Moeder vindt opgehangen zoon nadat hij huur moet betalen

• Elliot Stapleton-Giddins (18) werd dood aangetroffen in zijn slaapkamer. De jongen had zichzelf opgehangen in het huis dat hij met zijn moeder deelde in Stony Stratford (Milton Keynes), een stadje in het zuidoosten van Engeland.

Elliot werkte als chef-kok in Cameron’s Kitchen, het restaurant van Dan Cameron. Die laatste schopte het tot finalist in ‘MasterChef: The Professionals’.

De avond voor zijn dood kreeg hij een sms’je van zijn moeder Tracy, waarin ze schreef “dat Elliot 235 euro (of 200 Britse pond) huurgeld per maand moet betalen”. Zijn enige uitgave tot nu toe was de helft van zijn telefoonrekening.

Later vertelde Tracy aan de onderzoeksrechter: “Het draaide bij mij niet om het geld, maar ik wou hem een beetje meer verantwoordelijk maken. Elliot sms’te terug dat hij het begreep en dat hij ging wachten voor een gesprek. Ik had hem beter geen bericht gestuurd, maar persoonlijk aangesproken. Al denk ik niet dat dat de reden is waarom hij uit het leven is gestapt.”

Zijn vriendin, Lily Averill, had tot 2u 's nachts nog contact met hem per sms: “Hij reageerde een beetje boos na het sms’je van zijn moeder, maar ik ben erin geslaagd om hem te doen kalmeren.”

4CAny8A.jpg

Volgens zijn stiefvader werd hij vroeger gepest op school: “Maar ik herinner me dat hij zei dat de situatie is veranderd. Hij was nu zélf de pester bij sommige mensen, en daar voelde hij zich heel erg slecht bij.”

Er is echter een gebrek aan bewijzen dat het sms’je van zijn moeder invloed heeft gehad op hem.

dpqUQB4.jpg

MSN.com

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.