[Review] Pokemon Adventure Red - Deel 2 (Laatste)

• | 4

Voorwoord:
    Godzijdank dat ik het ‘af’ heb…het tweede deel was een heel stuk ingewikkelder, en ik heb de walktrough op redelijk wat punten nodig gehad…dit ga ik toelichten straks…dan nu, op pakken waar we vorige keer gebleven zijn, nadat je de league hebt verslagen gaan zich toekomstige evenementen afspelen, team rocket heeft snode plannen, porygon krijgt een duidelijkere rol binnen het spel (en godverdomme wat voor een, pleurisbeest wat het is), er zijn leuke twists op de realiteit achter het pokémon spel, Ash en zijn moeder, en zijn Pikachu…zo ontiegelijk veel om samen te vatten, dus bij deze ga ik hier plaatjes voor gebruiken en daarna een review op de uiteindelijke hoofdpunten van het complete spel!

Ok…in chronologische volgorde zonder al te veel spoilers te verklappen:

CZ7cCGq.png
    Bovenstaand plaatje zijn de keuzes die je te zien krijgt zodra je met het schip gaat reizen nadat je de eerste league verslagen hebt…zoals je ziet, nog genoeg af te reizen.
    Voordat het schip kan vertrekken echter zijn er nog een aantal dingen die gedaan moeten worden, waarin hier ook weer…jawel…team rocket mee speelt, grotere plannen bekend gemaakt worden en nog een aantal andere verassingen die het spel interessant houden.

HET VERHAAL IN EEN VOGELVLUCHT:

Je verslaag de eerste league, reist met een boot, gekke shit gebeurt, een storm wordt getriggert, Porygon is een kloothommel, je kunt niet meer teleporten/vliegen etc, gevechten worden soms immens moeilijk gemaakt omdat je HEEL veel mensen moet verslaan onder pittige omstandigheden, hierna hoop je bij te kunnen tanken bij een pokémon center maar ook dat is niet het geval, je moet veel op en neer reizen, je krijgt inzicht in vele karakters te zien van het spel, en in de keuzes die ze gemaakt hebben of nog gaan maken, uiteindelijk als het verhaal helemaal goed komt denk je eindelijk rust te hebben en door te gaan naar de uber uber schijt league, hierna is er weer drama en zodra dit allemaal gepasseerd is, dan ben je vrij, om of het spel af te ronden, en een laatste battle met Bruno aan te gaan, OF…je gaat nog kleine andere mini events doen zoals een ho-oh vangen zonder masterbal, ik heb het laatste pad gekozen.

Oké, beeldmateriaal!

• Deze vent, blijft overal in het spel terug komen…en is niet te passeren, ook al denk je dat het kan!
      RLIUmoy.png

• Een van de leuke opties is dat als je hart bij een andere pokémon ligt i.p.v. de standaard klassiekers, dan kun je die ook op pakken om later mee verder te gaan, en boy oh boy, die billen.
      B7x48mY.png

• Yup…! Groudon zit in het spel, net zoals zijn tegenhanger…praktisch elke legendarische pokémon zit in het spel, de legendarische honden, de vogels, Luigi…en zelfs Ho-oh (en meer).
      mplJqDa.png

• MEGA EVOLUTIES!
      Dit is een van mijn meest voorname reden dat ik deze game gekozen heb, ik was hier namelijk benieuwd naar, er zijn enorm veel mega evoluties beschikbaar, deze kun je vinden in een balletje, of je krijgt het na een dergelijk gevecht of gesprek met persoon, een mega evolutie gemist? No biggie, op het einde vlak voor de uber uber (kut irritante) league, daar kun je geloof ik alle mogelijke mega evoluties kopen voor een lekkere prijs (geld zou je dan toch wel genoeg moeten hebben).
      S0FUFoQ.png
      frKfRWJ.png
      q1eSwRE.png
      dTtdwAE.png
      bIZJIZ7.png

• Nu… deze KUT plant hieronder, is een mrfcker…op een bepaald punt in het spel zul je heeel veel moeten reizen via het water (teleport/fly etc is niet mogelijk), en er is een bepaald eilandje, waarbij ik niet weet of dit fenomeen een bug is of niet, maar om dit eilandje in het water krijg je bij ELKE BEWEGING, een aanvaring met een van deze planten, om het nog irritanter te maken zijn ze ook variërend van lvl 3 tot 90+ dus geen plek om een goede boost plek van te maken voor sommige pokémon types, en ook geen garrantie op een lekkere vangst, uiteraard heb ik er een van gevangen, maar nooit gebruikt.
      fz9aeZA.png

• Een mooi eerbetoon aan missingno, maar verdomme wat irritant om te verslaan…Marcel…wat ben ik blij dat ik jou had als pokémon in deze strijd (en vele anderen)!
      7V0ZJr3.png

• Het laatste stukje voor mij…net zoals Luigi ontiegelijk lastig te vangen, enkele hitpoints over, in slaap gewekt…en nog steeds tig ballen die er doorheen zijn gegaan. Thank god voor de save functie.
      HrhHko8.png

Eind conclusie

All bij all, een enorm leuk spel, en zeker een aanrader, ik ben echter blij dat het af is, omdat het op sommige punten redelijk frustrerend was, wat veroorzaakte deze frustratie? Het gebrek om op te laden bij pokémon center, de soms echt oneerlijke gevechten, een voorbeeld…je speelt in de league tegen een karakter, en om het spannend te maken speel je niet een keer tegen diegene… Nee de persoon besluit om mega evolutie stenen te gebruiken, dus komt er nog een tweede ronde…denk je klaar te zijn? Surprise squirtortle 3e ronde…en elke ronde zijn de sterkere pokémon op volle health, maar die van jou niet, nee jij red je wel.
    Gebeurt dit maar bij een personage? Nope, er komen meer.
    Het enige aan dit spel wat ik ECHT jammer vond, is juist het feit dat je alle starter pokémon kon vangen, alle legendarische pokémon, allemaal leuk en aardig…maar ik hecht me liever aan een minder kleine selectie, dan voelt het specialer aan, dan kan ik ook beter beslissen met welke pokémon ik uiteindelijk de league in ga, nu zou ik met alle pokémon een ronde moeten doen, echter ben ik dan HEEL lang bezig.

Ik weet genoeg, Buffelboy welke tips heb je voor me als ik dit ga spelen?

1. Koop Full Heals/Restores/Max Revives/Repels/Elixers…je gaat ze nodig hebben!
    2. Gebruik de save functie op je emulator.
    3. Geef je geld uit aan protein zolang je dit kunt gebruiken.
    4. De pokémons op het einde zijn lvl 100, dus probeer z.s.m. te besluiten welke pokémon je wilt gaan gebruiken.
    5. Het is handig om 2 tanks in je pokémon set te hebben, ik had Snorlax (Marcel) met een hoge defense tegen speciale aanvallen, en BlastoiseX tegen normale aanvallen, afhankelijk van je tegenstander kun je deze 2 gebruiken om de rest van je team te reviven, want dit gaat je gameplay een stuk prettiger maken.

Ik hoop dat je kunt genieten van de review, en mocht je dit spel gaan spelen hoor ik het graag…ik ga een nieuwe versie kiezen, suggesties blijven altijd welkom!

• | 316

Goede review, ik ga het spelen dit weekend en eens kijken hoe ver ik kom.

@Heey321 een idee voor je youtubekanaal?

• Moderator
    | 153

@Vink zoiezo leuk om te kutten met pokemon, zeker waar.
    Bedankt voor de tip en leuke review Bufella :)

• | 4

@Vink Ik zal kijken of ik in de volgende versie een Queen kan vangen :).

@heey321 zeker een leuke om te reviewen voor je kanaal! Je kunt er lang meer door gaan (ik zou wel de speed up functie gebruiken van de gameboy :P), het gaat genoeg verassingen (zowel positief als negatief) hebben die leuke reacties kunnen triggeren.

• Moderator
    | 153

@Buffela Is het dan niet super duidelijk dat het illegaal is haha

misschien gewoon veel knippen en plakken, heb gewoon een ds

• | 4

@heey321 Wat is illegaal dan?

• Moderator
    | 153

@Buffela gameboy emulator

• | 4

@heey321 Ja joh o.O?
    Nahja dan er uit knippen of een andere frame er om heen photoshoppen :P
    Vast dat er manieren zijn om daar creatief om heen te werken :P.

• Moderator
    | 153

@Buffela Nouja dan download je een rom, lijkt mij dat dit een spel voor je DS is :P

• | 23

@heey321 zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 2 (Laatste):

Is het dan niet super duidelijk dat het illegaal is haha

ROM’s zijn niet illegaal en Mods al helemaal niet.

Dan zou YouTube alle gamekanalen weg moeten doen en zou Twitch ook moeten stoppen :p

• Moderator
    | 153

@Superman ik denk dat ze daar bij nieuwe spellen moeilijker over doen

• | 23

@heey321 zegt in [Review] Pokemon Adventure Red - Deel 2 (Laatste):

ik denk dat ze daar bij nieuwe spellen moeilijker over doen

Ook daar zie ik veel video’s van verschijnen.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.