[Recept] Strikjes pasta met spinazie

• Admin

Dit is een lekker makkelijk en snel pasta recept. Ideaal voor als je weinig tijd hebt en toch ff snel wat lekkers in elkaar wilt gooien :)

Hier zijn de ingrediënten voor 2 personen
    350 gram strikjes pasta
    170 gram spinazie (klein doosje iglo uit de vriezer werkt prima)
    350 gram champignon
    175 gram spekreepjes
    100 ml kookzuivel/kookroom
    10 gram Parmezaanse kaas (Gra­na Pada­no kan ook, maar wel bij voorkeur een puntje wat je zelf moet raspen, en niet voorgeraspte kaas)

0_1487926711018_IMG_20170223_171824.jpg

De bereiding
    Begin met het water opzetten voor je pasta, want alles volgt elkaar lekker snel op. Zet nu een pan op voor je spekreepjes en doe hier een klein beetje zonnebloem olie in. Als de pan goed heet is, zet deze dan op half vuur en voeg de spekjes toe. Bak deze tot ze net beginnen te bruinen.

0_1487926822669_IMG_20170223_172355.jpg

Ondertussen dat de spekjes aan het bakken zijn, kun je de champignons in stukjes snijden. Het maakt niet zoveel uit hoe je ze snijd, als je maar zorgt dat ze allemaal ongeveer dezelfde dikte hebben.

0_1487926891598_IMG_20170223_172149.jpg

Tegen de tijd dat je klaar bent met je champignons snijden kun je deze toevoegen aan de spekreepjes. Bak de champignons mee met de spek tot deze goed gebakken/gaar zijn.

0_1487926947623_IMG_20170223_173029.jpg

In de tijd dat je de champignons aan het bakken bent kookt als het goed is je water en kun je de pasta erin doen. Kook de pasta volgens de verpakking beetgaar, de pasta gaat nog even door de saus heen en zal daar nog verder garen.

Als je champignon mooi gebakken is, kun je je spinazie toevoegen aan de champignon en spek. Zorg ervoor dat deze er goed doorheen gemengd wordt.

0_1487927087926_IMG_20170223_174036.jpg

Nu is het tijd om het vuur onder de pan helemaal laag te zetten. Voeg dan je room toe aan het mengsel. Meng dit even goed door elkaar.
    Rasp nu je kaas boven de pan, proef een beetje, voeg wat meer toe, proef nog wat. Proeven tot je zoiets hebt van ja, zo vind ik het lekker smaken. Het zal ongeveer 10 gram Parmezaanse kaas zijn die hiervoor nodig is.

Als het goed is is nu ook je pasta klaar, voeg de pasta toe aan je saus en meng deze met geduld en liefde door elkaar.

Ik hoop dat jullie dit net zo lekker vinden als hier, want elke keer denk ik weer dat ik teveel maak. Maar mensen gaan vaak terug voor een 2de ronde, en soms nog wel een derde, toch @KEEN ?

Hier een foto van het eindresultaat

0_1487927394298_IMG_20170223_175336.jpg

Dit is een erg makkelijk recept, en het zal zeker een indruk nalaten op de mensen die je dit voorzet. Laat je niet afschrikken door de spinazie in dit recept, zelfs als je niet van spinazie houdt is dit een prima gerechtje!

• Ga het eens proberen. Ziet er niet heel onmogelijk uit,

Bedankt voor het recept @Wicket

• Dit ziet er heerlijk uit.

• Global Moderator

Kan niet anders dan dat het lekker is. :p

• Zou je de kookroom/kookzuivel ook kunnen vervangen door een niet-zuivel product?

• Global Moderator

@Balster zegt in [Recept] Strikjes pasta met spinazie:

Zou je de kookroom/kookzuivel ook kunnen vervangen door een niet-zuivel product?

@Balster zegt in [Recept] Strikjes pasta met spinazie:

Zou je de kookroom/kookzuivel ook kunnen vervangen door een niet-zuivel product?

Als er een rijst- of sojavariant op is vast wel :)

• Admin

@Balster Wat bloemie al zei, als er een vervangend product is zal dat vast wel gaan. Je kunt het altijd proberen :)

Waar ik verder benieuwd naar ben, heeft iemand dit recept toevallig al gebruikt?

• Global Moderator

@Wicket zegt in [Recept] Strikjes pasta met spinazie:

Waar ik verder benieuwd naar ben, heeft iemand dit recept toevallig al gebruikt?

Mijn vader heeft het zaterdag gegeten. Maar hij heeft er een slavink bij gegeten omdat hij bang was dat er te weinig vlees in zat. Nadat hij gegeten had vond hijh de slavink overbodig.

Ik heb niet meegegeten omdat ik ziek in bed lag :(
    Maar we gaan het snel weer bereiden en dan post ik wat ik ervan vind.
    Maar mijn vader vond het lekker en hij wilde het graag nog een keer eten.

• Admin

@Vink nice! Ik hoop dat het jou ook bevalt :)
    En idd de spek lijkt weinig, maar omdat het een sterke smaak heeft heb je ook echt niet meer nodig :)

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.