Waar was jij als kind bang voor?

• Global Moderator
    | 245

TT: Waar was jij vroeger als kind bang voor? Hoe oud was je, en waarom was je er bang voor?

• Global Moderator
    | 245

Wij hadden vroeger de luistersprookjes van Lekturama. Dit waren rode casettebandjes met sprookjes. Sommige sprookjes eindigde niet met ‘en ze leefde nog lang en gelukkig’ Ik weet nog goed dat er een sprookje was, waar ik niet naar durfde te luisteren. Want ik kreeg er nachtmerries van. De illustraties van dat verhaal waren ook donkerder en griezeliger.

0_1486958079169_upload-881a543d-ba5b-4f61-beca-62f36bd23d78

Het sprookje heet “De Geest Van Kapitein Been” en hieronder heb ik een filmpje geplaatst van het sprookje (het is het originele Lekturama sprookje)

Youtube Video

Ik weet nog dat ik pas in groep 7 (11 jaar) naar dit sprookje durfde te luisteren. Gek genoeg had ik wel een camouflagenet in mijn kamer hangen waar plastic skeletten aan hingen, maar een sprookje van een skelet vond ik eng :p

• Global Moderator
    | 1529

Ik had rond m’n zesde een obsessie met slangen onder mijn bed. Bij nader inzien vond ik het woord gewoon eng klinken. :’)

• | 0

Ik was bang voor poppen en speelgoed. Toen ik de film Toystory had gezien dacht ik dat in de nacht speelgoed tot leven kwam. Ik werd toen heel bang voor speelgoed en durfde er niet meer mee te spelen.

• Moderator
    | 153

Pyramid head. Ja, mijn broer speelde veel Silent Hill toen ik klein was, en heb dit ook heel jong meegekregen :P Nachtmerries enzo

• | 23

Ik was bang voor onweer. De onverwachte knallen en de lichtflitsen, ik vond het als kind maar niks.

• | 13

Ik zou echt niet meer weten

• | 316

Ik was als kind bang voor lange nagels en om naar buiten te gaan.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.