Hoe gezond is fruit?

• Global Moderator

Ik heb een blender besteld en ik wil hier vooral fruit gaan omtoveren tot heerlijke drankjes. Omdat ik geen fruit eet (alleen bananen en ananas) wil ik door fruit te blenden meer fruitstoffen en vitamine binnenkrijgen en hopen dat ik op deze manier een gezondere levensstijl kan volgen.

Maarrrrrrrrr… hoe gezond is fruit? Ik ga het niet Googelen want dan zal het vast kankerverwekkend zijn enzo. Ik hoop dat iemand mij hier iets meer informatie over kan geven in hoeverre fruit en welke fruitsoorten gezond zijn.

Ik ben van plan om niks toe te voegen aan het fruit als ik het ga blenden. Volgens mij is het meeste fruit van zichzelf al zoet genoeg om geen suiker toe te voegen. Ik ben sowieso geen suikertoevoeger dus dat ga ik bij dit zeker ook niet doen.

• Global Moderator

Ik denk dat 1 of 2 smoothies a 250ml goed genoeg zal zijn. Men raadt immers aan om 2 stukken fruit per dag te nemen

• Smoothies/Blends of hoe je ze wilt noemen zijn prima en zeker een goede toevoeging aan je recepten kennis.

De vitaminen in fruit zijn inderdaad gezond, maar vitaminen zitten in zo veel producten, (ook in ongezonde dingen).
    In andere woorden, puur omdat er vitaminen in zitten wil nog niet zeggen dat het gezond is, zodra je fruit met mate eet dan is dit gezond.
    Gemiddeld is 2 stukken fruit per dag aangeraden, als je wilt af vallen, dan moet je hier ook mee op passen (maar afvallen is weer een heel ander onderwerp waarbij fruit niet alleen een rol speelt).

Verder in het algemeen, varieer, in elk stuk fruit zitten andere vitaminen, en andere eiwitten, en andere suikers.

• Teamleider

wel klein tippie van mijn kant:

Doe er iets van een sapje of wat yoghurt ofzo door om het wat makkelijker te blenden en drinken.
    Anders krijg je gewoon een soort van baby hapje :P

• Global Moderator

@Wicket ananas sap sowieso :p

• Nog een tippie, naar mijn idee kan je het beter gewoon opvreten dan er een smoothie van maken. Ik vind dat je er altijd vrij veel fruit in moet gooien wil je een goed glas vol hebben.

Bovendien is het gewoon veel meer werk om een smoothie te maken en elke keer die blender schoon te moeten maken. Maarja dat ben ik :P

• Global Moderator

@Eximius het hele idee dat ik een blender koop is juist om meer fruit binnen te krijgen. Ik eet geen fruit, ik vind het niet lekker, drinken doe ik het wel. Daarom ideaal voor mij.

• Moderator

Met een blender krijg je wel sneller fruit binnen maar een hand blender is makkelijk. Tenzij je weer een hele dure blender koopt. Anders moet je elke 10s roeren omdat alleen de onderkant geblend wordt. Vooral geen sapjes erbij gooien trouwens, daar zitten alleen maar extra suikers in, melk (plantaardig) is een veel betere optie.

Ook is het leuk om 2 bananen in te vriezen (bananen zijn de basis voor elke smoothie) en dan een half pakje mango of aardbeien uit de vriezer door elkaar heen te doen, heb je ijs, heeuji. Ook nog gezond ook! Flikker er wat lijnzaad bij en je hebt een ontbijt.

• Global Moderator

Om het wat zachter te maken kun je er ook vruchtensap bij flikkeren!

• Global Moderator

Of melk/karnemelk

• Marcel, waarom wil je een gezondere levensstijl beginnen? En hoe ben je op vitaminen uitgekomen?

• Global Moderator

@Buffela zegt in Hoe gezond is fruit?:

Marcel, waarom wil je een gezondere levensstijl beginnen? En hoe ben je op vitaminen uitgekomen?

Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze vanwege haar suikerziekte insuline moet spuiten. Ze heeft bij een gesprek te horen gekregen dat haar kinderen ook suikerziekte kunnen hebben of er aanleg voor kunnen hebben. Dus ik heb me laten prikken op verschillende dingen, en daar waren wat verontrustende uitslagen uit gekomen die wezen op zwaar vitamine tekort. Omdat ik geen pillenslikker ben (zelfs geen vitamine pilletjes) ga ik deze weg in slaan.

• Global Moderator

@KEEN zegt in Hoe gezond is fruit?:

Marcel, waarom wil je een gezondere levensstijl beginnen? En hoe ben je op vitaminen uitgekomen?

Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze vanwege haar suikerziekte insuline moet spuiten. Ze heeft bij een gesprek te horen gekregen dat haar kinderen ook suikerziekte kunnen hebben of er aanleg voor kunnen hebben. Dus ik heb me laten prikken op verschillende dingen, en daar waren wat verontrustende uitslagen uit gekomen die wezen op zwaar vitamine tekort. Omdat ik geen pillenslikker ben (zelfs geen vitamine pilletjes) ga ik deze weg in slaan.

Er zijn ook kauwtabletten en vitamines in vorm van snoepjes

• Global Moderator

@bloemie zegt in Hoe gezond is fruit?:

kauwtabletten

lijkt te veel op pillen ;9

• @KEEN Verontrustend in welke zin?

Want om heel eerlijk te zijn is je gewicht de laatste keer dat je ik zag ook verontrustend :P.

• Global Moderator

Verontrustend in welke zin?

en daar waren wat verontrustende uitslagen uit gekomen die wezen op zwaar vitamine tekort.

• @KEEN Ja maar waarom vind je die verontrustend? Ik begrijp uiteraard dat je dan ergens last van hebt gehad wat je niet wilde, maar de klachten van overgewicht zijn pas later vaak te merken wanneer je botten minder sterk worden bijvoorbeeld, (waar vitaminen tekort vaak na c.a. een maand al effect heeft en makkelijker op te lossen is).

Ik hoop dat je keuze richting een gezondere leven stijl niet alleen gelinkt is aan het vitamine te kort, maar gewoon in zijn algemeenheid.

• Global Moderator

Lichamelijk heb ik nergens last van, maar ze hebben mij geprikt op verschillende vitamines en op vitamine B12 en D nogwat na was alles te weinig bij mij. Dat vond de arts ‘verontrustend’.

• @KEEN zegt in Hoe gezond is fruit?:

Lichamelijk heb ik nergens last van, maar ze hebben mij geprikt op verschillende vitamines en op vitamine B12 en D nogwat na was alles te weinig bij mij. Dat vond de arts ‘verontrustend’.

Als je vitamine tekort hebt dan moet je daar lichamelijk last van hebben :p

• @Vink Valt mee, je kunt van heel veel dingen een te kort (of een te veel) hebben zonder last van te hebben.

Er is vroeger een onderzoek geweest wat er gebeurt als je een kikker in een pan doet, en rustig op temperatuur laat komen voordat je 't kookt, en een waarbij ze gelijk de kikker in kokend water gooien, het tweede vond de kikker niet fijn, maar bij het eerste had ie (tot het echt te veel was uiteraard) geen problemen.

Zo werkt het ook een beetje op dit vlak.

@KEEN Vraag je arts anders ook even je gewicht op te meten en wat ie daar van vind ;P.
    Vitamines = voeding op micro niveau.
    Overgewicht = voor een groot gedeelte macro (groot).

• Teamleider

Omdat ik geen pillenslikker ben (zelfs geen vitamine pilletjes) ga ik deze weg in slaan.

Waarom sta je hier dan elke keer in die pot met vitamine te graaien die in de keuken staat :’)

Je weet wel, dat rood oranje potje met “snoepjes”?

xD

• Teamleider

Trouwens, je kunt ook bruistabletten aanschaffen, die gooi je in een glas water en ze lossen dan helemaal op.

Buiten dat, ga ik iets zeggen wat ik al heel vaak tegen je heb gezegd, maar wat ik denk dat heel belangrijk is.

Ik ben sterk van mening dat het niet is wat jij wel/niet eet en drinkt wat het probleem is.
    Maar de manier waarop je eet en drinkt.

Vertel voor de gein maar even tegen de leden hoeveel vocht jij op een dag naar binnen tankt. (Ja tankt, wat jij doet is geen drinken xD)

• Global Moderator

@Wicket zegt in Hoe gezond is fruit?:

Omdat ik geen pillenslikker ben (zelfs geen vitamine pilletjes) ga ik deze weg in slaan.

Waarom sta je hier dan elke keer in die pot met vitamine te graaien die in de keuken staat :’)

Je weet wel, dat rood oranje potje met “snoepjes”?

xD

Serieus? xD

• Teamleider

@bloemie not even kidding.

En elke keer weer, zeg ik, niet meer dan 1 pakken dat zijn vitamine pillen.

Dus hij weet het wel xD

• Global Moderator

@bloemie not even kidding.

En elke keer weer, zeg ik, niet meer dan 1 pakken dat zijn vitamine pillen.

Dus hij weet het wel xD

xD

• Global Moderator

ik heb hier niet eens woorden voor xD

kuch

0_1485867871500_upload-a1449a2c-d03d-4040-9fe1-fb0a133792e4

• Global Moderator

@Wicket dat is low quality vitamine ;9

• Teamleider

hmmm meh niet echt :P

heb liever dat je gewoon snoep pakt dan :P want als je het niet voor de vitamines doet is het me te duur om uit te delen xD

• Global Moderator

Je bent gewoon uitgeluld :p

• Teamleider

Trouwens, je kunt ook bruistabletten aanschaffen, die gooi je in een glas water en ze lossen dan helemaal op.

Buiten dat, ga ik iets zeggen wat ik al heel vaak tegen je heb gezegd, maar wat ik denk dat heel belangrijk is.

Ik ben sterk van mening dat het niet is wat jij wel/niet eet en drinkt wat het probleem is.
    Maar de manier waarop je eet en drinkt.

Vertel voor de gein maar even tegen de leden hoeveel vocht jij op een dag naar binnen tankt. (Ja tankt, wat jij doet is geen drinken xD)

@KEEN hier mag je ook wel ff op reageren hoor, ben wel benieuwd wat jij daar van vind :)

Supradyn is inderdaad echt zo’n goedkoop Aldi merk… :P

1 zo’n potje kost €13,95…

• Global Moderator

@Eximius zegt in Hoe gezond is fruit?:

Maar waarom leggen jullie dat potje dan niet op een andere plek :p waar hij niet komt/mag komen, een dildokastje ofzo

• @bloemie zegt in Hoe gezond is fruit?:

@Eximius zegt in Hoe gezond is fruit?:

Maar waarom leggen jullie dat potje dan niet op een andere plek :p waar hij niet komt/mag komen, een dildokastje ofzo

Niks is veilig als @KEEN in je huis komt…

• Moderator

@KEEN B12 is dierlijke producten, nou weet ik dat je veel vlees eet dus ik zou daarin verder onderzoeken of je dit misschien niet goed absorbeerd, en evt bij slikken. (Moet ik ook want dat is het enigste wat ik niet uit mijn voeding haal

Vitamine D is zon etc, haal je ook niet uit shakes.

Multi vitamines (of alleen B12 en D) in combinaties met shakes lijkt mij het beste voor je als ik dit zo hoor

• Dit bericht is verwijderd!

• Teamleider

@heey321 zegt in Hoe gezond is fruit?:

@KEEN B12 is dierlijke producten, nou weet ik dat je veel vlees eet dus ik zou daarin verder onderzoeken of je dit misschien niet goed absorbeerd, en evt bij slikken. (Moet ik ook want dat is het enigste wat ik niet uit mijn voeding haal

Vitamine D is zon etc, haal je ook niet uit shakes.

Multi vitamines (of alleen B12 en D) in combinaties met shakes lijkt mij het beste voor je als ik dit zo hoor

@KEEN vermelde eerder in dit topic dat juist b12 en d de enige vitamines waren die op een OK level zaten. De rest is allemaal juist te laag.

• Moderator

@Wicket Oh dan had ik het net even wat andersom gelezen :P

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.