KEEN gaat een dagje naar Venlo

• Global Moderator

Heerlijk, een dagje naar Venlo. Vanmorgen opgestaan zodat ik ruim optijd bij mijn afspraak kon zijn. 12:30 in Venlo, dus ik zet mijn wekkertje 9:30. Heb je nog wat aan je dag zeggen ze dan. Nou, deze boy staat iets voor 11 uur bij de halte zoals op 9292 staat. Omdat we nu Arriva hebben ipv Veolia zijn de tijdens iets veranderd, dus vandaar check ik dat even. 9292 zegt dat ik 12 uur aankom op het station. Yeah, nog tijd genoeg om daar te lunchen en dan de laatste bus te pakken naar de molenbossen. Daar komt de bus aan, lijn 80 iets te vroeg, maar daar hoor je mij niet over klagen.

Ik stap in, betaal contant 6 euro voor een dagkaart en mijn reis begint. Ik ga een beetje in het midden van de bus zitten en zet wat muziek op, kijk naar buiten en verdwaal in gedachten. Na zo’n half uur hoor ik een medepassagier zeggen door de telefoon “ja, ik ben over 20 minuten in Deurne”. Uhmm… shit… Daar moet ik niet heen… Ik 9292 nog een keer checken staat er toch echt duidelijk lijn 80. Ik vragen aan de buschauffeur of ik in lijn 80 zit, hij bevestigde dit. Ik zo, maar ik moet naar Venlo. Dan had u de lijn 80 naar Venlo moeten pakken op het station meneer…

Ik terugkijken op 9292 blijkt inderdaad dat er dus 2 lijnen 80 zijn die elk een andere kant op gaan. Lekker makkelijk Arriva.

Maargoed ik stap uit, steek over. Zie ik de bus aankomen die weer terug gaat naar Venray. Gelukkig stopt deze chauffeur omdat die zag dat ik uit de andere bus stapte en door had dat ik weer terug moest. Hij zei dat het voor hun ook ff wennen was en nog ff duurde voordat alle kinderziektes eruit waren.

Anyway… ik was weer terug op station Venray en zocht de juiste bus naar Venlo. Nou dat was niet moeilijk want dat was de bus waar ik dus in zat. Ik mijn afspraak opgebeld dat ik anderhalf uur later ben, was geen probleem.

Aangekomen op station Venlo loop ik naar het bord waar de haltes en tijden op geschreven staan. De keuze van het glas wat ze gebruikte was niet de beste want er was niks vanaf te lezen.

0_1482247682260_IMG-20161220-WA0002.jpeg

Dit is geen slechte iPhone filter of een vingerafdruk op de lens, maar zo ziet het glas eruit. Ik loop naar binnen en vraag aan zo’n vrouwtje waar ik informatie kan vinden over de buslijnen en de haltes waarlangs ze komen. “Oh meneer die kunt u bij de infobalie krijgen”. Ik ga naar de infobalie en vraag om het boekje “Dat is dan €2,50 meneer”. Ik zo, “dus omdat ik de gratis informatie niet kan lezen moet ik hier gaan fokken voor dezelfde informatie, zoek eens op wat service is”. Ben best pissed terug gelopen naar een ander vrouwtje en die heeft mij vervolgens keurig geholpen. +1 voor haar.

Eenmaal de juiste informatie ontvangen ga ik terug naar de bussen en wacht ik op mijn lijn. En jawel, niet 1, niet 2 maar 3 lijnen met hetzelfde lijnnummer. Waren alle andere getallen op ofzo, of kregen ze korting als ze dezelfde getallen gebruikten. Ik vroeg welke lijn er naar de molenbossen ging, “U moet bij halte C gaan staan meneer” lovely, de halte waar net de bus wegrijdt zeker… 5 minuten later kwam er gelukkig nog een lijn die ik kon pakken maar ik was wel weer 15 minuten later.

Maakt niks uit, uiteindelijk 1 uur en 50 minuten later aangekomen dan dat de planning was.

Je kunt idd beter met het openbaar vervoer gaan. (Y) goed bezig Arriva, succes met jullie kinderEbola ofzo ziektes of whatever… ik reis volgende keer wel met iemand mee.

• Hey @KEEN een bus lijn heeft altijd meerdere bussen hé. De lijn loopt van A naar C en van C naar A en jij stapt in op B (Venray) oftewel in het midden waar de bussen elkaar meestal kruisen. Dit is altijd al zo geweest ook toen het nog lijn 60 van veolia was.

• Moderator

Openbaar Vervoer is kut

• Teamleider

Typisch @KEEN kijkt niet verder dan zijn neus lang is gevalletje :)

Als je nou eerst even na had gedacht had je thuis alvast gekeken wat er veranderd was sinds arriva, en hoe je van a naar B komt.
    Heb jij vast en zeker gedaan toch?

Heb zojuist zelf ff op de site van arriva gekeken en het staat er allemaal heel duidelijk en makkelijk te vinden op.

• Global Moderator

@Eximius zegt in KEEN gaat een dagje naar Venlo:

Hey @KEEN een bus lijn heeft altijd meerdere bussen hé. De lijn loopt van A naar C en van C naar A en jij stapt in op B (Venray) oftewel in het midden waar de bussen elkaar meestal kruisen. Dit is altijd al zo geweest ook toen het nog lijn 60 van veolia was.

Dit

• Global Moderator

Cry me Arriva

• @Superman zegt in KEEN gaat een dagje naar Venlo:

Openbaar Vervoer is kut

Dit

De dag dat ik mijn rijbewijs had nooit meer een bus of trein ingestapt.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.