Stardew Valley

• Global Moderator

In Stardew Valley erf je je grootvaders boerderij. De boerderij is erg vervallen en moet weer opnieuw opgebouwd worden. Je gaat aan de slag met de basis gereedschappen en een klein bedrag. Je doel is om de boerderij natuurlijk weer helemaal in volle glorie te laten groeien en bloeien.

0_1493621260012_stardew.jpg

Wiki: http://stardewvalleywiki.com/Stardew_Valley_Wiki
    Steam: http://store.steampowered.com/app/413150/Stardew_Valley/
    Het spel kost op dit moment 13,99€ op Steam

Trailer

Gameplay video

Eigen ervaring
    Ik vind het een erg leuk spel, speel het sinds enkele dagen weer actief. Zit met meerdere mensen erg te wachten op een mogelijke co-op functie voor in de toekomst!
    Het is een erg laid back spel, je hebt weinig tijddruk. Buiten het feit dat je planten maar in een bepaald seizoen groeien en dat je daar 30 dagen voor hebt.
    Verder kun je overal zo lang over doen als je wilt. Er zit veel meer diepgang in het spel dan alleen een beetje plantjes planten en oogsten.
    Er is ook een heel uitgebreid vis en mijn gedeelte, verder kun je quests doen om je map uit te bereiden en nieuwe dingen te unlocken.
    Verder speel je echt een persoon die een dorpje binnen komt als buitenstaander.
    Je kunt de mensen allemaal leren kennen, en relaties opbouwen. Je kunt zelfs trouwen en een lang en gelukkig leven hebben op je boerderij!

Al met al, ik vind het een heerlijk ontspannend spel waar je zoveel/weinig moeite/tijd in kunt stoppen als je zelf wilt!

Eerst volgende keer dat ik ga spelen zal ik even een screenshotje maken van mijn farm, het is nog niet veel maar het begin is er!

• Global Moderator

Heb Mike dit zien spelen, zeker sfeervol. Mis bij dit soort spellen toch een beetje de spanning en afwisseling. Goed verhaal ofzo

• Global Moderator

0_1493790024470_zdVyDt1.jpg

Screenshotje gisteren gemaakt.
    Zoals je kunt zien speel ik op de vissers map, zodat ik extra water heb op mijn farm :)
    Het begin van een farm is ook al en beetje zichtbaar :D

• Global Moderator

Nog een updatje, zoals je kunt zien weer wat verder de farm uitgebouwd. Ben me tot nu toe behoorlijk aan het focussen op vissen. Hier zit in het begin het makkelijke geld in :)

0_1494141241627_Untitled123.png

• Kun je het spel ook ergens gratis downloaden?

• Global Moderator

Vast wel, maar daar kan ik je niet mee helpen :) verder vind ik het het bedrag wel echt waard, dus als je geïnteresseerd bent in dit (soort) spellen raad ik je aan het gewoon te kopen.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.