Opwarming van de aarde

• Global Moderator

Wat vinden jullie van dit onderwerp? Deel je mening hier! (niet mensen persoonlijk aanvallen mensen, laat iedereen zijn mening delen)

Persoonlijk vind ik het een heel groot probleem, waar gelukkig steeds meer mensen bewust van worden. Helaas zijn er ook mensen die ontkennen dat het door de mens komt, of gewoon totaal ontkennen dat het een probleem is. (Denk Trump) Mensen vinden het wel lastig om zich aan te passen buiten misschien afval scheiden maar dan ben je er helaas nog steeds niet. Is een probleem voor de toekomst en niet voor nu. Kabinet mag zich wel even wat meer zorgen gaan maken.

Laatst sprak ik dus zo’n iemand, en het is een leraar dus die kan altijd alles heel mooi vertellen hen heeft schijnbaar overal een antwoord op. Behalve toen ik zei dat 97% van de wetenschappers het een groot probleem vond, negeerde hij mooi en ging ergens anders over door. Kan me daar erg aan irriteren want hij geeft les op de zelfde instantie als ik, voor mensen met een verstandelijke achterstand. Deze zijn dus veel vatbaarder en geloven alles wat je ze zegt. Zelf sta ik ook niet met mijn meningen te koop daar. Gelukkig neem ik hem zoiezo niet serieus want hij vind dat reuzen nog bestaan, harry potter is hekserij, geloof gekkie, en de pvv heeft gelijk.

Is jammer want het komt over als een vrij intelligente kerel apart van dat. Maar ja boek slim =/ intelligent.

• Global Moderator

Wel grappig. Hier mag je wel gewoon je mening delen. Ik probeer echter wel altijd genuanceerd te zijn en uit te leggen waarom mijn mening zo is.

Wat dit onderwerp betreft ben ik heel pessimistisch. Ik denk niet dat het nog te redden valt. Mensen zijn veels te zelfzuchtig en denken dat ze de aarde helpen door afval te scheiden, maar tegelijkertijd rijden ze in 2 dikke bmws die veel uitlaatgassen uitstoten en veel benzine verbruikt. Er moet echt iets heel groots gebeuren willen die mensen ermee stoppen, en zelfs dan twijfel ik er nog aan of ze het doen.

Vind het wel jammer tho.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.