Back-up maken

• Ik krijg volgende week een andere computer. Deze valt vaak uit en geeft foutmeldingen en dan kan ik de computer niet meer gebruiken. Zaterdag heeft een vriend van mijn vader gekeken en die zei dat de computer aan zijn uren is gekomen en te oud geworden is.

Nu krijg ik volgende week van mijn vader een nieuwe computer, maar ik wil mijn bestanden van photshop en mijn muziek en films opslaan op een back-up harde schijf.

Hoe moet ik dit doen, ik heb 3 harde schijven in de computer zitten een C-schijf voor windows, en een D-schijf en E-schijf voor mijn bestanden die ik op mijn nieuwe computer wil hebben. De meters staan allebei in rood. Er staat veel informatie op.

xbRlUeM.png

Hoe kan ik alle data meenemen naar de nieuwe computer? Ik wil niks verliezen want er staan ook heel veel foto’s op en er zit heel veel werk in de photoshop bestanden.

• Kan je niet gewoon de oude harde schijven in je nieuwe pc plaatsen? En dan eventueel alles op één harde schijf verplaatsen of zo?

• Global Moderator

@Sander zegt in Back-up maken:

Kan je niet gewoon de oude harde schijven in je nieuwe pc plaatsen? En dan eventueel alles op één harde schijf verplaatsen of zo?

Dit

• @Sander maar de harde schijven zijn heel oud, ik wil niet dat ze in de nieuwe computer kapot gaan. Daarom wil ik alles op mijn nieuwe computer zetten.

Kan ik de computers met elkaar verbinden met een USB kabel en dan alles overzetten?

• @Vink Je kan geen pc aan een pc koppelen. Als je alles op een andere schijf wil. Kun je zoals ik zie dat de schijf vol is alleen via een dockingsstation. En zo van een schijf naar de ander de data plaatsen.

Dockingsstation: 0_1484666720305_349943.jpg

• @Vink zegt in Back-up maken:

Kan ik de computers met elkaar verbinden met een USB kabel en dan alles overzetten?

Nee

• @Vink Nou zo heel oud zullen ze niet zijn, 's werelds eerste 1TB schijf komt uit 2007.

Los daarvan, nee je kunt PC’s niet met elkaar verbinden via USB voor dit probleem. (Via het netwerk zou eventueel wel kunnen)

Wat je eventueel nog kunt doen is een externe HDD aansluiten op je oude PC, alles of een deel overzetten en dan die ext.HDD aan je nieuwe PC hangen en alles daar op zetten.

Een HDD dock zoals Pool zei kan ook.

• @Pool zegt in Back-up maken:

@Vink Je kan geen pc aan een pc koppelen. Als je alles op een andere schijf wil. Kun je zoals ik zie dat de schijf vol is alleen via een dockingsstation. En zo van een schijf naar de ander de data plaatsen.

Dockingsstation: 0_1484666720305_349943.jpg
    Dit ding gebruik ik ook, werkt prima.

• Verbannen

Als je hulp nodig hebt met het maken van een backup, kun je hier vaak informatie over vinden op KEEN.wtf

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.