Bloeddonatie voor de doelgroep MSM (mannen die seks hebben met mannen).
-
Ik snap ook niet waarom het niet zou mogen. Het risico mag dan wellicht iets groter zijn, maar zo groot nou ook weer niet? Hetero’s kunnen ook nare ziektes hebben.
-
Gedaan. :P
-
@Buffela Het komt dus van “Homos zullen sneller het HIV virus bij zich kunnen hebben”
-
Thansk allemaal voor het invullen. :) Hoop dat hij goeie punten krijgt voor zn examen.
-
@Davey zegt in Bloeddonatie voor de doelgroep MSM (mannen die seks hebben met mannen).:
@Buffela Het komt dus van “Homos zullen sneller het HIV virus bij zich kunnen hebben”
Als er een risico is moet dat zo veel mogelijk uitgesloten worden. Keuzes maken wil je bloed doneren of niet.
Ik heb 2 jaar lang gezond bloed gegeven. Ik moest stoppen vanwege medicatie die werd opgenomen in mijn bloed.
Ik vind dat ik dus ook recht heb op gezond bloed mocht ik dat ooit nodig hebben.
Dus wil je als kontjebonker bloed geven, hou je dan aan de regels en beperk elk risico. Geef gezond of geef niet.
Niet getekend zit in de bus. Maar link naar mijn reactie mag gebruikt worden voor zijn onderzoek.
-
Stelling aangepast… Het was geen 1 maand maar 12 maanden O.O
-
Ik weet niet of jou vriend die stelling zelf bedacht heeft maar de bedenker is volgens mij een beetje homofoob.
-
@Buffela Nee het is echt zo.
-
Oké, ik heb even meer informatie opgezocht hierover. Mijn antwoord blijft hetzelfde.
Behoor je tot een risicogroep of leef jij op een manier dat er meer risico is dat je bloed besmet is of kan raken, vind ik dat gezondheid voor de keuze van donatie komt. Regels zullen niet voor niets gemaakt worden en als er 12 maanden voor staan zullen ze dat wel met een goede reden gedaan hebben.
Mocht er uit onderzoek blijken of gebleken zijn dat homo’s een risicofactor zijn en bloed van slechtere kwaliteit te leveren of mocht het niet zo gezond zijn als bloed van een hetero man. Vind ik dat deze regels ongewijzigd mogen blijven. Als je als homo zo graag bloed wilt doneren doneren. Zorg er dan voor dat je een jaartje geen seks hebt. Wil je wel seks hebben, accepteer dan dat je geen bloeddonor kan zijn.
Doordat ik medicatie kreeg moest ik ook stoppen met het geven van bloed. Heb ik ook moeten accepteren.
-
@KEEN zou je mij kunnen vertellen welke informatie je precies hiervoor hebt opgezocht, hiermee bedoel ik bronnen en dergelijke. Want ik vind het wel een interessante discussie en ik weet nog niet waar ik precies sta in dit verhaal.
-
@KEEN Wat ik alleen nog steeds niet snap.
Als je als persoon de eerste keer bloed gaat doneren wordt dat uiteraard eerst getest.
Stel je hebt als homo man gewoon een vaste partner en je hebt dus geen seks met andere mannen, dan is er toch helemaal geen ‘extra’ risico :SHet hele verhaal komt bij mij nogal over als discriminatie naar homo mannen.
-
@Eximius zegt in Bloeddonatie voor de doelgroep MSM (mannen die seks hebben met mannen).:
Stel je hebt als homo man gewoon een vaste partner en je hebt dus geen seks met andere mannen, dan is er toch helemaal geen ‘extra’ risico :S
Hoe controleren ze dat?
-
@Just Uhm niet, op basis van vertrouwen? Net als bij hetero mensen die ook gewoon een ziekte of soa kunnen hebben.
-
@Eximius zegt in Bloeddonatie voor de doelgroep MSM (mannen die seks hebben met mannen).:
Uhm niet, op basis van vertrouwen?
Je moet er dus op vertrouwen dat bloed wat je krijgt van een donateur komt die de waarheid spreekt?
Ik maar denken dat ze bij de bloedbank zorgvuldig zijn en alleen met goed en gezond bloed werken :’)
-
@Davey enquite gedaan
-
Als je bij de eerste vraag man hebt gekozen kan je dit antwoord op <1 week vastzetten :’)
-
@Davey