Hoe betrouwbaar is een zwangerschapstest?

• Mijn verhaal

Ik ben 23 december met een jongen naar bed gegaan. Ik was aan de pil, hij droeg geen bescherming.
    Ik ben die nacht misselijk geworden en heb veel over moeten geven.
    Tussen de kerstdagen en oud en nieuw was ik ziek, misselijk diaree, buikpijn. (Naproxen en Imodium)
    Ben in de eerste week van het nieuwe jaar naar de huisarts gegaan.
    Op advies van de huisarts medicijnen gebruikt tegen de diaree en de maagpijn.
    Na een paar dagen geen last meer van mijn maag en mijn ontlasting was weer dikker.
    Gestopt met de Imodium en een paar dagen later met de Naproxen in overleg met huisarts.
    Ik ben meestal rond de 20ste van de maand ongesteld. Het kan 1 of 2 dagen missen maar is nog nooit gebeurd.
    Op 24 januari begon ik me zorgen te maken. Laatste keer seks was op 23 december en daarvoor was het met een jongen tijdens de zomervakantie.
    Gewacht, gewacht, gewacht.
    Eerste week van februari kreeg ik buikkrampen, het voelde alsof ik ongesteld werd. Maar het kwam niet, maar ik had wel dezelfde pijn als tijdens mijn menstruatie.
    6 februari met koorts in bed gelegen tot 11 februari.
    maandag 13 februari zwangerschapstest gehaald omdat ik gek werd en bang dat ik zwanger ben.
    Zwangerschapstest is negatief. Ik ben niet zwanger.

Nu gaan er vragen door mijn hoofd…
    Hoe betrouwbaar is een zwangerschapstest?
    Ik heb een paar keer een jointje gerookt, kan dit ergens invloed op hebben?
    Ben ik zwanger of niet?
    Waarom ben ik zo vaak ziek geworden?
    Kun je ongesteld worden als je ziek bent, of sla je het dan over?
    Heeft het ziek zijn te maken met de uitslag van de zwangerschapstest?

Kan iemand mij advies geven alsjeblieft?

• Moderator

Je kunt altijd proberen om nog een test te doen, dit is vaak ook aangeraden. Als je nogsteeds heel erg twijfelt kun je dit aangeven bij de huisarts. Wiet lijkt me niet dat dat een invloed zou hebben.

Ongesteld zijn is altijd een lastige, heeft veel met hormonen te maken. Maar je zegt dat je de pil slikt, ben je hier gewoon een week mee gestopt dan?

• Global Moderator

Inderdaad, probeer nog een test van een ander merk. En blijf je deze klachten hebben terwijl de testen negatief zijn zou ik even naar de huisarts gaan :)

Ongesteld zijn is maar een ingewikkeld ding omdat het allemaal met hormonen te maken heeft, en hormonen zijn erg raar en ingewikkeld, en bij veel mensen ook anders.

Daarom bij twijfel ff naar de huisarts :)

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.