{Discussie} Wat zouden jullie doen als je vriend/vriendin je verbiedt om met iemand om te gaan?

• Moderator
    | 129

Zie titel^ Verbieden of juist door alleen maar aan te geven dat ze niet willen dat je met die persoon omgaat, moeten ze dat een goeie reden hebben? Of wanneer ze deze voor jouw gevoel niet hebben wat zou je dan doen?

Niet dat dit recentelijk met mij is gebeurd maar vroeger wel een keer, en hij bleek achteraf gelijk te hebben gehad. Nu heb ik het gevoel dat hij me er niet serieus meer in neemt en ik alles maar moet geloven wat hij zegt ofzo.

• Global Moderator
    | 245

Verbieden zou ik niet snel willen doen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik het gevoel heb dat we erover kunnen praten. Verbieden vind ik net een stap te ver gaan in een relatie, ik zou tegen mijn toekomstige vriendin het woord verbieden niet gebruiken, en ik zou het ook fijn vinden als zij dat woord niet tegen mij gebruikt. Je kunt wel aangeven dat je iets liever niet ziet of niet hebt. Maar verbieden werkt zo averechts.

Anderzijds in jou geval, zo hoe ik je vriend ken wil hij je beschermen en heeft hij dat ook willen doen door je te ‘verbieden’ met diegene om te gaan. Het is misschien niet de juiste manier, maar wel zijn manier om je te beschermen :) en ik kan me voorstellen als zoiets een keer gebeurd is, dat je vriend dan veel oplettender is daardoor.

Als mijn toekomstige vriendin zo zou reageren zou ik daar wel begrip voor hebben, maar zou ik ook met haar willen praten en ook willen luisteren waarom ze zo reageert. Misschien kan ze het heel anders bedoelen en wil ik haar de kans geven het uit te leggen.

• Moderator
    | 129

@KEEN Ja ik werd er gewoon erg opstandig van, want zijn enigste reden was dat ie hem niet mocht, en ik kende de ander al jaren en was er goed bevriend mee. Erg lastig voor mij. Het was duidelijk dat ie het onprettig vond maar de ander had niks mis gedaan, dus wou geen kant kiezen. Was ook wel bang dat ie het vaker zou doen als ik hier aan toe zou geven.

• Global Moderator
    | 1498

Toen ik net een relatie had, zei m’n vriend dat hij liever had dat ik niet met mannen/jongens omging. Met name Marcel. Reden? Wist ie niet. Ik zei: als ik mijn vriendschappen moet verbreken, dan doe jij dat ook met jouw vrienden, want die zijn allemaal vrouwelijk. Dat wilde hij niet, dus ik deed het ook niet.

• Moderator
    | 129

@bloemie Ja snap ik volkomen, wat een mafketel :p

• Global Moderator
    | 245

@bloemie zegt in {Discussie} Wat zouden jullie doen als je vriend/vriendin je verbiedt om met iemand om te gaan?:

Met name Marcel.

gevaarlijke gast die marcel, trekt de kleren van je lijf, smijt je op het bed, en rand je aan in al je gaten.

Ik vind dingen verbieden een slechte zaak. Komt over als ‘‘ik kan niet met je praten over dat onderwerp, maar je mag het niet doen’’

Al moet ik zeggen dat ik ook eens iets heb ‘‘verboden’’. Een ex van me automutilerende en ik wilde dat ze dat niet meer deed. Toen heb ik soms tegen haar gezegd dat ik niet weet of ik bij haar kan blijven als ze het nog eens deed.

Beter was geweest dat ik gezegd zou hebben ‘‘Ik probeer er anders over na te denken, zodat ik ermee kan omgaan’’ maar dat lukte mij toen niet (overgings nu zou mij dat nog steeds niet lukken denk ik).

• Global Moderator
    | 1498

@KEEN zegt in {Discussie} Wat zouden jullie doen als je vriend/vriendin je verbiedt om met iemand om te gaan?:

@bloemie zegt in {Discussie} Wat zouden jullie doen als je vriend/vriendin je verbiedt om met iemand om te gaan?:

Met name Marcel.

gevaarlijke gast die marcel, trekt de kleren van je lijf, smijt je op het bed, en rand je aan in al je gaten.

Ik vind dingen verbieden een slechte zaak. Komt over als ‘‘ik kan niet met je praten over dat onderwerp, maar je mag het niet doen’’

Al moet ik zeggen dat ik ook eens iets heb ‘‘verboden’’. Een ex van me automutilerende en ik wilde dat ze dat niet meer deed. Toen heb ik soms tegen haar gezegd dat ik niet weet of ik bij haar kan blijven als ze het nog eens deed.

Beter was geweest dat ik gezegd zou hebben ‘‘Ik probeer er anders over na te denken, zodat ik ermee kan omgaan’’ maar dat lukte mij toen niet (overgings nu zou mij dat nog steeds niet lukken denk ik).

Je wilt niet weten wat je doet als je slaapwandelen!

Iets verbieden zonder erover te praten is een teken van onzekerheid

• Global Moderator
    | 245

Iets verbieden zonder erover te praten is een teken van onzekerheid

of (in mijn geval) ergens niet tegen kunnen.

• Global Moderator
    | 245

zonder erover te praten

oh, ik had dit stuk niet gelezen. Nee dat klopt idd… als je er niet over kan praten of geen reden kunt benoemen kan het idd een vorm van onzekerheid of twijfel zijn.

• Moderator
    | 129

Meestal als je iets niet kunt uitleggen dan snap je het zelf ook niet helemaal

• | 4

Ze moeten (en zo niet pech) maar accepteren dat ze geen controle over mij hebben, ik kies met wie ik om ga, en uiteraard als ze een goede reden hebben waarom ik dat niet zou moeten doen dan houd ik daar simpelweg rekening mee. Dan is het aan hun om vertrouwen in mij te hebben dat ik daar correct mee om ga.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.