Wanneer moet je werken in Nederland?

• | 316

Je moet werken om geld te verdienen om daar van te leven. Maar sommige mensen kunnen of willen niet werken.

Wanneer vind jij dat een persoon moet werken in Nederland?

• | 1061

Niemand “moet” werken. Alleen als je geld wil verdienen moet je gewoon gaan werken.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen in mensen die niet kunnen werken of tijdelijk geen werk hebben, maar helemaal niet willen werken vind ik een kutreden. Je mag het van mij best doen, alleen dan moet je niet gaan zeiken dat je te weinig geld krijgt van de overheid.

• | 316

Ik kan thuiswerk doen, maar dat is wat ik nu voor me zie als werk wat ik kan uitvoeren en haalbaar voor mij is. Op de lange termijn denk ik niet dat ik in staat ben lang werk vol te houden. Tijd heb ik wel, maar of ik het psychisch trek weet ik niet.

Ik heb agorafobie en dat zorgt ervoor dat ik nu geen werk kan doen buiten huis. Ik krijg therapie en gesprekken die mij veel energie kosten en dat ik er moeilijk met mijn hoofd bij kan blijven. Als ik daarnaast verplichtingen zou hebben als werk kan ik het niet elke dag garanderen. Ik ben wel bezig met het zoeken van thuiswerk en krijg hier ook hulp bij. Maar het staat op een laag pitje. Daarnaast heb ik ook huiswerk van school wat ik moet maken omdat ik nog leerplichtig ben.

• | 1061

@Vink Maar bij jou is het ook niet dat je niet wilt werken, het is gewoon helemaal handig in combinatie met je fobie :p
    En zoals je zelf aangeeft, je bent op zoek naar werk dat je thuis kan doen.

• | 4

Vanuit een egoïstisch standpunt, alleen als je met je huidige inkomen niet rond kunt/wilt komen.
    En vanuit een iets meer humanistisch perspectief, als je in staat bent om bij te dragen aan de maatschappij.

• | 4

Ik ben overigens voor het egoïstische standpunt :D.

• Global Moderator
    | 245

Als je je onfijn voelt op financieel gebied.
    Als je je daar prettig bij voelt.
    Als je je in wilt zetten voor de maatschappij.
    Als je doelen wilt bereiken waar een bepaalde status voor nodig is.

De tijden dat je “moet” werken ligt achter ons.

• Global Moderator
    | 1498

Ik vind niet dat je moet werken. Je kiest er zelf voor om een bepaalde standaard na te leven, hier moet je ook de consequenties van dragen (oftewel meer/zwaarder werken).

Maar doelbewust een uitkering trekken vind ik ook weer een heel ander uiterste. Probeer dan op z’n minst iets te doen wat jou ligt.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.