Boze man betaalt 3.000 dollar aan belasting in centen

• 0_1485131151900_download (2).jpg

De Amerikaan Nick Stafford was boos op de belastingdienst, omdat hij van het kastje naar de muur werd gestuurd. Hij besloot op zijn manier wraak te nemen: de man betaalde een taks van 3.000 dollar in kleingeld. Dat melden Amerikaanse media.

Stafford was niet zeker van het adres dat hij moest opgeven toen hij een auto voor zijn zoon wilde laten registreren. Dus belde hij eerst naar het kantoor van zijn eigen stad Lebanon in de staat Indiana, maar Nick werd al snel naar een ander kantoor doorverbonden.

Vervolgens probeerde hij via een contactformulier het rechtstreekse nummer van de dienst in Lebanon te verkrijgen. Wat hij uiteindelijk kreeg. Maar toen hij belde, zei de persoon aan de lijn dat het nummer niet openbaar was en ze hem niet konden helpen. Na meerdere mislukte pogingen was voor hem de maat vol. Nick was boos en zou het hierbij niet laten. Dus probeerde hij de rechtstreekse nummers van negen andere lokale kantoren te achterhalen. Ook deze kreeg hij niet, dus besloot Stafford naar de rechtbank te gaan: in totaal spande hij drie rechtszaken aan.

725 kilogram
    Aan de lokale krant Herald Courier vertelt Stafford over zijn ultieme wraakactie: ,Als ze het mij moeilijk maken, dan kan ik hen hetzelfde geven." Hij zag zijn kans schoon toen hij taksen voor twee nieuwe auto’s moest betalen. De man ging naar de bank en vroeg 3.000 dollar in munten 1 cent om te wisselen. Hij kocht vijf nieuwe kruiwagens, nam 11 mensen gedurende vier uur in dienst om 725 kilogram aan muntjes af te leveren aan het lokale kantoor van de verkeersbelasting. Dat grapje kostte hem 840 dollar, zijn gerechtskosten bedragen intussen 165 dollar. Maar Nick zegt dat het totale kostenplaatje 1.005 dollar het waard was om de overheid een lesje te leren.

0_1485131131200_download.jpg

Afgelopen week heeft een rechter alle aangespannen zaken verworpen. Maar dat de man zich niet ontmoedigen, blijkt uit zijn antwoord na de uitspraak van de rechter: ''Ik heb mijn punt bewezen. Die telefoonnummers zelf interesseren me niet, ik heb ze niet nodig. Maar het gaat me om het principe. Om de democratie in stand te houden, moet de overheid transparant zijn. En dat is nu niet het geval. Mensen beseffen niet hoeveel macht de dienst voor verkeersbelasting heeft."

AD.nl

• Moderator

Dus je moet 3000 dollar betalen en doet dit zo zodat het 1000 dollar meer kost om de overheid een lesje te leren :’)

Dat gooien ze in een telmachine en helpen vervolgens de volgende belastingbetaler :’)

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.