Een Rotterdamse student liet zijn telefoon jatten en maakte er vervolgens een film van

• Hij gebruikte een verborgen app om hem in het geheim te volgen, fotograferen en af te luisteren. Dit is super fascinerend en creepy tegelijkertijd.
    Per week wordt er in Nederland 300 keer aangifte gedaan van smartphone diefstal. Naast het feit dat je een dure telefoon kwijt bent, heeft een onbekende ook toegang tot al je foto’s, video’s, e-mails, contacten en berichten.

Maar wat voor persoon steelt een telefoon? En waar komen die telefoons terecht?

In de documentaire Find my Phone van Anthony van de Meer wordt het tweede leven van een gestolen telefoon gevolgd. Door middel van spyware maak je kennis met de persoon achter de diefstal. Maar hoe goed kun je iemand eigenlijk leren kennen aan de hand van zijn telefoon?

http://www.flabber.nl/artikel/een-rotterdamse-student-laat-zijn-telefoon-jatten-en-maakt-er-vervolgens-een-film-van-50187

Is er ooit wat gejat van jullie? Wat deed je toen? en heb je het weer terug?

Bij mij is me net gekochte spiegel reflex camera gejat. ik was in de stad toen ik hem gekocht had en had hem om me arm gebonden. bij het afrekeningen van me drankje op het terras, was de hanger doorgeknipt en me camera weg. Dan kun je zeggen dat ik niet goed heb opgelet. maar ik ben altijd oplettend op mijn spullen. vandaag de dag snap ik nog steeds niet hoe snel dit heeft kunnen gebeuren en waarom ik niks gemerkt heb.

• Global Moderator

Er is nog nooit wat gejat bij mij, ben wel zat dingen kwijtgeraakt maar die werden zo goed als altijd teruggebracht.

Spullen waarvan ik wil dat die niet kwijtraken heb ik in of in de buurt van mijn hand. Zo heb ik bijna altijd mijn handen in mijn zakken of op mijn tasje, zodat ze niet mijn telefoon kunnen pikken. Wat dat betreft ben ik paranoïde.

• @bloemie Nou dat heb ik dus ook, en toch gebeurt het. bij een maat van mij is zelfs mobiel uit zijn handen getrokken en dan nog niet zien wie het is. Zijn vaak meerdere mensen die het doen. Maar wel slim dat je er toch extra voorzichtig mee bent. hoop dat je het nooit mag mee maken

• Global Moderator

@Davey zegt in Een Rotterdamse student liet zijn telefoon jatten en maakte er vervolgens een film van:

@bloemie Nou dat heb ik dus ook, en toch gebeurt het. bij een maat van mij is zelfs mobiel uit zijn handen getrokken en dan nog niet zien wie het is. Zijn vaak meerdere mensen die het doen. Maar wel slim dat je er toch extra voorzichtig mee bent. hoop dat je het nooit mag mee maken

Helaas wel ja. Als iemand dat ooit bij mij zou doen zou ik er alles aan doen om diegene op te sporen. Echt, die gaat er dan aan.

• Als ik er bij stil sta kan ik me herinneren dat er een keer iemand iets van mij gejat had op het vmbo, een busje pringles, puur op basis van machtsvertoon.

Als ik voor eigen rechter mocht spelen had ik ze nu nog graag met hun kop op de tafel gedreund tot er bloed van af kwam.
    Toen heb ik niets gedaan omdat ik het zwakke sukkeltje was, onderaan de pikorde.
    Later heeft diezelfde jongen geloof ik mij geïrriteerd in de fietsenstalling, daarbij heb ik een paar keer tegen zijn voorwiel aangetrapt (vanuit de hoek dat er een slag in kon komen) uit paniek, niets meer van gehoord daarna.

Maar in the end was dat dus diefstal op basis van pesterij, nooit heeft iemand iets van mij gejat puur om het jatten zelf.

• Global Moderator

4 Dagen in Rotterdam rondlopen met een telefoon uit je rugzak zonder dat ze hem jatten :p knap.

Fietsen zijn ontelbaar vaak gejat bij mij. Maar ik ben daar ook heel slordig in, fiets vergeten af te sluiten als ik een hele dag weg ben komt regelmatig voor. Als ik denk dat ik mijn fietssleutel kwijt ben, is de eerste plek waar ik kijk de fiets zelf. 9 van de 10 keer steekt die nog gewoon in het slot.

Telefoon is een keer gejat, en vroeger een paar keer een geluidsdrager zoals Disc-man en MP3 speler. Dit was vaak onoplettendheid in een bus.

Verder zullen er vast nog wel een paar keer wat kleinere dingen gejat zijn, maar niet iets waar ik nu op kom. Misschien dat @Wicket nog een paar dingen weet :p

• Global Moderator

@KEEN nou volgens mij heb je je gejatte lijstje wel compleet. Als je nou praat over een lijstje met dingen die je sloopt of kwijtraakt ook dan word het wat meer, daar zou ik er nog wel wat van weten. XD

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.