Wat ik eet in een dag #3!

• Global Moderator

Zo, daar zijn we weer. Het is al weer een tijd geleden dat ik zoiets gepost heb, maar maak je geen zorgen, dat betekend niet dat ik niet gegeten heb haha. Maar meer dat ik het niet zoek om foto’s te maken. Ik geeft het toe, dit zijn foto’s van verschillende dagen. :$ Maar! Als vegan kan je veel meer eten, in plantaardig eten zit namelijk minder aan vet/calorieën.

Oke met uitzondering van de taart dan.

Ontbijt!
    O2xgtSH.jpg

Chia zaden pudding! Denk je, die shit is duurrr, maar je doet er maar een beetje in, dus valt reuze mee. Wat heb je nodig?

2 Personen:
    3/4 blik kokosmelk, of rijstmelk ofzo, als je dat hebt staan. (deed ik ook)
    6 eetlepels chiazaad ~
    een doosje fruit uit de vriezer (rood), of vers als je dat zoekt (bosvruchten kunnen ook, maar dat is paars)
    chocoladeschaafsel, ik deed wit, maar het hoeft niet, ziet er alleen fancy uit. (proef je niet, maar kun je daarna de rest opeten met een excuus)

Zaad, melk en wat geblend fruit avond van de voren in de koelkast, ochtend daarna rest van het fruit eroverheen. (wees vooral niet zuinig, anders smaakt het wat flauw)

Tussendoor!
    jDYF0Er.jpg
    Heb je na dat ontbijt nou nog honger? Dan eet je toch gewoon wat veggie balls van de Ikea? (Oke ik geef toe, ik heb liever bitterballen ofzo, maar mijn vriend is er zot op)

5€ voor een kilo zak volgens mij. Hadden gelijk voor 20€ gehaald. Hah. Mikker ze in de airfryer (of oven als je saai bent) en klaar is kees. (keen) Gooi er wat chili over heen en je hebt een heerlijk tussendoortje. (Gezond weet ik niet)

Lunch!
    I3GsnzZ.jpg
    Als volwassene kan jij gewoon bepalen wanneer je hamburgers wilt eten enzo, dus dat doen wij gewoon in de middag!

Hamburger broodjes van ah of jumbo (Ja die zijn gewoon vegan!)

2 cups sojabrokken
    1 cup groentebouillon
    4 champignons ofzo
    1 ui
    1 aubergine
    Evt wat bloem/havermout
    Kruiden - peper, zout, paprika, knoflookpoeder (of vers, doe maar luxe)
    Bloem
    Olie

Soja brokken en boullion bij elkaar, lekker laten weken. Ondertussen bak je de ui enzo wat op, aubergine erbij, champs erbij. Als de soja brokken hebben gestaan (3-5 minuten ofzo?) alles bij elkaar mikkeren en blenden. POMPEN MET DIE HANDEL. Dan kan je er bloem bijgooien om ze wat steviger te maken, maak er patties van en bak ze in de pan. Dit recept maakt er een stuk of acht, dus als je later te lui bent om te koken, vries je deze toch lekker in?

Als het klaar is doe het op een broodje, mayo erbij (Mayolijn van Remia!), spinazie erboven op, kan je naar je ouders appen dat je gezond bent enzo.

Vind deze persoonlijk erg lekker, van alle vegan hamburgers die ik opheb.

Avond eten!
    XrfehgW.jpg

En dan kom je bij het laatste avond maal uit.

Omdat je je de hele dag al uitgesloofd hebt kan je je vriend aan het werk zetten met dit simpele recept, of gewoon lekker zelf doen.

Mango uit vriezer half pakje
    Broccoli
    Half blok tofu
    Wok noodles conimex (of zoiets)
    Zoet zure saus (mag je zelf kiezen welk merk)

Uh lijkt me vanzelf sprekend. Broccoli koken, noodles koken, tofu aanbakken met wat soja saus als je wilt, mango erbij, alles bij elkaar gooien, saus erbij. Serveren :D Voor de culinaire hoogte standjes onder ons kan je er nog wat sesam zaad over gooien.

HEB JE DAN GVD NOG HONGER?! Vooruit.

Sot3Cjl.jpg

Dan maak je toch lekker taart?

Disclaimer: Vegan =\ gezond. Je kunt ook vegan zijn met het leven van croki paprika chips, cola en chocolade taart. Tis maar net hoe je het invult. Als je normaal eet, kijk dan ben je gezonder uit. Al die groentes enzo. Bibber, moet er niet aan denken. LANG LEVEN DE OREO’S.

Cake:

1,5 cup bloem
    2 cup cocoa poeder
    2 tbsp bak poeder (wees niet te zuinig)
    2 tsp vanille extract
    2 cup agave syroop, of gewoon suiker
    3 cup almond melk, of rijst, of soja. Weet ik veel. Flikker er wat in.

Gooi alles bij elkaar en pompen maar, doe in een bak schaal en gooi in de oven. Bij mij wat hij er erg lang mee bezig in de oven, maar had niet genoeg bakpoeder gebruikt volgens mij. Gewoon eff kijken en met een stokje prikken of ie klaar is. (als ie droog eruit komt is ie goed) Bij mij bleef ie smeuïg. 50~ minuten denk ik, als het goed gaat op 180 graden. Ik deed hem er 1,5 uur in haha. Erg machtig is ie wel!

Frosting:

1 cup cocoa poeder
    1.5 cups bruine suiker (kun je eerst eff blenden zodat het poeder word, voor de verfijndere smaakpupillen onder ons)
    1/3 cup boter zonder melk (becel bijv, of alpro)
    1 tsp vanille extract
    1/2 cup almond melk, of weer, kies lekker zelf
    1 pak oreos, half pak door de mix en een kwart van de koekjes witte vulling eruit halen en het witte spul door de mix gooien. (nee niet die in je broek viezerik) Rest van de koekjes verkruimelen over de taart heen en een paar hele voor het mooi maken en je foto op Instagram.

Kun je ook eens doen alsof je een volmaakt leven hebt. Maar geef nou toe, als je zo’n taart hebt, is dat toch ook bijna zo? Je kunt hem voor jezelf halen maar als je dit ding in je eentje in 3 dagen op eet ben je dikker als fat bastard van Austin Powers, dus lekker aankomen met je familie/vrienden, dan kijken ze je ook niet zo raar aan.

b67d60b978f25c2b657d70aa5c48717c.jpg

• Global Moderator

Jesus, ik heb de typ tyfus gekregen na dit topic, uurgh.

• Global Moderator

@heey321 zegt in Wat ik eet in een dag #3!:

Jesus, ik heb de typ tyfus gekregen na dit topic, uurgh.

Ik vond het wel leuk geschreven!

Dat chiazadenpuddingding ziet er lekker uit :3

Heb je weleens agar agar gebruikt in je recepten? Of ben je niet zo van de pudding?

• Global Moderator

Die oreo taart ziet er heerlijk uit :3 die wil ik een keer maken.

Die vega burger en die balletjes spreken mij niet aan maar dat pastarecept met broccoli wel. Dat ga ik een keer maken als het mij lukt :p

• Global Moderator

@Vink Succes! :) Die noodles zijn opzich prima te doen, voor de taart kan je ook btw wat nutella of ah basic hazelnoot pasta als je vegan wilt doen ipv de cacao poeder en wat suiker in de mix gooien. (Bij mij was hij op, de poeder dan, dus deed dat er maar in haha) Smaakte ook lekker :)

Laat maar weten hoe het ging!

• Global Moderator

@bloemie Agar agar zie ik regelmatig voorbij komen maar weet er nog niet heel veel over. Eff uitproberen dus.

En niet van de pudding?!

tumblr_m4ef187QBD1rwngbxo1_500.gif

• Global Moderator

@heey321 nouja van agar agar krijg je nog ergere drilpudding dan dierlijke gelatine. Veel mensen houden er niet van, dus vandaar xD

Ik sta volledig aan jouw kant, trouwens. Pudding is leven.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.