Gratis online marketingcursus van Google

• Global Moderator

https://digitalewerkplaatsvoorstudenten.withgoogle.com/

Google biedt sinds een tijdje een gratis online marketingcursus aan, die gericht is op de online wereld en hoe je die het beste kan gebruiken. Allerlei onderwerpen komen voorbij, waaronder SEO, verschillende dingen over advertenties en hoe je het beste online kansen kunt uitbuiten.

Er zijn in totaal 89 korte lessen, die heel breed zijn ingericht. Je krijgt eerst een filmpje te zien met informatie en hoe andere mensen het hebben gedaan, daarna krijg je een kleine opdracht dat te maken heeft met de les. Je vooruitgang kun je ook bekijken, want voor iedere afgeronde les krijg je een badge.

Als je de cursus hebt afgerond (het duurt gemiddeld 8 uur voordat het af is, dus het is makkelijk te doen) krijg je een certificaat en kun je ermee pochen op je cv. Het is geen officiële certificaat, maar het is wel tof om te hebben! Nog iets leuks en dat is dat het 100% gratis is <3

Heb jij deze cursus al gedaan? Of ben je van plan om die te doen?

• Dus 89 lessen met elk hun opdrachtjes, 8 uur totaal, c.a. 11 minuten per les gemiddeld, om 1 complete les in 11 minuten te behandelen is een teken voor mij dat ze het niet onnodig breed uitleggen, dus klinkt prima.

Google die het host, dan vraag ik me af wat voor hun de reden is om dit te doen uiteraard, wat is de catch.

Ik zie het mijzelf niet gebruiken op mijn werk gezien mijn interesse daar niet ligt, echter kan het wel handig zijn voor persoonlijk gewin, als ik een business op wil zetten voor Personal Training e.a.

Ik kijk het even aan en mocht ik er mee door gaan laat ik wel een tweede indruk achter.

• 1e paar lessen, dit vind ik het mooie van de cursus, voor mensen met ervaring hier in maar geen opleiding, je kunt uiteraard gelijk door gaan naar de praktijk, pluspuntjes hiervoor op gebied van flexibiliteit.

• Global Moderator

@Buffela zegt in Gratis online marketingcursus van Google:

Dus 89 lessen met elk hun opdrachtjes, 8 uur totaal, c.a. 11 minuten per les gemiddeld, om 1 complete les in 11 minuten te behandelen is een teken voor mij dat ze het niet onnodig breed uitleggen, dus klinkt prima.

Google die het host, dan vraag ik me af wat voor hun de reden is om dit te doen uiteraard, wat is de catch.

Ik zie het mijzelf niet gebruiken op mijn werk gezien mijn interesse daar niet ligt, echter kan het wel handig zijn voor persoonlijk gewin, als ik een business op wil zetten voor Personal Training e.a.

Ik kijk het even aan en mocht ik er mee door gaan laat ik wel een tweede indruk achter.

De catch is dat het over Google gaat en hun advertenties en hoe je ermee om kunt gaan. Dus het is eigenlijk verkapte zelfpromo.

• Global Moderator

@Davey misschien kun je hier iets mee voor als jij/wij verder gaan/t met de social media van KEEN. :)

• Ik heb deze lessen al gedaan en gehaald haha. Google doet dit vaker. Ook via youtube creators en andere platforms. Ik heb al best wat gehaald via Google.

• Global Moderator

@Davey zegt in Gratis online marketingcursus van Google:

Ik heb deze lessen al gedaan en gehaald haha

Ooh xD Wat is je ervaring ermee? Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb het doorgekeken maar iemand die er ervaring mee heeft is altijd leuker om aan te horen.

• @bloemie ik vind lessen hebben op deze manier fijner dan in een klas. Verder zijn de fijnste lessen die ik heb aangeboden gekregen via Google of betaald voor heb, dat ik gewoon opdrachten kon na laten kijken met andere mensen die het al gehaald hebben. En je elkaar op die manier helpt. Maar ik weet niet of die comunity nog bestaat.

• @Davey voordat ik verder ga, is het aan te raden als je zelf wilt beginnen met je eigen product? (Digitaal product)

• @Buffela ja het zijn gewoon redelijke lessen. Maar als je natuurlijk echt pro wil worden ga je een opleiding volgen. Laten we zeggen dat vaak de lessen die google geeft, google personeel moet volgen. Zover ik weet. Net zoals je af en toe op je werk krijgt Hoe je veilig te werk gaat enz enz.

• Pro word ik wel uit ervaring lijkt me :P.
    Zal me er in verdiepen, heb al 2 betzjes.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.