Swamp Hotel - Verlaten spookhotel in Mechelen

• Global Moderator

Langs de snelweg in Mechelen ligt een vredig park. Mama’s met hun kindertjes lopen er rond, jongens zijn er aan het hockeyen, opa’s die aan het rondscharrelen zijn… en een verdwaalde Nederlandse. Want die had namelijk in dit topic gelezen dat er een verlaten hotel zou zijn…

yFDVYgMl.jpg

Dit is het aanzicht als je het paadje hebt uitgelopen. Ziet er veelbelovend uit…

In een ver verleden, de jaren 60, was er iemand op het geniale idee gekomen om een hotel te bouwen, bij het Vrijbroekpark te Mechelen. 19 verdiepingen hoog. Niet geheel een onlogische keuze: het is een prachtig park, een vredig gebied waar de vogeltjes tsjilpen en iedereen mekaar lief vindt. Maar het verhaal gaat dus dat de bouw is stopgezet omdat de grond het niet aankon. De grond is namelijk een moerasgrond, en als je dan een kolossaal gebouw erop zet, kun je blijven bouwen. Ze zijn niet verder gekomen dan de eerste verdieping. Nu, ruim 40 jaar verder, staat alles nog steeds hetzelfde erbij als toen.

DtzhOhEl.jpg

Zo zou het dus worden. Men zegt dat het dus om de moerasgrond gaat, maar ik lees op meerdere sites dat het om geldproblemen ging.

Bijna dan. Want het karkas is wel hetzelfde, maar de graffiti verandert keer op keer. En dat is het enige eigenlijk, wat er is, want behalve de duisternis (je moet echt uitkijken waar je loopt, voor je het weet flikker je in een gat) en wat betonnen muren, is er niks. En vandaag, toen ik er dus was, viel er helemaal niks te beleven. Alle vette graffiti was weg. Ik heb 1 piece gezien waarvan ik dacht: wauw. Na een half uur stond ik weer buiten.

jThFItql.jpg

Deze dus. Voor de rest was er alleen toyshit en ruige oranje olifanten met krulletjes erin. Waar streetartfanaten helemaal nat van worden, weet je wel. Niks voor mij.

Ik vind het wel een revisit waard. Echter wel met verf. Anders hoef je hier echt niet te komen, het is dodelijk saai. De tijd die ik heb verspild had ik kunnen besteden aan andere gebouwen die wel de moeite waard waren. Hieronder de rest van de foto’s die ik heb gemaakt.

j7HPeEkl.jpg

Dit had zo’n mooie foto kunnen worden.

NnOzwpIl.jpg

Pas op voor de afstap.

Ku3DopZl.jpg

Andere kant. Ik deed alsof ik dood was. In werkelijkheid was ik in slaap gevallen van de saaiheid.

QwFmNael.jpg

In deze gang kun je lopen. Zie je dat?

qyUIsIRl.jpg

Als je maar hard genoeg loopt kom je hier op uit: de tweede verdieping. Stiekem hoop ik dat ik hier heel groot mijn naam kan neerkalken, zodat die op Google Maps komt.

Z5r8AN5l.jpg

Oke, even serieus. Dit vind ik wel een mooie foto. Ik werd gepakt door het licht. Hij dwong me om een foto te maken.

Oke, nou, dit was mijn spreekbeurt. Ik ga nu even plannen maken voor de volgende keer. En verf zoeken, want dat moet ook mee.

Wat vind jij van deze locatie? En van deze fotoserie?

• Ik zag je foto op insta en dacht: ik kijk even of er een topic over is. Vet man!

• Global Moderator

@Davey zegt in Swamp Hotel - Verlaten spookhotel in Mechelen:

Ik zag je foto op insta en dacht: ik kijk even of er een topic over is. Vet man!

Cool man! Lang niet gezien btw (:

• Global Moderator

Vetjes :o

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.