Jaloers op scheidende collega

• | 0

Een collega van mij heeft onlangs verteld dat ze gaat scheiden. De reden is niet echt aanwijsbaar, maar gewoon een gevalletje sleur. Niet echt ongelukkig maar ook niet gelukkig.

Nu komt het: ik merk dat ik jaloers op haar ben. Dat ze haar leven opnieuw kan vormgeven, dat ze vrij is. En dat terwijl ik altijd dacht dat het vrij normaal is om in zo’n staat van ‘niet gelukkig maar ook niet ongelukkig’ te leven mbt je relatie. Zo is het voor mij tenminste al jaren, ik kan me haast niet anders herinneren, we zijn bijna 10 jaar samen. Ik dacht altijd: als er geen reden is om weg te gaan, waarom zou je dat dan doen. Er is namelijk altijd wél een reden om te blijven. Maar word ik er echt gelukkig van, nou, tja. Het is wat het is met ups en downs. Ik ben gek op mijn man en vooral op bepaalde aspecten van hem, al zijn er ook dingen waar ik gek van word. Het is in mindere periodes wel voorgekomen dat ik serieus heb overwogen om weg te gaan, maar nooit gedaan vanwege bovengenoemde reden, en omdat ik hem daarmee dan onnodig pijn zou doen. Maar nu ik dit zie bij mijn collega en merk dat ik jaloers op haar ben, vraag ik me af; is dat dan toch een teken aan de wand?

• | 0

het is al laat, ik kom overdag terug.

• | 4

Als je niet gelukkig bent of ongelukkig kijk dan gewoon waar je wel gelukkig van wordt, en doe die dingen.
    Hindert jou man je in het beleven van geluk van die dingen, bespreek het dan, zeker als je al 10 jaar samen bent.

Er zullen altijd wel ups en downs zijn, als partner sluit je daar naar mijn mening vrede mee (tot op zekere hoogte).

• Moderator
    | 156

Bij de buren is het gras altijd groener.

• | 4

@Just Als je het eigen gras niet onderhoud wel.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.