Wickets Wekelijkse 3: Boeken

• Global Moderator
    | 495

u4jkmgW.png

Elke week post ik een persoonlijk lijstje van 3 op het forum, het vorige topic kun je hier vinden: Wickets Wekelijkse 3: Recepten

Deze week lijstje nummer 3, Boeken
    En dan heb ik me deze keer beperkt tot fantasie reeksen die ik zelf gelezen heb, of aan het lezen ben, met veel plezier!

aRP4RwM.png

#3 De reiziger serie (Outlander)
    Ik ben bij deze serie terecht gekomen omdat ik stukjes van de tvshow had gezien. Het verhaal staat me heel erg aan en ik ben pas bij het tweede boek. Maar ik ga ze zeker allemaal lezen!

1oWLhTDm.jpg

Claire leeft in de tijd net na de tweede wereldoorlog. Ze gaat samen met haar man op huwelijksreis naar Schotland om daar op rust te komen. Wanneer ze echter een steen aanraakt komt ze opeens terecht in een hele andere tijd. Het Schotland van de achttiende eeuw. Daar komt ze terecht in een strijd en wordt ze verliefd op James Fraser. Ze bouwt hier een heel nieuw leven op. Zo begint het verhaal van de reiziger serie.
    Meer info

#2 Allerzielen trilogie (All Souls trilogy)

Deze trilogie heb ik erg snel uitgelezen. De boeken waren pakkend vanaf het begin. Het verhaal is ook heel erg goed geschreven en leest zich lekker door.

56zFMk0.jpg

Wanneer historicus Diana Bishop in de Bodleian-bibliotheek in Oxford per toeval een betoverd alchemistisch manuscript opent, dringt er ongewild magie binnen in haar zorgvuldig alledaags gehouden leven. Hoewel ze van een oud heksengeslacht afstamt, wil ze met die familie-erfenis absoluut niets te maken hebben. Maar Diana merkt dat ze de wereld van magie niet meer op afstand kan houden. Verschillende wezens geloven dat het manuscript belangrijke aanwijzingen bevat over verleden en toekomst, en ze willen weten hoe Diana haar hand heeft weten te leggen op het ongrijpbare boekwerk. Onder hen is de vampier Matthew Clairmont, een geneticus met een passie voor Darwin. Diana en Matthew beginnen samen aan een zoektocht om de geheimen van het manuscript te ontrafelen. Maar de relatie die zich tussen de eeuwenoude vampier en de ontwakende heks ontwikkelt, dreigt te knagen aan de fragiele vrede die al zo lang tussen bovennatuurlijke wezens en mensen bestaat, en zet ook Diana’s wereld op zijn kop.
    Meer info

#1 De wetten van de magie (The sword of truth)
    Dit is echt mijn all time favoriet. Vanaf het begin was ik verkocht aan deze serie. Heb alles gelezen, meer dan 1x zelfs :) Heerlijk verhaal, als deze categorie in boeken je aanstaat, en je hebt deze boeken nog niet gelezen dan weet je niet wat je mist!

8Qt4xop.png

In deze serie volgen we eigenlijk 3 personen, Richard, Kahlan en Zedd. Het begint allemaal als Kahlan eindelijk Richard en Zedd vind in een afgeschermd gebied van de wereld. Ze gaan met zijn drieën op reis en de avonturen die ze mee maken zijn geweldig. Het doel van de reis die ze maken is het zorgen dat het licht/het goede overwint natuurlijk. Wat deze serie zo goed maakt is de manier waarop hij geschreven is. Er zit humor in maar er zit ook zeker verdriet in. Als je even helemaal wilt ontsnappen aan het dagelijkse leven dan zou ik deze serie aanraden!
    Meer info

Dit was hem dan weer. Mijn wekelijkse top 3.
    Dit zijn op dit moment mijn 3 favoriete fantasie reeksen. Ik heb er nog veel meer gelezen en in mijn kast staan. Toch zijn dit 3 series die ik iedereen die interesse heeft in deze categorie aanraden de boeken te lezen.

Er is trouwens ook een tv-show van 1 van de 3 bovengenoemde reeksen.
    Je hebt The Legend of the Seeker (de wetten van de magie) en Outlander (De reiziger).

Hebben jullie ook favoriete fantasie boeken en/of verhalen, ik zou het wel leuk vinden als jullie die zouden delen. Misschien vind iemand hierdoor weer een nieuwe reeks om te lezen :)

• Global Moderator
    | 1563

Mij lijkt #3 wel leuk. Je zegt dat er er een serie van is? Dan ga ik die eens opzoeken want ik heb een ***hekel aan lezen :$

• Global Moderator
    | 495

@bloemie zegt in Wickets Wekelijkse 3: Boeken:

Mij lijkt #3 wel leuk. Je zegt dat er er een serie van is? Dan ga ik die eens opzoeken want ik heb een ***hekel aan lezen :$

my bad, 3 is nog niks van voor de tv.
    Maar heb wel al dingen voorbij zien komen over tvshow hiervan :) ik zal straks eens ff rondneuzen of ik er wat meer info over kan vinden :)

• Global Moderator
    | 1563

@Wicket zegt in Wickets Wekelijkse 3: Boeken:

Maar heb wel al dingen voorbij zien komen over tvshow hiervan :) ik zal straks eens ff rondneuzen of ik er wat meer info over kan vinden :)

Maar het is wel op komst?

• Global Moderator
    | 495

@Wicket zegt in Wickets Wekelijkse 3: Boeken:

Maar het is wel op komst?

Ik kan er niet echt iets recents over vinden.
    http://deborahharkness.com/souls-trilogy-tv/
    Dit soort dingen en dan nieuws berichten van begin februari 2016 is het enige wat ik kan vinden.

Ik hoop er toch nogsteeds op en ga eens kijken of ik hier ergens meer info over kan vinden hoor :P

• | 13

Ik lees het liefst alleen maar Engels. Ik heb wel echt 100de boeken in me kast. Als je wilt mag je x komen uitzoeken. Zijn goede boeken

• Global Moderator
    | 495

@Davey zegt in Wickets Wekelijkse 3: Boeken:

Ik lees het liefst alleen maar Engels. Ik heb wel echt 100de boeken in me kast. Als je wilt mag je x komen uitzoeken. Zijn goede boeken

Ik lees ook echt 99% in het Engels, heb ook rond de 50 boeken denk ik. Voornamelijk trilogien en langere reeksen.

• | 13

@Wicket ik lees oud meulig literatuur. Edgar allan poe enzo

• Global Moderator
    | 495

@Davey zegt in Wickets Wekelijkse 3: Boeken:

@Wicket ik lees oud meulig literatuur. Edgar allan poe enzo

Ja daar wil ik eigenlijk ook een keer een poging op wagen, instap lage aanrader voor me?

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.