De 5 beste graffitischrijvers van Nederland

• Global Moderator

Graffiti: de ene vindt het vandalisme, de ander vindt het kunst. En nee, we gaan er geen discussie over voeren. Deze keer vertel ik je wie ik de beste schrijvers van Nederland vind. Op een muur dan he. Treinen zijn weer een heel ander verhaal. Persoonlijk hou ik dus van een hoop schrijvers, maar er zijn er maar een paar die mij nooit kunnen teleurstellen. Ben je benieuwd wie? Lees dan verder.

Nr 5: Beyond
    Beyond, een van de koningen der graffiti. Een van de eerste schrijvers die ik ontdekte. Hij maakt al zijn pieces strak, grafisch en perfect. Ik heb nog nooit een foutje mogen ontdekken in zijn pieces. Ook heeft hij er zijn beroep van gemaakt. Wat ook een groot pluspunt is van zijn pieces is dat zijn kleurgebruik altijd perfect is. Kijk maar eens naar de foto’s hieronder. Is het niet perfect?

XhBKJrh.jpg
    (Bron: Beyond FB)

SQWXGOGl.jpg
    (Bron: Beyond FB)

Nr 4: Rims
    Geen idee wie dit is, maar ik kwam 'm een keer tegen op een trein. En even daarna kwam hij langs in de Hall of Fame (legale plek) in mijn buurt. Toen kreeg ik de tijd om eens naar zijn pieces te kijken. Dat ziet me er toch een partij goed uit! Creatief, maar toch met respect voor de letters. Het is wel duidelijk dat ie het met plezier doet. Oja: Hij doet daarnaast ook canvasjes maken. Dat is misschien wel leuk voor de kunstzinnigen onder ons.

U0ugWzKl.jpg
    Bron: Graffiti Den Bosch

882pB0Vl.jpg
    Bron: Akbar Simonse

Nr 3: Meanr
    Waar ken ik hem ook alweer van? Geen idee. Ik geloof dat ik vroeger weleens tags van hem tegenkwam en die vet mooi vond. In ieder geval, hij is een van de creatievere schrijvers onder ons. Hij probeert elke keer weer iets anders, elke piece is uniek. Voor de rest kan ik er niet veel meer over vertellen, behalve dat je echt zijn pieces eens moet checken!

6kLOqHEl.jpg
    (Bron: oerendhard1)

oPRGwOYl.jpg
    (M’n eigenste foto)
    Zin nog meer? Kijk dan hierzo: http://suitupshop.nl/meanr-op-de-suitup-wall-of-fame/

Nr 2: Heks
    Van wat ik begrijp is hij een luie flikker en een beetje wispelturig, maar als hij paint dan paint hij goed. Sinds kort volg ik hem op Instagram en hij stelt me werkelijk waar nooit teleur. De schetsen die hij maakt, de pieces die hij zet… het is bijna perfect. Alle letters zitten gewoon goed in mekaar, maar dan net iets spannender. Ik zou zeggen: volg 'm eens op insta! http://www.instagram.com/madheksr

1_1483971055366_heks2.png
    0_1483971055366_heks.png
    Bron: Heks z’n insta

Nr 1: Duel
    Een tijdje geleden ging ik naar een verlaten gebouw toe in de buurt van Arnhem. Op de weg er naartoe viel me 1 ding op: Duel. Duel is overal. In die regio dan hè. Maar wat me ook opviel is dat zijn pieces strak en wild tegelijk zijn. Lekker contrasterend met dat gare weiland waar zijn pieces in gezet zijn. Hoe vaker ik in Arnhem en Nijmegen kwam, hoe vaker ik Duel tegenkwam en hoe mooier het werd. Toen was het zeker: Deze gast, is samen met Heks, mijn nieuwe favo schrijver.

Czz6t2nl.jpg
    kc1I1Eil.jpg
    Bron: Duel z’n FB

Wat vind jij van deze graffitischrijvers?
    Wie zijn jouw favorieten als ze niet in dit lijstje staan?

• Global Moderator

Zitten een paar mooie tussen. Ik vind het vooral wel leuk dat ik je #1 ook daadwerkelijk herkende. Ik ga ook elke dag met de trein naar Nijmegen dus ik kan ook niet echt om Duel heen xD.

Vraagje, heb je ook nog favoriete spuiters die “tekeningen” maken en geen of minder “letters”?

• Global Moderator

@Eximius zegt in De 5 beste graffitischrijvers van Nederland:

Zitten een paar mooie tussen. Ik vind het vooral wel leuk dat ik je #1 ook daadwerkelijk herkende. Ik ga ook elke dag met de trein naar Nijmegen dus ik kan ook niet echt om Duel heen xD.

Vraagje, heb je ook nog favoriete spuiters die “tekeningen” maken en geen of minder “letters”?

Dat is weer een hele andere tak, namelijk street art. En daar ben ik dan weer niet in geïnteresseerd. Ik kan je trouwens wel veel namen geven, als je dat leuk lijkt!

PS Duel gonna Duel

• Global Moderator

Vind die eerste heel erg mooi moet ik zegegn (nummer 5 dan he) rest vind ik allemaal niet zo spannend. Zie liever een mooi kunstwerk dan wat tekst P:

• Global Moderator

@heey321 zegt in De 5 beste graffitischrijvers van Nederland:

Vind die eerste heel erg mooi moet ik zegegn (nummer 5 dan he) rest vind ik allemaal niet zo spannend. Zie liever een mooi kunstwerk dan wat tekst P:

Dat kan natuurlijk! Ik ben zelf juist meer van de letters dan van de kunstwerken. (logisch ook als je al je hele leven bezig bent met letters :P )

• Global Moderator

@heey321 Hier sluit ik me bij aan :)

Ik denk ook dat #5 voor een leek er optisch het mooiste uit ziet tegenover de andere 4.

• Global Moderator

@Eximius zegt in De 5 beste graffitischrijvers van Nederland:

@heey321 Hier sluit ik me bij aan :)

Ik denk ook dat #5 voor een leek er optisch het mooiste uit ziet tegenover de andere 4.

Ik wou net zeggen dat ik het er niet mee eens ben want dat zou nummer 5 moeten zijn… Maar toen las ik dat we hetzelfde bedoelen.

Anyways ik ben het met je eens. Ik moet ook wel toegeven dat ik er eerst als een leek naar kijk en daarna ga analyseren of alles goed in mekaar zit :p anders is er geen lol aan

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.