6 gamer problemen: Vroegâh vs Nu

• Global Moderator

0_1490089711799_HshOA7q.jpg

Video games zijn erg veranderd in de afgelopen 10 jaar, maar de problemen waar mensen die gamen tegenaan lopen zijn niet minder geworden. Deze zijn simpelweg veranderd.

Neem een kijkje door dit korte tripje door de tijd, met een komische kijk op gamer problemen van vroeger, en de problemen waar we als gamers nu tegen aan lopen.

0_1490089808422_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-2-58ad4430ca66c__700.jpg

0_1490089811594_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-3-58ad44329ba66__700.jpg

0_1490089814086_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-4-58ad443523f56__700.jpg

0_1490089816942_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-6-58ad443921d22__700.jpg

0_1490089819814_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-7-58ad443aeae9f__700.jpg

0_1490089822275_gamer-problems-then-and-now-arcade-rage-mart-virkus-8-58ad49784b129__700.jpg

En, zit er voor jou een herkenbare tussen?
    Of mis je misschien een heel vaak voorkomend probleem?

bron

• Global Moderator

Alleen dat laatste.

En ook: vroegah had je veel frustraties omdat die games verdomde moeilijk waren.
    nu is het heel anders.

• Global Moderator

@bloemie Games zijn nogsteeds moeilijk, er zijn zelfs moeilijkere games. Het ding wat games gemakkelijk maakt is de open communicatie over de game op het internet.

Als je ergens niet helemaal uitkomt ga je meteen naar google. Vroeger kwam je niet veel verder dan een dure hulplijn bellen die op een of ander doosje van je game stond :P

• Global Moderator

@Wicket zegt in 6 gamer problemen: Vroegâh vs Nu:

@bloemie Games zijn nogsteeds moeilijk, er zijn zelfs moeilijkere games. Het ding wat games gemakkelijk maakt is de open communicatie over de game op het internet.

Als je ergens niet helemaal uitkomt ga je meteen naar google. Vroeger kwam je niet veel verder dan een dure hulplijn bellen die op een of ander doosje van je game stond :P

Dat is dan een vooroordeel van mij xD ben niet zo into de hedendaagse games

• Global Moderator

Mensen klagen dat alles nu te makkelijk is maar heb ik geen problemen mee haha. Speel een spel voor de beleving en verhaal, niet om er werk van te maken

• Global Moderator

Er zit wel een kern van waarheid in dat games vroeger moeilijker waren, zoek een lijst op met moeilijkste games ooit en je komt sowieso spellen als battletoads, contra en mega man tegen. Maar er zijn ook genoeg nieuwere games die ook worden bestempeld als erg moeilijk. Zoals Dark souls, demon’s souls, Arma, STALKER, bloodborne, spelunky en faster than light.

• Admin

@Eximius zegt in 6 gamer problemen: Vroegâh vs Nu:

contra

Was een duur spel…

• Admin

@Wicket zegt in 6 gamer problemen: Vroegâh vs Nu:

Games zijn nogsteeds moeilijk, er zijn zelfs moeilijkere games. Het ding wat games gemakkelijk maakt is de open communicatie over de game op het internet.

Maar als je niet de skills hebt om het uit te voeren dan kom je nog niet veel verder.

Tegenwoordig zit er meer verhaal in spellen en is er een grote hoeveelheid RPG’s waarvoor je kennis nodig hebt en weinig skills. Terwijl de platformspellen uit het NES en SNES tijdperk weinig kennis nodig hadden maar veel skills. Als het niet lukte, moest je oefenen, oefenen, en nog eens oefenen. In dat opzicht waren de spellen vele malen moeilijker dan nu.

Tegenwoordig draait het niet meer op skills maar om kennis. Tutorials, readme’s in bijbelformaat en communities heb je tegenwoordig al nodig om de basics van een spel te leren. Terwijl je vroeger 2 of 4 actieknoppen had, en verder was het gewoon gaan en zie het maar.

• Wat ik vind van vroegere games is dat die langer waren. Of ik zit er totaal langs. Ik vond die langere altijd leuker omdat ik dan wat te doen had.

• Avontuur is een van mijn favorieten. Alleen die zijn er vgm niet al te veel meer. Speelde vroeger en nu soms ook nog Rayman Revolution. En dan die met Lums. Die rabbit vond ik niet al te. Verder speelde ik ook dexter en Jack. Games die ik niet zal vergeten.

• Global Moderator

@KEEN Die spellen zijn er nu nog steeds hoor.

I wanna be the guy
    Spelunky
    Super Hexagon
    Devil Daggers
    N+
    Super Meat Boy
    The Binding of Isaac
    FTL: Faster Than Light

Het punt is denk ik gewoon dat er tegenwoordig zoveel games zijn dat de extreem moeilijk games ook minder opvallen.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.