Buurman vindt in hoogbejaarde vrouw zielsverwant

• Een bijzondere vriendschap tussen een Amerikaan en diens hoogbejaarde buurvrouw doet de harten op internet smelten. Chris Salvatore en de 89-jarige Norma Cook zijn onafscheidelijk. De vrouw brengt de laatste momenten van haar leven zelfs door in zijn woning.

Salvatore zamelde 66.000 euro in voor haar verzorging en zodat Cook de laatste maanden van haar leven bij hem kon inwonen. Salvatore leerde de vrouw vier jaar geleden kennen in Los Angeles. Als overburen ontwikkelden de twee een ongelooflijk hechte band.

Salvatore vertelt aan de Daily Mail hoe die opmerkelijke klik is ontstaan. ,Ze zwaaide vaak naar mij vanuit haar keukenraam. Op een dag belde ik aan om mijzelf voor te stellen. Ze bood me een glas champagne -haar favoriete drank- aan en we begonnen te babbelen. Ik ben homo en zij bleek in haar jonge jaren veel homovrienden gehad te hebben. Het klikte meteen."

Kleinzoon
    Tegenwoordig noemt Norma hem zelfs de kleinzoon die ze nooit gehad heeft. ,Vanaf het moment dat ik haar appartement binnenstapte, is mijn leven drastisch veranderd", aldus Salvatore. ,Ik had een moeilijke liefdesbreuk achter de rug en het deed me goed om er met haar over te kunnen praten."

Maar de acteur leerde ook haar levensverhaal kennen: Norma vecht al tien jaar tegen leukemie en heeft alle moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Op haar 43ste ging ze door een scheiding, kinderen heeft ze nooit gekregen. Ze stond er met andere woorden alleen voor.

In het voorbije jaar is haar gezondheid er dan ook sterk op achteruitgegaan. Omdat geen enkel familielid in de buurt woont, nam Salvatore het dappere besluit om zelf voor haar te zorgen. ,Zo hoeft ze tenminste niet naar een bejaardentehuis. Ik wil haar in haar laatste maanden nog een kalme, maar fijne tijd bezorgen."