Wat zegt je geboortesteen over jou?

• Global Moderator

Geboortestenen zijn een speciale steen die geassocieerd worden met de maand waarin een persoon geboren is. Je geboortesteen kan veel onthullen over je persoonlijkheid.

Wat zegt je geboortesteen over jou?

Januari - Granaatsteen

0_1491207515030_meaning_of_your_birthstone_1.jpg

Mensen die de granaatsteen als hun geboortesteen hebben zijn erg “bemoederend”. Niet alleen zijn ze erg berekenend en analytisch, maar ze zijn ook erg meelevend en liefdevol.
    Ze zijn er altijd om je te steunen als je iemand nodig hebt. Je kunt ze in een groep vaak de “moeder-rol” zien vervullen.

Februari - Amethist

0_1491207811152_meaning_of_your_birthstone_2.jpg

Amethist geboortestenen hebben een ontspannen en meegaande persoonlijkheid. Deze mensen kunnen nogal spiritueel zijn en ze houden er van zo lang mogelijk de vrede te bewaren. Je zou ze kunnen zien als confrontatie vermijdend.
    Ze houden er ook van om aan het “grote plaatje” te denken. Soms lijken ze te leven in hun eigen wereldje, maar vergis je niet, ze kijken naar de wereld op een hoger level.

Maart - Aquamarijn

0_1491208071439_meaning_of_your_birthstone_3.jpg

Een persoon met Aquamarijn als hun geboortesteen is zuiverend. Het zijn vaak gezonde mensen, vol liefde. Deze persoon is ook erg goed in het communiceren over gedachten en gevoelens. Nog belangrijker, het zijn vaak hele eerlijke mensen.

April - Diamant

0_1491208325367_meaning_of_your_birthstone_4.jpg

Diamanten zijn bekende symbolen van liefde omdat ze zo lastig te beschadigen zijn. Deze personen zijn veerkrachtig. Ze weigeren op te geven, en weten zichzelf elke keer weer bij elkaar te rapen en door te gaan.
    Maar dit maakt ze ook koppig, want ze staan achter hun geloof en meningen.

Mei - Smaragd

0_1491208470574_meaning_of_your_birthstone_5.jpeg

Deze mensen staan erom bekend dat ze vaak de lijm zijn in een groep. Het zijn deze mensen die een groep met verschillende persoonlijkheden kunnen samen brengen. Dat komt omdat de mensen met Smaragd als geboortesteen onvoorwaardelijk liefhebben. Ze zijn ook erg meelevend, trouw en loyaal.

Juni - Parel

0_1491208668501_meaning_of_your_birthstone_6.jpeg

De mensen geboren met de parel als geboortesteen zijn unieke mensen. Parels zijn geliefde juwelen, en historisch gezien, worden ze geassocieerd met onschuld en mythische krachten.
    Deze mensen zijn vaak 1 met de natuur. Ze kunnen wat naïef zijn, maar ze zijn ook erg bescheiden en stabiel. Ze hebben vaak ook een sterke band met dieren.

Juli - Robijn

0_1491209061376_meaning_of_your_birthstone_7.jpeg

Mensen met de robijn als geboortesteen zijn vaak opvallend en dramatisch. Ze zijn erg zelfverzekerd, en zullen zich niet snel laten afschrikken door een uitdaging. Ze zullen altijd hun beloftes en woorden nakomen.

Augustus -Olivijn

0_1491209237062_meaning_of_your_birthstone_8.jpeg

Deze mensen zijn vaak erg spraakzaam. Ze maken gemakkelijk vrienden, achtergrond en omstandigheden maken weinig uit. Ze zijn erg vriendelijk en makkelijk in de omgang. Ze zijn erg charmant en volgens traditie, kunnen ze “het kwaad” en “depressies” weghouden.

September - Saffier

0_1491209412140_meaning_of_your_birthstone_9.jpeg

De mensen die geboren zijn in september hebben de saffier als hun geboortesteen, ze staan erom bekend dat ze kalm en bedaard zijn. Ze zijn intelligent, en zijn vaak heel gesloten over zichzelf. Vaak bevinden ze zich in leidinggevende posities. Ze hebben tijd nodig om vertrouwen op te bouwen.

*Oktober - Opaal

0_1491209593968_meaning_of_your_birthstone_10.jpeg

Deze mensen zijn nooit saai, ze zijn erg onrustig. Terwijl ze een rustige en stille vibe afgeven, stiekem hebben ze een liefde voor avontuur en spontaniteit. Ze proberen misschien onder de radar te blijven, maar trekken toch de aandacht.

November - Citrine

0_1491209790034_meaning_of_your_birthstone_11.jpeg

Zoek mensen met citrine als geboortesteen op en spendeer wat tijd met ze, want geluk lijkt ze wel te volgen overal waar ze komen en gaan. Dit is voornamelijk waar als het op geldzaken aankomt. Deze mensen zijn vaak ook vrolijk en optimistisch. Ze zenden een positieve vibe uit die erg aanstekelijk is.

December - Turkoois

0_1491209927311_meaning_of_your_birthstone_12.jpeg

Mensen met turkoois als hun geboortesteen zijn onverstoorbaar. Ze zijn vaak de jongste in het jaar, maar ze zijn zelfverzekerd en wijs voorbij hun leeftijd. Nog belangrijker, deze mensen zijn ondersteunend en beschermend.

Laat ons weten wat jou beschrijving is en wat jij ervan dacht in een reactie!

Bron

• De mensen die geboren zijn in september hebben de saffier als hun geboortesteen, ze staan erom bekend dat ze kalm en bedaard zijn. Ze zijn intelligent, en zijn vaak heel gesloten over zichzelf. Vaak bevinden ze zich in leidinggevende posities. Ze hebben tijd nodig om vertrouwen op te bouwen.

kalm en bedaard

Goeie grap

• Global Moderator

Zelfverzekerd? hehe
    Alleen op ongepaste momenten ben ik zelfverzekerd

• Global Moderator

@bloemie zegt in Wat zegt je geboortesteen over jou?:

alleen op ongepaste momenten ben ik zelfverzekerd

Das ook een soort van zelfverzekerd toch? :P

• Global Moderator

@Wicket zegt in Wat zegt je geboortesteen over jou?:

@bloemie zegt in Wat zegt je geboortesteen over jou?:

alleen op ongepaste momenten ben ik zelfverzekerd

Das ook een soort van zelfverzekerd toch? :P

Dat is waar ;-;

• Global Moderator

Ik kan me zelf wel vinden in de December omschrijving. Trouwens ook een hele mooie kleur en steen :D

• Global Moderator

Ik voel me trouwens meer verbonden met de Parel. Wel toevallig dat ik dat als tag heb xD

• Mensen met turkoois als hun geboortesteen zijn onverstoorbaar. Ze zijn vaak de jongste in het jaar, maar ze zijn zelfverzekerd en wijs voorbij hun leeftijd. Nog belangrijker, deze mensen zijn ondersteunend en beschermend.

Klopt behoorlijk, en turkoois is zo’n beetje m’n favoriete kleur :)

• Global Moderator

‘‘Mensen met de robijn als geboortesteen zijn vaak opvallend en dramatisch. Ze zijn erg zelfverzekerd, en zullen zich niet snel laten afschrikken door een uitdaging. Ze zullen altijd hun beloftes en woorden nakomen.’’

Ik ben juist vaak onzeker en zou graag dat ik wat langer doorzet, helaas niet waar dus. Ik kom wel altijd mijn beloftes na, dat is zeker. Of ik opvallend of dramatisch ben :P Ligt aan met wie ik ben/hoe onzeker ik me voel

• Zijn er mensen die dit serieus nemen?

• Global Moderator

@Buffela Die zullen er genoeg zijn. Beetje minachtend om dat zo te vragen wel. Dit is voor veel mensen een groot iets, daarom ken je het principe van sterrenbeelden enzo zelf ook, als niemand erin zou geloven zou er geen aandacht voor zijn.

• Global Moderator

@Buffela

Ik kan me vaak vinden in dit soort dingen ja. Maar ik leef er niet naar, ik sta lekker met beide voetjes op de grond.

Vind trouwens wel dat je die vraag anders had kunnen stellen, komt wat lomp over zo.

• @heey321 Sterrenbeelden ken ik wel, de horoscopen die daar op gebaseerd zijn dat vond ik altijd bull.
    Bij mijn opleiding namen we die altijd met een emmer zout toen ik de krant voorlas voordat de les begon.

Excuses voor het lomp overkomen, ondanks dat het kan kloppen op een bepaald persoon, vind ik het in zijn algemeenheid oplichterij (waarzeggers etc.).

• Global Moderator

@Buffela zegt in Wat zegt je geboortesteen over jou?:

Zijn er mensen die dit serieus nemen?

Ja, dat zijn er genoeg. Het is zo geschreven dat bijna iedereen zich er wel in kan vinden.

Wat is er mis mee dat mensen dit serieus nemen? Is hun probleem toch?

• @bloemie

• @bloemie zegt in Wat zegt je geboortesteen over jou?:

Het is zo geschreven dat bijna iedereen zich er wel in kan vinden.

Exact, zo op die manier kunnen ze zelfs meerdere geboortestenen serieus nemen, vandaar dat ik dit flauwekul vind, het is niet persoonlijk.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.