Realm Grinder

• Teamleider

0_1486625722807_0mXmcTO.png

Wat is Realm Grinder
    Realm Grinder plaatst je in de rol van een goede of slechte monarch, het beheer van de productie en de politiek met het oog op een grote, krachtige, en het creëren van - vooral - rijke Realm.

0_1486625747673_OaecPCU.png

Het spel maakt deel uit van de incremental genre, wat betekent dat je moet klikken - althans in het begin - te kopen gebouwen, upgrades, cast spreuken en maken andere strategische keuzes met het uiteindelijke doel van het verkrijgen van meer, meer en meer. Eenmaal begonnen, zal het ook vooruitgaag, ook offline, en er is geen vaste einde, zoals altijd kun je je game resetten en met bonussen opnieuw beginnen.

0_1486625805569_nSUq6uq.png

Realm Grinder werd voor het eerst gepubliceerd in mei 2015 en van februari 2016 had meer dan 10 miljoen spelers bereikt. Klik hier als je wilt zien wat de meningen zijn van de mensen die dit spel spelen.

Wat is er anders aan Realm Grinder?
    In de incremental spel categorie (bijvoorbeeld cookie clicker), is Realm Grinder het eerste spel wat zo uitgebreid is.
    Je krijgt steeds nieuwe challenges, doelen en mijlpalen om te behalen. Vaak moet je om deze doelen en mijlpalen te behalen met verschillende dingen rekening houden. Je hebt ook de keuze om elke keer een andere factie, een ander mythisch wezen, te kiezen. Deze facties hebben elk hun eigen gebouwen en magic skills.
    Spelender wijs leer je welke facties het beste te gebruiken zijn in welke fase van de game.

0_1486625831618_JosRudk.png

Eigen mening en ervaring
    Ik denk dat ik dit spel nu al bijna een maand speel. En nogsteeds ben ik ver weg van alles vrijgespeeld hebben. Ik heb nog nooit zo’n uitgebreide incremental game gezien, er komt zoveel meer bij kijken dan gewoon een beetje klikken. Waar ik ook van stond te kijken is hoe groot de community achter dit spelletje is. Kijk voor de gein een beetje rond op google en je ziet hoeveel erover te vinden is.
    Ik zou zeggen, als jij van games houd waar je shit moet upgraden om steeds vooruit te komen (nog niet eens zozeer het klikken/tappen, want dat is maar even) geef dit spel dan een kans! Je zult er geen spijt van krijgen!

0_1486625851655_vGSuNrW.png

Handige links en tips

• Als je deze game graag wilt spelen, raad ik je aan deze in-depth-startingguide op de voet te volgen, niet alleen helpt deze je zo effectief mogelijk door het begin heen. Ook leer je hier echt de game door kennen, ook al volg je een guide.
    • Heel veel informatie voor deze game haal ik af van de volgende twee websites: De wikia en G00f’s not a wiki
    • Verder wil ik je aanraden, als je het in je browser speelt, speel het op kongregate. De chat daar is erg behulpzaam als je vastloopt, en al stel je zelf geen vragen leer je erg veel door af en toe een beetje mee te lezen.

Hier kun je Realm Grinder spelen/downloaden
    Je kunt Realm Grinder spelen in je browser op verschillende spelletjes sites. Ik geef de voorkeur aan kongregate: Kongregate Realm Grinder
    Verder kun je het ook downloaden om het op je telefoon te spelen. Je kunt de download hier vinden: Realm Grinder Google Play

Je kunt trouwens ook ervoor kiezen om het in je browser en op je telefoon te spelen. Er is namelijk een cloudsave, je zult dan alleen ff moeten inloggen op kongregate, zowel in het spel op je telefoon als in de browser.

• Dit is wellicht één van de beste, zo niet DE beste incremental/clicker/idle game die er is.
    Hij is zo enorm uitgebreid, het verbaasd me elke keer weer hoeveel werk hierin zit.

Anyway ik zit ondertussen in m’n 12e Reincarnation en denk dat ik vandaag eens even ga kijken naar de challenges die ik nog moet doen, en straks nog even de Know Your Enemy Trophy halen :) Dan gaat alles daarna weer wat harder.

Ik moet ook nog steeds die stomme Beared Carpet trophy, maarja die duurt zo lang, 3 dagen en 16 uur ofzo :’)

Disclaimer: Als je dit soort spelletjes leuk vind, denk er goed aan waar je aan begint, Realm Grinder ruïneert je leven! :D

• Teamleider

Ik zit zelf in mijn 14de reincarnatie, heb alle 2 challenges klaar behalve drow en dwarf. Die zijn nog wat taai (of ik heb geen geduld xD)

Op naar de r16! Researches unlocken en de volgende fase van de game in :D

• Thanks, dit soort games vind ik altijd leuk.

• Teamleider

@Buffela Dan ben je hier wel even zoet mee :P Mocht je vragen hebben hoor ik het wel :) Veel plezier!

• Yay, valentines event in Realm Grinder, nog meer hartjes verzamelen :)

• @Wicket Offline genereert het amper inkomen, kan dit kloppen?

Mijn ‘set up’ op dit moment is elven, offline zou het meer mana regen moeten hebben, autocast op moon blessing, moon blessing actief betekent dat er 15 autoclicks per seconden geleverd word, en in enkele minuten heb ik al meer verzameld door ‘actief’ te idlen dan door offline te gaan.
    Wat gaat er hier mis?

• @Buffela Elven is nou niet echt de beste faction voor offline farming. Ze hebben zo goed als geen upgrades voor offline gains. Elven is eigenlijk alleen goed omdat je daar in het begin het snelst gems mee kunt farmen. Bovendien gaat offline farmen in het begin überhaupt niet echt snel.

Het echte offline farmen komt eigenlijk later pas als je ook mercenaries kunt gebruiken.

Undead en drow zijn vrij sterk voor offline, en als je beide combineert in een mercenary build wordt het nog beter.

Als je het eerste stuk snel door wilt komen raad ik je aan om de starter guide te volgen. https://www.kongregate.com/forums/8945-realm-grinder/topics/643873-in-depth-guide-to-starting-realm-grinder

Op http://musicfamily.org/realm/ kun je ook heel veel info vinden en ook zeer goede mercenary builds (vanaf R3)

• Offline telt het ook niet de spells die je cast…(als ze uberhaupt gecast worden).

• @Buffela Dat ligt eraan of jij de verschillende autocasting upgrades al hebt.

“Spells cast” loopt dan ook op als je offline bent, dat betekend echter niet dat de spells ook daadwerkelijk hun functie vervullen. Het gaat puur om de stat “Spells cast”

• @Eximius zegt in Realm Grinder:

ting upgrades al hebt.
    “Spells cast” loopt dan ook op als je offline bent, dat betekend echter niet dat de spells ook daadwerkelijk hun functie vervullen. Het gaat puur om de stat “Spells cast”

Mijn autocast versie geeft een hogere mana regen offline, dus ik ga er van uit dat dit is om offline productie te stimuleren (wat heb ik er anders aan). Het ging mij ook puur om de status, zodat ik een bepaalde upgrade kan regelen.
    Moet 10k spells gecast hebben daarvoor, speciaal daarvoor nu even engelen gekozen vanwege hun gekke mr.

• @Buffela Die hogere offline mana productie heb je ook puur nodig om upgrades/trophies te halen etc. (mana produced is namelijk ook gewoon maar een ‘stat’) Verder heb je er weinig aan.

• Nja vind het nu te eentonig worden (R2), ik ga weer nuttigere dingen zoeken :P.

• Teamleider

@Buffela zegt in Realm Grinder:

Nja vind het nu te eentonig worden (R2), ik ga weer nuttigere dingen zoeken :P.

in r3 krijg je mercenaries
    veranderd de hele game

r7 krijg je bloodlines
    veranderd de hele game

r16 krijg je researches
    veranderd de hele game

:P je hebt misschien net het topje van de ijsberg gezien, heb je alle factions al unlocked? dwarven, drow, faceless, titans, druids?

• @Buffela Als je daar een maand over hebt gedaan is het wel eentonig ja :P

r0 naar r3 kan in een paar dagen.

• Ik zit het niet constant te spelen, en continue met een guide erbij om zo snel mogelijk te rushen vind ik ook niets. Ik begrijp dat de bloodlines etc. een verandering er in brengen, maar de hele basis blijft voor mij hetzelfde, dus ik ga gewoon verder met andere dingen :).

• Teamleider

@Buffela Die guide die rushed je alleen door de eerste 2-3 R’s heen. Daarna moet je het allemaal zelf doen hoor :) en dan is het nogsteeds niet begonnen xD

• Nja, niet mijn spel :).

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.