Ruzie tijdens gourmetten

• Gisteren zijn we gaan gourmetten met de vrouwen van de familie (we hebben dit jaar mannen en vrouwen gescheiden van elkaar met kerst). We gingen gourmetten en iedereen deed het vlees in de pannetjes en de groenten bovenop de plaat. Maar ik hou ervan als hamburgers een beetje gebakken zijn, en dat vind ik lekkerder van de plaat. Dus ik leg 2 hamburgers op de plaat en mijn tante maakte de opmerking dat nu het vet in de groente trekt die op de plaat ligt en dat ze dat niet lekker vind. Dus ik zeg dat ik hamburgers op de plaat lekkerder vind. Staat mijn tanten op loopt ze naar buiten. Komt ze 5 minuten later terug, ik ga naar huis want ik wil geen ruzie maken met Marleen.

Mijn andere tantes en nichtjes en mijn moeder proberen haar nog op andere gedachten te brengen maar ze wilt nergens iets van weten en loopt weg.

De rest van de avond ging wel goed, totdat we naar buiten gingen met z’n alleen. Zagen we de tante die weggelopen was van de gourmet op de parkeerplaats staan. Loopt ze naar ons toe zegt ze ‘‘Ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben, mijn kerst is nu verziekt dankzij Marleen’’ en ze stapt in de auto en rijdt met piepende banden weg.

In mijn ogen stelt ze zich heel erg aan en ben ik niet die fout zit of wel?
    Vandaag gaan we met het gezin iets leuks doen, ik probeer niet veel over gisteren na te denken, maar ik vraag me af welke gevolgen dit heeft en hoe dit verhaal de familie rond gaat. :(

• Je tante is een klein jankend kind.
    Vooral om zo als ‘volwassene’ nog zo’n dramatische na klap te geven.

Geen idee wat er verder speelt bij jou en je tante (en andere familie leden), maar die zet van haar was gewoon…teleurstellend.

• Bijna Iedereen denkt altijd dat zijn/haar blik op de wereld de juiste is, en staan niet open voor het idee dat andere mensen er een ander beeld op na houden.

In eerste instantie geef ik jou groot gelijk; vreemd dat ze zo doet, en vooral die trap na. Maar probeer t vanuit haar ogen te bekijken. Hoe zou t komen dat ze t zo erg vindt? Is ze misschien vegetariër, en wil ze om die reden niet dat het vet bij de groente komt? Had ze dan natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen als dat zo is.

Ik zou t even afwachten, en als je er toch mee zit, haar over maximaal paar dagen vragen hoe het nu precies zit, om misverstanden de wereld uit te helpen.

Mocht t nu echt een zeikwijf blijken, weet je voor volgend jaar wie je niet meer hoeft uit te nodigen, familie of niet.

Zo nodigen mijn ouders sinds vorig jaar ook een oom en tante niet meer uit, altijd weer negatief gezeik met kerst. Dan alleen maar ons gezin, even goede vrienden.

Succes ermee! En laat maar weten als je erover wil praten :)

• Global Moderator

Ja dat is erg vervelend. :( Probeer het er rustig over te hebben misschien en niet persoonlijk iemand aan te vallen. Vaak speelt er meer dan je denkt en is het makkelijk op te lossen

• Verbannen

Kinderachtig van je tante om jullie op te wachten om nog die laatste trap te geven.

Hoe is het contact tussen jullie naast de feestdagen?

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.