Wickets Wekelijkse 3: Recepten

• Global Moderator

u4jkmgW.png

Elke week post ik een persoonlijk lijstje van drie op het forum, de vorige post kun je hier vinden: Wickets Wekelijkse 3: StumbleUpon

Deze week ronde 2, recepten!
    En dan voornamelijk van die recepten waar je regelmatig bij terug blijft komen, of van die recepten met mooie herinneringen. Die je ooit eens hebt gevonden op internet of van iemand hebt gekregen. Die lekkere recepten van je moeder/oma.

ZINFccN.jpg

Deze week heb ik een lijstje gemaakt van 3 recepten waar ik regelmatig op blijf terugkomen. Dit omdat ze makkelijk lekker en budget vriendelijk zijn.

#3 Ketjap Macaroni

ZR03rcd.jpg

Ik heb dit recept een jaar of 8 geleden van mijn toenmalige schoonmoeder gekregen. Het is een heel makkelijk en lekker recept en geeft eens een andere draai aan pasta’s!
    Je kunt het recept hier vinden: Ketjap Macaroni

#2 Kleurrijke Kwarkbol

MdnF5BY.jpg

Dit recept ben ik tegengekomen op Pinterest.com. De kwarkbol is heel erg makkelijk om te maken, ik heb hem vaker vers gemaakt voor het ontbijt. Je kunt hem ook makkelijk een paar dagen bewaren. Ik maak deze vaker in een cupcake blik, zodat je 6 kleine broodjes hebt. Dit eet makkelijker en maakt het makkelijker om ze te bewaren. Ook heb je dan maar de helft van het recept nodig, dus mocht je ze voor jezelf alleen maken is dit een prima optie. Het recept voor de kwarkbol kun je hier vinden: Kwarkbol

#1 Broccoli kaas soep

qzzLtv9.jpg

Deze soep ben ik ook een keer tegengekomen op Pinterest.com. De soep is erg lekker en vult goed. Als je er twee stokbroodjes of focaccia’s bij afbakt dan is dit recept ruim voldoende voor 4 personen. Het recept is ook budget vriendelijk, je kunt de verse broccoli vervangen door diepvries broccoli bijvoorbeeld. De soep is ook niet moeilijk te maken, je moet er gewoon een keer aan beginnen. Het recept voor de broccoli kaas soep vind je hier: Broccoli Kaas Soep
    Dit recept is in het Engels

Deze recepten komen met de nodige regelmaat uit mijn keuken, het zijn recepten waar ik nooit klachten over heb gehoord. Mensen scheppen vaak het laatste beetje nog uit de pot :P

Heb jij ook recepten met leuke herinneringen, of die regelmatig bij je terug op de tafel belanden, welke zijn dat dan? Deel ze hier met ons!

• Global Moderator

Jammer dat ik niet goed tegen kaas kan, want die broccolisoep ziet er vet lekker uit

• De broccoli kaassoep ga ik proberen als ik er aankomende zaterdag tijd voor heb.
    Bedankt voor de recepten.

• Global Moderator

@Aurora-Fecta Geen probleem, laat je even weten wat je ervan vond als je het maakt? :D

• @Wicket Dat doe ik.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.