[Review] Pokémon Light Platinum

• Na dat het eventjes op pauze heeft gelegen ga ik deze ook reviewen!
    http://pokemonlightplatinum.com/

Het verhaal

In vergelijking tot de vorige (adventure red) is het verhaal hier een stuk minder verwarrend, wellicht dat dit komt omdat de game net wat beter in elkaar gezet is, waardoor je niet ‘per ongeluk’ op een punt komt waar je nog niet had kunnen zijn omdat je de verhaal lijn niet gevolgd hebt.
    Het is verder relatief standaard, je knokt tegen wat slechte mensen, en ondertussen strijd je voor de league.
    Het doel van de slechte mensen? Zij willen de aller allersterkste pokémons vangen, en heersen over de wereld.

Wat maakte het spel uniek of beter in verhouding tot de rest?

1. Eerlijkere battles!
      Wat ik in het algemeen maar vooral bij de vorige ROM had, is dat de trainers gevoelsmatig over onbepekrt full restores beschikken…deze niet!

2. Mooie aankleding!
      Zodra je een gym bezoekt snap je gelijk wat ik bedoel, het is voor mijn gevoel veel thematischer aangekleed, je hebt echt het idee dat de gym trainer zich perfect in zijn of haar element voelt op zo’n plek.
      Niet alleen in de gyms, maar algemeen gezien ook.
      dALZWos.png
      JKVk4NJ.png

3. De TM/HM’s zijn…anders!
      Sommige TM’s zul je in de hele game maar eens of twee keer verkrijgen, terwijl zo’n TM een sterke invloed kan hebben op hoe het spel zal verlopen, er zijn namelijk punten waar je de TM daadwerkelijk nodig hebt om verder te komen, gebruik ze dus verstandig, en mijn advies is om ze op een pokémon te plaatsen die vast in je deck zit.
      De HM’s, daarvan zijn er 2 nieuwe zelfs, eentje die je kan gebruiken om over lava te surfen, en de andere…om op je pokémon te zweven, niet vlegen…zweven.
      eTCrX0U.png

4. De volgende gaat gepaard met een grappige maar niet rampzalige bug, maar op VEEL locaties, kun je een pokémon gratis krijgen, door simpelweg met iemand te spreken, of door het juiste dialoog te voeren met iemand wanneer je keuzes kunt maken.
      Zodra het gesprek af is gerond, dan ben je een vogel.
      ieb4yC2.png
      Om een idee te geven, ik heb van alle pokémon die ik nu heb (38), net meer dan de helft gekregen, hierbij horen zowel ‘normale’ als ‘zeer unieke’ pokémon bij.

1. Als het spel voorbij is, dan heb je nog een leuke side missie.
      Wat ik jammer vond aan het vorige (adventure red) spel, is dat je veel legendarische pokémon kon vangen, hier kun je ALLE unieke pokémon ook vangen, maar pas zodra je het spel uitgespeeld hebt.
      Waarom zou je dat doen? Omdat er nog een uber uber mega wedstrijd op het einde is, waar je o.a. ook tegen Red komt te staan, die allemaal lvl 100 pokémon heeft…downside er van? Ja…het werkt niet, dus het is echt voor verzamel doeleinden only.

Niet gamebrekend maar wel noemenswaardig!

1. Onze ouwe slaapkop is terug, en zit netjes op de bank in plaats van dat hij in de weg ligt!
      u3D7d3c.png

2. Ultra balls everywhere! Ik kan me niet herinneren dat ik deze gekocht heb.
      t8Wr1vh.png

3. Mijn eind team van physics zonder legendaries (Gardevoir amper gebruikt).
      XSemgMf.png

4. Al heel vroeg zul je een thunder stone vinden (afhankelijk van welke versie je download), deze kun je gebruiken op een Pikachu die te vangen is in een van de safari zones (er zijn er 4), hier zie je een lvl 5 Raichu.
      KveuVYF.png

Wat kan beter?

1. De HALL OF FAME!
      Deze had ik graag anders behandeld, namelijk door mijn gekozen team wat mooier in de spotlights te zetten, inclusief de verzochte pokémon van andere hier (dit ga ik meenemen in mijn volgende review), maar de Hall Of Fame, doet het hier niet, en is dus een compleet nutteloze functie.

2. Een stabiele versie.
      Er zijn meerdere light platinums te downloaden, echter sommige crashte, dit is ook nog eens afhankelijk van welke emulator je gebruikt, dus ik heb moeten reverten, dit geeft verwarring, en hierdoor heb ik helaas niet met mega pokémon kunnen spelen, als men hier moeite mee heeft dan wil ik gerust mijn bestanden doorgeven.

3. Link stones. Helaas is een Alakazam niet verkrijgbaar zonder deze (tenzij cheats gebruikt worden).

4. Zodra je de eerste league verslagen hebt, dan kom je op het volgende eiland terecht zodra je verder gaat. Hier zijn de levels van de pokémon VER onder de levels die je hebt gehad bij de elite 4, wat het iets te makkelijk maakt.

Wat kunnen we bij de volgende review verwachten?

Het team zal ik dit keer zelf samen stellen, hierbij wil ik een Nidoqueen, Alakazam, Gengar, Muk, Kingler en Arcanine, mits uiteraard…deze te verkrijgen zijn!

Ik hoop dat jullie er plezier in zullen hebben, vragen en tips voor de volgende review of de huidige zijn altijd welkom!

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.