King10 meest verschrikkelijk catchy nummers

• Soms hoor je een refrein of een stuk van een nummer dat zo verschrikkelijk catchy klnkt en het kapotveel aandacht krijgt dat het je de strot uit komt. Ik heb 10 nummers op een rijtje gezet met een verschrikkelijke catchy tune erin.

10 Hanson - MMMBop

In 1997 kwam de jongensgroep Hanson met de singel MMMbop. Een catchy tune met een lyricaal laag niveau wat tot ergernis van velen blijft hangen. Hierna scoorde de groep geen bekende hits meer en was het stil rondom Hanson.

09 Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)

Blue (Da ba dee) is een succesvolle eurodance-single en zomerhit van de Italiaanse groep Eiffel 65. Het nummer stond zestien weken in de Nederlandse Top 40, waarvan vijf weken op nummer 1. In het nummer wordt het verhaal verteld van een somber blauw mannetje dat in een blauwe wereld leeft. In het refrein zingt hij dan met een gevocodeerde stem: I’m blue, da ba dee (etc.). Het woord blue (blauw) betreft hier een kleine woordspeling. De persoon is namelijk zowel fysiek blauw, als mentaal (neerslachtig). De hook van het nummer is een pianomelodie. Bron

08 Los Del Rio - La Macarena

De Macarena gaat over een meisje dat Macarena heet, of, daar La Macarena een wijk in de Spaanse stad Sevilla is, een meisje uit die wijk. Het nummer is oorspronkelijk uitgebracht met Spaanse tekst. Macarena is een wereldwijde nummer 1-hit van Los del Río. In 1993 kwam het nummer voor het eerst in de winkel. Het nummer werd een klein succes in de Nederlandse hitlijsten met nummer 15 als hoogste positie in de Single Top 100 en 20 in de Nederlandse Top 40. Bron

07 The Trashmen - Surfin Bird

De meeste zullen hem kennen uit Family Guy of The Bird van het happyhardcore-duo Charly Lownoise en Mental Theo. Het is catchy en blijft hangen en staat daarom in deze top 10.

06 Idina Menzel - Let It Go

Jong en oud keek naar de Disney film Frozen wat ervoor zorgde dat iedereen uit volle borst mee kon zingen met Let It Go (Laat het los). Verschrikkelijk aanstelijk.

05 Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)

Las Ketchup scoorde in de zomer van 2002 een grote hit met The ketchup song (Aserejé). Het nummer bereikte in veel landen de top van de hitlijsten, waaronder in Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk, Finland, Zweden, België, Zwitserland, Duitsland, Argentinië, Mexico, Puerto Rico en Nederland. Het refrein is gebaseerd op het intro van Rapper’s delight, een hit van the Sugarhill Gang uit 1979, maar de tekst Aserejé ja deje dejebe tu dejebe sebi unuova… betekent niets. Bij het nummer zat een bijbehorend dansje. Bron

04 Meghan Trainor - All About That Bass

All About That Bass is de debuut-labelsingle van de Amerikaanse zangeres Meghan Trainor. Het nummer kwam uit op 30 juni 2014 en is uitgegeven door Epic Records. “All About That Bass” is geschreven door Kevin Kadish en Trainor. Onder meer in de Amerikaanse, Australische en Engelse hitlijsten behaalde het nummer de eerste plaats. Bron

03 Robin Thicke - Blurred Lines

“Blurred Lines” is een single van de Amerikaanse R&B singer-songwriter Robin Thicke in samenwerking met T.I. en Pharrell uit 2013. Het werd gekozen tot alarmschijf en het is de eerste ooit die in totaal meer dan duizend punten wist te verzamelen in één kalenderjaar. “Blurred Lines” is de op een na bestverkochte single van Nederland in 2013, zo blijkt uit de jaarlijst gebaseerd op verkoop, samengesteld door GfK Dutch Charts. Volgens de jaarlijst van de Mega Top 50 was het de bestverkochte plaat, gerekend naar absolute aantallen verkoop/downloads, airplay en streams. bron

02 Rick Astley - Never Gonna Give You Up

Astley zong in een groep toen hij ontdekt werd door de Britse producent Pete Waterman, die hem overhaalde om bij PWL te komen werken. Bij Stock, Aitken & Waterman werkte Astley aanvankelijk als manusje-van-alles, maar tegelijkertijd werd hij klaargestoomd voor een loopbaan in de muziek. Zijn eerste solosingle Never gonna give you up uit 1987 werd direct een nummer 1-hit in onder meer Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Nederland.

Na zijn ‘pensioen’ van de muziekindustrie in 1993, maakte Astley een comeback in 2007 toen hij een internetfenomeen werd, omdat zijn videoclip voor “Never Gonna Give You Up” een deel werd van een populaire internetmeme bekend als “Rickrolling”. Astley werd tot “Beste Act Ooit” gestemd door internetgebruikers bij de MTV Europe Music Awards 2008. bron

01 PIKOTARO - PPAP (Pen Pineapple Apple Pen)

Kutste kutnummer allertijden

Welk nummer had jij in de lijst verwacht die er niet in staat?
    Laat het weten!

• Global Moderator

Die ringtone liedjes als crazy frog en tweety had ik ertussen verwacht :p

• Global Moderator

Blurred lines is wel een lekker nummertje :P
    De rest is gewoon vervelend xD

• Global Moderator

@Vink zegt in King10 meest verschrikkelijk catchy nummers:

Die ringtone liedjes als crazy frog en tweety had ik ertussen verwacht :p

Ik ook.

Maar een paar nummers hebben wel nostalgische waarde voor mij, heb de macarena en de ketchup song tot vervelens aan toe meegedanst.

en blue is gewoon een leuk nummer <3

• Global Moderator

Die laatste man, hij is er weer. Kut @Sander

• @heey321 zegt in King10 meest verschrikkelijk catchy nummers:

Die laatste man, hij is er weer. Kut @Sander

<3

• Admin

Ik vind ‘Kind Van De Duivel’ van JeBroer een behoorlijk catchy maar tevens irritant nummer.
    Verder had ik dat liedje van die kuikentjes er wel tussen verwacht en schnappie de krokodil.

De nummers Blue en Let It Go had ik niet verwacht in deze lijst. Ze blijven wel een beetje hangen maar zijn niet irritante oorwurmen.

• Global Moderator

@KEEN Kind van de duivel blijft bij mij ook hangen idd

• Global Moderator

Deze ook bij mij:

hele tijd, SHIA LEBEOUF

• Global Moderator

@heey321 zegt in King10 meest verschrikkelijk catchy nummers:

@KEEN Kind van de duivel blijft bij mij ook hangen idd

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.