#geenpeil eigen partij

• Global Moderator

Wat vinden jullie dat #GEENPEIL een eigen politieke partij begint?

Wat is geen peil vraag je nou?
    Misschien herken je het nog van het associatieverdrag waar we met een grote massa op tegen hebben gestemd.

Youtube Video

Maar wat er nu dus gebeurt.

Youtube Video

En natuurlijk wat dingetjes in de (social) media

De metro meld

"“GeenPeil wil dankzij Mark Rutte democratie redden. Beroepspolitici, achterkamertjes, hoorzittingen, commissies, interruptiemicrofoons: het gaat niet gebeuren.” Dat zegt Jan Dijkgraaf, lijsttrekker van de nieuwe politieke partij GeenPeil. Hij mag dan wel lijsttrekker zijn, Dijkgraaf wordt geen politicus. „Ik word volksvertegenwoordiger, en iedereen die bij ons op de lijst komt, moet bereid zijn om óók volksvertegenwoordiger te worden.””

En zo schreef de trouw;

“DEMOCRATIE Als de nieuwe politieke partij GeenPeil, de motor achter het referendum over het handelsverdrag met Oekraïne, bij de volgende verkiezingen in de Tweede Kamer komt, dan worden de Kamerleden ‘op afstand bestuurbaar’. Dat zei lijsttrekker Jan Dijkgraaf vanmiddag bij de partijpresentatie in Amersfoort.”

En natuurlijk een belangrijk onder dit geheel, zegt powned zelf

“GeenPeil is het alternatief voor kiezers die zelf aan de knoppen willen zitten”, zei lijsttrekker Jan Dijkgraaf vandaag bij de officiële presentatie van GeenPeil.
    Dat wil de partij doen door in de Tweede Kamer te fungeren als ‘levend stemkastje’. Via een app kan een GeenPeil-lid, als de partij het haalt tot in de Tweede Kamer, over elke stemming in de Tweede Kamer meebeslissen (na betaling van 12 euro).

Wat vinden jullie?!

• Global Moderator

En toen zag ik dit voorbij komen.

• Global Moderator

Ik vind dat het onzin is. Het is de zoveelste partij die weer loopt te schreeuwen, maar die er uiteindelijk niks aan kan doen. Of wil.

Denk bijvoorbeeld aan de PVV. Op vele vlakken goede punten, maar die Geertje loopt maar te kankeren over moslims en immigranten etc, waardoor ze niet meer serieus genomen worden.

En bijvoorbeeld de SP. Ook goede punten, maar puntje bij paaltje zeiden ze nee, we doen niet meer mee.

Kan GeenPeil er wat aan doen, aan de punten die zij opgeven? Nee, want het is maar een splinterpartijtje. Te klein om echt verandering te brengen.

• Moderator

Ik denk dat het een heel slecht idee is om mensen overal voor te kunnen laten kiezen :P Zo worden de minderheden dadelijk de dupe, en mensen zijn veelte dom om een beetje na te denken.

• Global Moderator

@bloemie toch ben ik er benieuwd hoe dit zich uitpakt. Want als we dit allemaal maar blijven zeggen dat niks helpt, komen we ook nergens natuurlijk. En ja tis zeker een grote kut zooi. Maar beter dat er nog iets gebeurt toch…

Ga jij wel stemmen in maart?

• Teamleider

Kom maar op met deze partij. Ik zie het wel zitten, een frisse moderne wind in de politiek.

Zoals de politiek nu loopt word ook veel over geklaagd, laten we dan eens iets anders proberen :)

Als dit daadwerkelijk goed uitgedacht en uitgevoerd word en kan worden, dan zou dat best wat verandering teweeg kunnen brengne.

• Global Moderator

@Davey zegt in #geenpeil eigen partij:

@bloemie toch ben ik er benieuwd hoe dit zich uitpakt. Want als we dit allemaal maar blijven zeggen dat niks helpt, komen we ook nergens natuurlijk. En ja tis zeker een grote kut zooi. Maar beter dat er nog iets gebeurt toch…

Ga jij wel stemmen in maart?

Ik ben ook benieuwd hoe dit zich uitpakt, maar eerlijk gezegd heb ik er niet veel hoop in. Het is wéér een van die splinterpartijen weet je. Het is niet dat ik tegen ze ben, maar omdat het kiesstelsel in Nederland gewoon niet werkt. Dan zit je dalijk met 23903 partijen in het kabinet en komen ze nog niet verder want iedereen kiest iets anders. Of mensen zijn toch niet blij. Je weet het wel.

En natuurlijk ga ik stemmen. Wsl blanco.

• #keen partij

• @YDee zegt in #geenpeil eigen partij:

#keen partij

Met 22 stemmen komen wij niet ver.

• Global Moderator

@Spook zegt in #geenpeil eigen partij:

@YDee zegt in #geenpeil eigen partij:

#keen partij

Met 22 stemmen komen wij niet ver.

Dan verzinnen we wel iets om dat articifieel te vermeerderen :p

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.