Wat is het verschil tussen AVG free en betaalde virusscanners?

• Global Moderator

Ik wil een basis bescherming hebben voor virussen. Nu kom ik als eerste op AVG free. Ik hoor hier veel goede dingen over en wil deze gebruiken. Wat is het verschil tussen een betaalde vrusscanner en een gratis virusscanner zoals AVG free? Is de bescherming beter bij een betaalde virusscanner? Of maakt een gratis virusscanner het systeem trager?

Wie kan mij helpen, want ik weet het niet :p

• AVG free is ne gratis virusscan voor uw computer en is heel goed.

• Ik gok dat een betaalde versie op meer gebieden actief/inzetbaar is.
    Maar de gemiddelde persoon heeft sowieso genoeg aan AVG free.

Kleine breakdown, dit is wat ik heb met gratis versie, Computer/Web/E-mail is uitbreidbaar.
    C9zBIJA.png

Paswoord/Encrypt files kun je makkelijk ook met andere software, maar ook zoiets heb je gewoonweg niet nodig tenzij je echt bestanden/gegevens bezit die door ongure mensen gezocht worden.
    Fjf1szw.png

Online shield: https://www.virustotal.com/nl/
    LLDomOL.png

Anti-Spam, google en live mail etc hebben al hun eigen zooi, anti-spam is wellicht beter voor je eigen persoonlijke mail via de provider (als die geen beveiliging bied).
    yDyQz9o.png

Dus al bij al, als je niet de meest debiele persoon bent op het gebied van internet gebruik, dan heb je het niet nodig :P.

• Admin

Ik raad avg af. Avg is een van de zwaardere scanners en kan als deze op de achtergrond actief is merkbaar je systeem vertragen.

Toen ik nog een virusscanner had gebruikte ik avast. De gratis versie. Die heeft altijd prima zijn werk gedaan en nooit merkbaar mijn systeem vertraagd.

Op dit moment gebruik ik geen virusdingus meer. Windows firewall en defender vind ik goed genoeg.

• @Wicket Ik gebruik ook alleen Windows defender. Is voor mij genoeg. @Vink wat ik niet aanraad als virusscanners is Mcafee of Norton. (Norton heeft ook veel teveel processen op de achtergrond naar mijn mening)

• Global Moderator

Uhm waar zal ik beginnen.

Ten eerste, een virusscanner is tegenwoordig bijna niet meer nodig. Windows en je browser houden de meest voorkomende dingen al tegen, en de echte goede “virussen” komen er toch wel door als ze dat willen.

Mocht je toch een gratis antivirus programma willen dan is op dit moment Avira Free het beste (Avast kan ook al is die wat zwaarder voor je PC). AVG staat bijna onderaan in de test lijst van December 2016.Bij de betaalde is Bitdefender het beste (is al een hele tijd de beste trouwens)

TL;DR, AV programma’s zijn per definitie vrij kut, gewoon normaal doen. AVG is altijd al kut geweest.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.