‘Lieve Marokkaan’ brengt gevonden iPhone terug met boodschap

• De naar eigen zeggen allerliefste Marokkaan van Nederland Tobias Stamhuis heeft met een filmpje, dat hij maakte met een telefoon die hij dit weekend tijdens het stappen vond, flink wat losgemaakt. De videobeelden met een duidelijke boodschap zijn inmiddels tienduizenden keren bekeken. ,Goede mensen bestaan nog!” aldus de blije telefooneigenaresse Sabina Kram uit Groningen.

6zej0TJ.png

Wat doe je als een mobiele telefoon vindt, de toegangscode niet hebt en niet weet wie de eigenaar is? Dan geef je het toestel aan een agent en maak je nog even een filmpje met de boodschap dat de eigenaar zijn of haar telefoon kan ophalen op het politiebureau. Dat bedachten Tobias Stamhuis en vriend Leon gisteravond in een jolige bui.

In het filmpje benadrukt Stamhuis nog even dat hij een heel lieve Marokkaan is. ,De allerliefste. Nu ga ik je telefoon aan een agent geven. Als je dit filmpje op je iCloud vindt moet je naar het politiebureau gaan”, aldus de Groninger, die afsluit met een dikke kus en de woorden: ,Onthou, dit is een Marokkaan. En een Congolees, goed onthouden.”

Broodje shoarma
    Sabina Kram is er in ieder geval dolgelukkig mee. Na een avondje stappen en broodje shoarma was ze plots haar telefoon kwijt. ,Ik ging er al vanuit dat ik mijn iPhone 6s kwijt was. Ik sprak een agent aan om te vragen wat ik het beste kon doen", schrijft ze op Facebook.

Die agent vroeg wat voor telefoon ze zocht, wat voor hoesje het had en wat de toegangscode was. ,Hij vist hem zo uit zijn broekzak en zegt dat ik maar even tussen de filmpjes moet kijken. Daar stuit ze op de boodschap van Tobias en Leon. ,Super super super bedankt!”

0_1485129584300_16114961_10154406197076925_312522780831439954_n.jpg

De Groningse plaatse een berichtje op Facebook om met de heren in contact te komen en dat lukte. Zo schrijft de NOS, die Tobias vroeg waarom hij er in het filmpje de nadruk op legt dat hij Marokkaan is. ,Ja, het mag ook wel een keer gezegd worden dat er lieve Marokkanen zijn. Met een beetje zelfspot natuurlijk. Ik ben half Marokkaans en ik wilde een keer de andere kant van Marokkanen laten zien. Je ziet niet altijd de leukste beelden voorbij komen."

Hij is inmiddels door Kram bedankt met een kop koffie, stroopwafels, couscous en een cadeaukaart.

© Eindhovens Dagblad

• @Smurfette zegt in ‘Lieve Marokkaan’ brengt gevonden iPhone terug met boodschap:

en ik wilde een keer de andere kant van Marokkanen laten zien. Je ziet niet altijd de leukste beelden voorbij komen.

:’)

• Ja prima actie hoor maar behoorlijk tenenkrommend dat er zo’n nadruk op gelegd wordt dat het om een Marokkaan gaat.

Ik heb een jaar geleden ook iemand z’n portemonnee teruggegeven met bijna €600 erin. Maarja ik ben gewoon een Nederlander, dat is niet speciaal.

• Moderator

@Eximius Hij zegt het zelf in het filmpje met een nadruk erop. Iets over dronken zijn enzo. Overigs was dit niet viral gegaan als het geen Marokkaan betrefde ben ikbang

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.