[Discussie] Man, vrouw en alles wat er tussenin zit

• Global Moderator

Naar aanleiding van een plaatje die in de random picdump is gepost, wil ik het eens hebben over geslacht. En gender.

XD7hoHOm.png
    (Dit plaatje dus)

Nee, ik ben geen special snowflake, ik ben gewoon heel erg benieuwd naar jullie mening. Ik vroeg me af wat jullie denken over deze vragen:

• Is er naast man en vrouw nog een gender? Zijn transseksuelen in jouw ogen gewoon man (in geval van vrouw naar man) en vrouw (van man naar vrouw), of behoren zij tot een apart gender? Denk bijvoorbeeld aan ‘hijra’ of ‘two-spirited’.
    • Wat vind jij van termen als ‘gender fluide’, ‘non-binary’ en ‘agender’? Zijn dit gewoon androgyne mensen, aanstellers of hebben ze écht een gender issue? Of wat vind jij? Er zijn nog zat andere termen, deze vallen er ook onder.
    • Otherkins, oftewel mensen die zich een niet-menselijk gender aanmeten (dat kan echt alles zijn, van dieren, tot planten, tot het heelal, verzin het maar), moeten zij serieus genomen worden?
    • Moeten die mensen, die zichzelf een bepaald gender hebben aangemeten, ook een eigen voornaamwoord krijgen? Of vind je hij/zij genoeg?

Ik hoop dat hier een goede en respectvolle discussie uitkomt. Vooral respect vind ik een hele belangrijke hier, want genderdysforie is een serieus iets! En als je een mening hebt, vergeet het dan niet te onderbouwen.

• 'nuff said

Je mag je laten ombouwen of vinden dat je in een verkeerd lichaam zit, maar dit is nou eenmaal waarmee je geslacht wordt bepaald.

• Global Moderator

@Sander zegt in [Discussie] Man, vrouw en alles wat er tussenin zit:

'nuff said

Je mag je laten ombouwen of vinden dat je in een verkeerd lichaam zit, maar dit is nou eenmaal waarmee je geslacht wordt bepaald.

Genderdysforie is niks om te ‘vinden’. Het is wetenschappelijk bewezen dat zij een zgn. afwijking hebben waardoor zij het gevoel hebben in het verkeerde lichaam geboren te zijn.

Als jij dit al vindt - wat vind jij dan van die mensen die vinden/denken dat zij beide geslachten zijn? Of mensen die zeggen dat ze man zijn maar lichamelijk een vrouw zijn en met vrouwenkleding over straat heen gaan?

• @bloemie Misschien was “vinden” het verkeerde woord. “dat ze het gevoel hebben dat ze in een verkeerd lichaam zitten” dekt de lading idd beter.

Maar je kan vinden, denken en doen wat je wilt, maar je blijft gewoon één van de twee geslachten (je hebt natuurlijk ook genetische afwijkingen waardoor je niet xx of xy bent, maar xxy etc. maar dit ff terzijde). Ik zeg niet dat ik een mening heb over mensen die transgender o.i.d. zijn. Lekker laten gaan als zij zich daarmee beter/gelukkiger/vertrouwder bij voelen.

• Global Moderator

@Sander zegt in [Discussie] Man, vrouw en alles wat er tussenin zit:

@bloemie Misschien was “vinden” het verkeerde woord. “dat ze het gevoel hebben dat ze in een verkeerd lichaam zitten” dekt de lading idd beter.

Maar je kan vinden, denken en doen wat je wilt, maar je blijft gewoon één van de twee geslachten (je hebt natuurlijk ook genetische afwijkingen waardoor je niet xx of xy bent, maar xxy etc. maar dit ff terzijde). Ik zeg niet dat ik een mening heb over mensen die transgender o.i.d. zijn. Lekker laten gaan als zij zich daarmee beter/gelukkiger/vertrouwder bij voelen.

Dan heb ik inderdaad niks gezegd!

• Technisch gezien zijn er natuurlijk maar gewoon 2 geslachten, man en vrouw. Alle andere zijn “psychische stoornissen”.

Persoonlijk maakt het mij verder niet zo veel uit, als een man liever vrouw is, of een vrouw liever man, dikke prima.
    Ik moet wel zeggen dat het tegenwoordig naar mijn mening wel erg ver gaat, het lijkt soms wel hip ofzo om van alles en nog wat te zijn. En bij dat soort mensen denk ik dan inderdaad wel, damn aandachtzoekers/aanstellers doe ff normaal joh.

• Global Moderator

@Eximius zegt in [Discussie] Man, vrouw en alles wat er tussenin zit:

Technisch gezien zijn er natuurlijk maar gewoon 2 geslachten, man en vrouw. Alle andere zijn “psychische stoornissen”.

Precies, en ik vind dat je psychische stoornissen psychisch moet behandelen in dit geval.

• Global Moderator

Youtube Video

hhihiihi

Mensen moeten lekker doen wat ze willen, als je je om laat bouwen veranderd je geslacht mee, en anders niet.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.