Ik heb Ritalin gesnoven - verslag methylfenidaat

• Global Moderator

Dit verslag vond ik zojuist terug en vond plaats in 2014. Toen had ik een pilletje gevonden en die gesnoven. Raad ik je overigens niet aan, om zomaar medicijnen van straat te halen en die te nuttigen. Ik heb dit geschreven voor educatieve doeleinden. Zodat je ook eens weet wat er door iemand heen gaat als diegene dit spulletje heeft genomen.

Wie ben ik
    Meisje/jongen
    Lengte: 180cm
    Gewicht: 55kg
    Andere info: Ik leefde toen ongezond, nam veel drugs tot me, deed geen ene flikker.

Alles is zen. Rust in mijn hoofd, geen flitsen van fragmenten in mijn hoofd die mij afleiden. Ik voel me goed. Nooit verwacht dat deze rust mij tegemoet zou komen. De chaos die mij typeert, mij in mijn dagelijkse leven beïnvloedt is nu even weg. Heerlijk. De reden waarom ik gisteren niet geblogd heb? Chaos. De reden waarom ik nu wel blog? Antichaos.

Het begon op PRSPCT, 2 weken terug. Op de grond vond ik een pilletje, nog helemaal geseald en verpakt. ‘ Methylfenidaat hydrochloride’ stond erop. 10 milligram. W hat the hell? Nog nooit van gehoord, maar het ging mijn zak in, puur omdat ik wilde weten wat het was. Na Google geraadpleegd te hebben, bleek het ritalin te zijn. Je weet wel, dat medicijn om hyperactieve kindertjes in toom te houden. Ik kan je zeggen, voor dit hyperactieve kindertje werkt het.

Maar waarom dan snuiven? Het is een pilletje, dat slik je toch? Het voordeel van snuiven is dus dat het effect heftiger is, sneller en korter werkt. Zo laat op de avond is het niet echt handig om nog even een pilletje te slikken, waarvan ik de werking van tevoren niet weet.

“C’ mon Stéph, het is sowieso niet echt handig om ritalin zonder enige reden te nemen…” Ja, sorry. Ik kon het echter niet laten. Dus heb ik het pilletje kapotgestampt, en in meerdere halen opgesnoven. Pu$$y very much. Na een paar minuten voelde ik iets. Lichtelijk euforisch. Maar absoluut niet hyper, integendeel zelfs. Als ik het zo bekijk wordt de euforie veroorzaakt door de rust in mijn brein. Zoals ik al zei, er is normaal gesproken amper rust. Altijd nadenken, altijd bezig, altijd bezig, en altijd afgeleid worden. Het voelt heerlijk. De tien films die zich afspelen in mijn hoofd, zijn op pauze gezet. Waar andere verdovende middelen voor mist en wolken zorgen, zorgt ritalin ervoor dat ook die mist verdwijnt.

Met andere woorden: Ik ben helder en rustig. Ik kan me concentreren. Ik kan mezelf beter verwoorden. Ik ben helderder in mijn spraak en vocabulaire. Slomer, bedachtzamer, maar niet meer awkward dan ik ooit was. Zelfs overzicht houden gaat beter. De hyperacitiviteit is weg, maar de energie blijft wel behouden. Woo-fucking-hoo. Nu heb ik er stiekem spijt van dat ik het gesnoven heb, als ik het geslikt had duurde het langer… Nu is het inmiddels al een beetje uitgewerkt, en vind ik het jammer dat het zo kort duurt. Eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat ik weer ‘ normaal’ ben, en het is niet zo dat ik een drang heb om direct nog een dosis te nemen… maar echt. Het is chill.

Note: Doe mij niet na. Gewoon helemaal niet. Ik ben een retard, en jij niet. In mijn geval is het goed afgelopen, en heeft het medicijn de gewenste werking gegeven… maar misschien kun jij er wel niet tegen? Dus doe maar gewoon niet. Dit is gewoon een informatief verslagje, geen verkapte overkapte post van ‘ hey pssht wil je ook?’ Amen.

• Global Moderator

Dit bericht is verwijderd!

• Admin

Heb het jarenlang gebruikt vanwege mijn ADHD. Echt al jaren mee gestopt. Op mij had het geen positief effect. Ik werd er te rustig van en raakte mijn creativiteit kwijt.

Weet niet als je het snuift of de werking er anders van is.

• Global Moderator

@KEEN zegt in Ik heb Ritalin gesnoven - verslag methylfenidaat:

Heb het jarenlang gebruikt vanwege mijn ADHD. Echt al jaren mee gestopt. Op mij had het geen positief effect. Ik werd er te rustig van en raakte mijn creativiteit kwijt.

Weet niet als je het snuift of de werking er anders van is.

Die is korter maar sterker. Jammer dat dat effect bij jou optrad. Uit interesse, hoe ben jij verder gegaan?

• Global Moderator

Oh had deze nog niet gespot. Heftig dat je shit van de straat pakt :P zou ik niet durven

• Admin

@bloemie zegt in Ik heb Ritalin gesnoven - verslag methylfenidaat:

hoe ben jij verder gegaan?

Qua Ritalin/andere medicijnen helemaal gestopt. Op andere manieren om leren gaan met de ADHD en ben juist gaan kijken naar de voordelen daarvan. Ik heb ooit in die tijd als op dracht een ‘verslag’ geschreven ‘ADHD zonder D’ waarin ik ADHD zag als een gift i.p.v een aandoening.

Het lijkt alsof ik zonder ritalin net zo ben als dat anderen met ritalin zijn. Hoe ik mijn periode na ritalin omschreef omschreef een ander juist dat Ritalin op haar dezelfde werking had als dat ik ben als ik nuchter ben.

• Dit bericht is verwijderd!

• Dit bericht is verwijderd!

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.