Desert Flower

• Heeft iemand deze film gekeken?
    http://www.imdb.com/title/tt1054580/

Ik heb deze film gedownload en ik wil hem gaan kijken maar ik ben bang dat ik me er heel naar bij ga voelen. Heeft iemand hem gezien en wat vond je ervan?

glea2Tgl.jpg

• Paar jaar geleden heb ik die film gekeken. Met pijn heb ik de scene gezien waarin het meisje als ze 3 jaar is meegenomen wordt naar de woestijn om besneden te worden. Ik weet nog dat ik daarna op internet ben gaan lezen over vrouwen besnijdenissen en ik kon niet geloven wat ik las. Ik schrok van de aantallen die genoemd werden. Ik kan het gewoon niet geloven dat dat cultuur/geloof is! Hoe kan het zijn dat deze mensen dat niet zien als verminking? Hoe kan het zijn dat je een kind zo’n enorme pijn kan doen. Hoe kun je hiermee doorgaan als er kinderen aan overlijden?

• @Lente Ik heb er ook best wat over gelezen. Het allerergste vond ik dat de meisjes zelf het graag willen en uitkijken naar de dag dat ze besneden worden. Ze voelen zichzelf daardoor mooier, vrouwelijk, erbij horen en een aantrekkelijkere huwelijkskandidaat. Dat maakt dan weer dat zij hun dochters ook weer laten besnijden.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.