Obstakel op de golfbaan: slang op zeventiende hole eet kangoeroe op

• Admin

Golfers op de Paradise Palms-golfbaan in het Australische Cairns keken flink op toen ze op de fairway van de zeventiende hole op een wel heel spectaculair schouwspel stuitten. Een vier meter lange slang was bezig een wallaby, formaat hond, naar binnen te werken.

4jSQBRe.jpg

De slang, een niet-giftige python, jaagt meestal in het hoge gras. De wallaby is een kleine kangoeroe-soort. De slang wist de wallaby volledig naar binnen te werken.

Dreiging
    Golfer Robert Willemse speelde op de baan toen hij het dier zag liggen. “Iedereen was behoorlijk verbaasd. Het is vreemd om te zien”, zegt hij tegen de BBC. “Ik heb maar vijf minuten staan kijken, maar ik hoorde dat het beest uiteindelijk voor elkaar kreeg om de wallaby naar binnen te werken en weg te kruipen naar een droge rivierbedding.”

De manager van de golfbaan zei dat de meeste golfers ondanks het bijzondere schouwspel gewoon de hole afmaakten.

De slangensoort is voor mensen geen bedreiging. Ze zien mensen niet als prooi.

Bron: RTL Nieuws

• Global Moderator

Wtf dat lijkt me echt heel vreemd om te zien xD

• Ies natoer

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.