemie Heftig :o tis inderdaad een teller, houd ook bij hoeveel %vet is etc, kun je doelen instellen als je wilt

• Global Moderator

@bloemie Heftig :o tis inderdaad een teller, houd ook bij hoeveel %vet is etc, kun je doelen instellen als je wilt

Cool, ben het nu aan het bekijken! Bedankt voor de tip iig.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.