Zelfverzonnen woorden

• Global Moderator

Dit topic heb ik vaker aangemaakt, maar keer of keer blijf ik mezelf verbazen hoeveel zelfverzonnen woorden ik heb.

Zelfverzonnen woorden zijn woorden die jij, je vrienden of je familie gebruiken als synoniem voor een bestaand woord. Dus geen internetslang ofzo, dat heb je immers niet zelf verzonnen.

Wat zijn jouw zelfverzonnen woorden? Hoe ben je erop gekomen en wat betekent het?

Mijn lijstje
    Kaaskoek = kaassoufflé
    "Ik heb nu ontzettend veel trek in een paar kaaskoeken."

Frituren = borrelen
    "Zullen we vannacht weer gaan borrelen?"

De Turk bij mij om de hoek = ninja
    "Wij gaan zo naar ninja, ga je mee?"

Locomotief = tufding
    "Dat tufding is weer kaduuk, nu hebben we vertraging."

2 of meer locomotieven achter mekaar = tufdingenparade
    "Moet je die tufdingenparade eens zien, er zullen wel werkzaamheden zijn."

ICE/Deutsche IC = Ida
    "Hey kijk daar rijdt Ida!"

Graffiti = krek/krekketie/krgk krgk
    "Krek op Ida! Snel naar spoor 5!"

Hall of Fame = de graffiti/krekketie
    "Zullen we naar de graffiti gaan? Er is weer iets nieuws."

Same (vetste schrijver van NL) = piep
    "Piep heeft weer een trein geverfd, hij stopt zo op dit station."

Als je een foto van piep hebt gezien = piep piep
    "Hier moet je die nieuwe panel van piep eens zien"
    Antwoord: “piep piep”

Klasgenootje van mij die verft = RET-petje
    "RET-petje moest weer de vandaal uithangen."

Graffiti spuiten = tst tst
    "Zullen we naar de krekketie gaan en dan… tst tst?"

Emplacement = yaard
    "Er staan weer veel treinen op de yaard"

Jongen die ik dronken heb lastiggevallen = De Duitser
    "Ik heb De Duitser weer gezien, hij schrok zich een hoedje."

Hupsend loopje = duitseren
    "Ik heb zin om te Duitseren."

Station Leiden Centraal = Duitser Centraal
    "Zullen we bij Duitser Centraal uitstappen en dan ff naar de Mac?"

und so weiter und so weiter… ik kom makkelijk op de 500 bladzijden uit. En ja, hoofdhoofd zit er ook tussen.

En jullie? What about you?

• Admin

Hiphop = kankermuziek
    Hardstyle track = zaadplaat

Zaadplaat heeft Negative A ooit gebruikt in een reactie op een eentonige hardstyle track. Sindsdien gebruik ik het ook als algemene term voor hardstyle muziek.

• Global Moderator

@KEEN zegt in Zelfverzonnen woorden:

Hiphop = kankermuziek
    Hardstyle track = zaadplaat

Zaadplaat heeft Negative A ooit gebruikt in een reactie op een eentonige hardstyle track. Sindsdien gebruik ik het ook als algemene term voor hardstyle muziek.

wist niet dat jij met kanker schold :p

• Admin

@bloemie ik wist niet dat je woorden als ‘gebruiken’ en ‘schelden’ door elkaar haalt :p

• Global Moderator

@KEEN zegt in Zelfverzonnen woorden:

@bloemie ik wist niet dat je woorden als ‘gebruiken’ en ‘schelden’ door elkaar haalt :p

als jij een ziekte op een denigrerende manier gebruikt dan vind ik dat schelden ja
    niet dat ik daar problemen mee heb ofzo :p

• Global Moderator

Random = willekeurig

Ja ik weet dat dit het engelse woord is, maar was het echt even vergeten wat het in het nederlands was, dus zei rand-om op zijn NL’s :P Klinkt voor geen meter overigs, maar is er wel in gebleven

• Global Moderator

@heey321 zegt in Zelfverzonnen woorden:

Random = willekeurig

Ja ik weet dat dit het engelse woord is, maar was het echt even vergeten wat het in het nederlands was, dus zei rand-om op zijn NL’s :P Klinkt voor geen meter overigs, maar is er wel in gebleven

Dit zijn van die dingen wat ik ook zou kunnen doen/zeggen :P
    Random is sowieso een hip wordt.

@Wicket en ik hebben ondertussen een heel eigen woordboek wat voornamelijk ontstaan is bij het praten tegen de hond.

Onnetoe= Naar beneden gaan, (en Limburgers zeggen niet naar beneden maar naar onder)
    Hoppie(s)= Als de hond eerst moet springen voordat hij iets lekkers krijgt ofzo
    Pottemaate= Kapotmaken
    Knauwknauw doen= De hond toestemming geven dat hij ergens op mag bijten/knabbelen

En zo zijn er vast nog wel meer kansloze dingen. Bovendien heeft onze hond ook handjes en voetjes en geen poten.

• Global Moderator

@Eximius zegt in Zelfverzonnen woorden:

Random = willekeurig

Dit zijn van die dingen wat ik ook zou kunnen doen/zeggen :P
    Random is sowieso een hip wordt.

@Wicket en ik hebben ondertussen een heel eigen woordboek wat voornamelijk ontstaan is bij het praten tegen de hond.

Onnetoe= Naar beneden gaan, (en Limburgers zeggen niet naar beneden maar naar onder)
    Hoppie(s)= Als de hond eerst moet springen voordat hij iets lekkers krijgt ofzo
    Pottemaate= Kapotmaken
    Knauwknauw doen= De hond toestemming geven dat hij ergens op mag bijten/knabbelen

En zo zijn er vast nog wel meer kansloze dingen. Bovendien heeft onze hond ook handjes en voetjes en geen poten.

Herkenbaar. Doen we bij de katten ook.

Bijvoorbeeld Poezerd houdt van Schmeck. Dan gaat ze zo met dr tong likken met een lief bekkie. En dan zeg je ‘wil je schmeck’ en dan wil ze wat te eten. Ook vindt ze aan de kraan lappen (lurken) leuk. Als ze mij ziet moet ze gelijk lap. Want ik ben iemand anders en als ze van 2 mensen lap kan krijgen dan is dat heel vet. Dat gaat op bijna dezelfde manier: als ze helemaal trots PRRR zegt tegen mij, zegt ik tegen haar: wil je lap? en dan rent ze het aanrecht op.

• Admin

Gamerhanden: Koude handen tijdens het gamen :P
    Headsethaar: Die deuk die er bovenop je hoofd ontstaat als je een headset op hebt

• Global Moderator

Moest eff denken hoor

Typtyfus: veel spel fouten maken tijdens het typen
    Anjer: tenminste, komt van mijn vriend, weet niet of dit al een ding is. Maar het betekend eigenlijk anus, of synoniem voor Calamari :P
    h-classic-calamari-dpv.jpg

Gvd nu heb ik honger

• Global Moderator

We hebben weer een nieuw woordje: wiepen

M’n moeder was mn stiefpa een keer aan het uitschelden en die moest daar zo om lachen dat er een hoge toon uit zn mond kwam dat het meeste lijkt op WIIEEEEEPPP.
    Dus elke keer als hij lacht dan wiept hij, dan is ie aan het wiepen. En elke keer als hij lacht zeggen we allemaal tegelijk: WWIIEEEEPPP

• Treinkopper/intercityknuffelaar = iemand die voor een trein springt

• Global Moderator

@Sander Trein knuffelaar is hier inderdaad ook een bekend woord

• Admin

Anjer: tenminste, komt van mijn vriend, weet niet of dit al een ding is. Maar het betekend eigenlijk anus, of synoniem voor Calamari :P

Anjer is idd een synoniem voor anus

• Admin

Swieber - iemand die steelt
    Swiebertje - kind wat steelt
    Swieberen - stelen

Overgenomen van de kids van mijn werk en ik lief dat woord :9 Swieber is de vos uit de serie Dora die dingen wilt stelen.

• Global Moderator

@bloemie Wiepen betekent Neuken. Groetjes :P

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.